JTD nemaže turbo
Moderátoři: šulda, Moderátoři
JTD nemaže turbo
setkal se někdo u JTD, se slabím mazaním pouze do kanálu turba?
neměřil jsem ještě tlak mazání,protože jsme neobjevil snímač tlaku,ale odešlo turbo(ukroucená hřídel) a před demontáží jsem nastartovali s odpojenou trubkou přivodu oleje a olej pouze kapal. nicméně z KO turbem jsem ujel přes 50 km a domnívám se,že pokud by bylo KO čerpadlo,tak se motor dávmo zadřel . a vačky normálně maže.
chcizkusit ještě profoukat a prošťárat díru v bloku,ale to těžko asi něco vyřeší.
neměřil jsem ještě tlak mazání,protože jsme neobjevil snímač tlaku,ale odešlo turbo(ukroucená hřídel) a před demontáží jsem nastartovali s odpojenou trubkou přivodu oleje a olej pouze kapal. nicméně z KO turbem jsem ujel přes 50 km a domnívám se,že pokud by bylo KO čerpadlo,tak se motor dávmo zadřel . a vačky normálně maže.
chcizkusit ještě profoukat a prošťárat díru v bloku,ale to těžko asi něco vyřeší.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Ja to mel sundane trubicka je jak nova aj sroubek ma tam byt se sitkem,ale sitko jsme tam teda nevidel a to jsem tech sroubku mel v ruce kotel zacpanych. no nic udelam proplach, profoukam diru v bloku a az se zadre aj to druhe turbo prodam.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
vanu jsi měl dole ? nasávání oleje ?
musí to být krásně čistý
trubku zkus prolejt třeba naftou jestli je fakt pěkně průchozí, to že vypadá jak nová nic neznamená
pak udělat výplach olejem s naftou, třeba 2-3x, mělo by to být OK
třeba u 1.6HDi to řešíme pořád, místo oleje vazelína a z bloku to na výstupu tlakovýho oleje leze jen jak když mačkáš silikon...hrůza
musí to být krásně čistý
trubku zkus prolejt třeba naftou jestli je fakt pěkně průchozí, to že vypadá jak nová nic neznamená
pak udělat výplach olejem s naftou, třeba 2-3x, mělo by to být OK
třeba u 1.6HDi to řešíme pořád, místo oleje vazelína a z bloku to na výstupu tlakovýho oleje leze jen jak když mačkáš silikon...hrůza
No z toho šroubku krásně kapal olej aj trubičky,ale je pravda,ze benzínem jsme to neprolíval. vím jak to může být zabetonované takovej TJET a TBI to je horší jak HDI tam jak se to nevymění lehne okamžítě nové turbo.
no vanu jsem dole neměl,protože na 2,4 JTD je to pakárna neměl jsem na to zatím čas. třeba olejové čerpado byhc nemělnil ani omylem to raděj celej motor. musím stejně turbičku znova demontovat,protože ty těsnění tečou jak dunaj zkoušel jsem je koupti v náhradě,ale dle origo čísla katalog nezná takže zkusím přeměřit a nějak dle rozměru.
no vanu jsem dole neměl,protože na 2,4 JTD je to pakárna neměl jsem na to zatím čas. třeba olejové čerpado byhc nemělnil ani omylem to raděj celej motor. musím stejně turbičku znova demontovat,protože ty těsnění tečou jak dunaj zkoušel jsem je koupti v náhradě,ale dle origo čísla katalog nezná takže zkusím přeměřit a nějak dle rozměru.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Nebudes tomu verit ani ja opravdu neveril. znova jsme to rozebrali a hodil jsme ten sroubek do nitra a to sitko nebylo zasrane karbonem jako u novych potvor jako je TJET,ale proste spis zborene. olej tim protekal,ale malo. tak jsme ho z tama vytrhli. podlozky jsme vyzihali a prebousili na skle . a nechali schvalne vyvod do turba priotevreny a 5 vterin nastartovany motor a brutalni ostrik olejem po celem motoru. takze asi zavada odhalena. jinak jsme se divali do vany kamerou a na saci kos videt nebylo,ale myslim,ze tohle bylo jasny. takze behem pristiho tydne jeste dam novy olej a budu jezdit
ted kdyby se jeste ta zadni naprava sama zrepasovala:D. ja rikal,ze ten motor je drzak,ale to sitko me dostalo v roce 2003 /3 byla inovace prave na ten sroubek se sitkem a ja mam 4ty mesic i dle eperu to je videt. a v elearnu to psali s vykricnikem,ze pri jakemkoliv zavahni ohledne turba hned menit tento sroub a proplachovat mazaci trubku. a ja si myslel,ze to je jen u kurev,kde se meni olej po 30tis a hlavne benzinu u nafty jsme to v servisu neresili. vim,ze treba ducato 244 2,3 JTD ma klasicky prutokac
ted kdyby se jeste ta zadni naprava sama zrepasovala:D. ja rikal,ze ten motor je drzak,ale to sitko me dostalo v roce 2003 /3 byla inovace prave na ten sroubek se sitkem a ja mam 4ty mesic i dle eperu to je videt. a v elearnu to psali s vykricnikem,ze pri jakemkoliv zavahni ohledne turba hned menit tento sroub a proplachovat mazaci trubku. a ja si myslel,ze to je jen u kurev,kde se meni olej po 30tis a hlavne benzinu u nafty jsme to v servisu neresili. vim,ze treba ducato 244 2,3 JTD ma klasicky prutokac
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
škoda toho mého turba bylo fakt totálně bez vůle,ale zase dostalo od bordelu ráno do vrtulky výfukumkterá byla ohryzaná a naklápění se sekalo i po přebroušení na skle to vydrželo 2 měsíce.
takže zase ten motor mám rád. nyní řeším na 159tce 2 problémy jedna nemá tlak na druhém válci a druhá špatný start a nepravidelný chod prvních asi 2é vteřin a když vím,že to bude v obou případech asi hlava motoru,tak nemám chuť si takové auto kupovat,protože todle se u unijetu nestane nikdy odejde DRv jasný 2 tis nazdar odejdou vstřiky? dobže 2500 z vraku nebo repas za třeba 8 tis všechny
takže zase ten motor mám rád. nyní řeším na 159tce 2 problémy jedna nemá tlak na druhém válci a druhá špatný start a nepravidelný chod prvních asi 2é vteřin a když vím,že to bude v obou případech asi hlava motoru,tak nemám chuť si takové auto kupovat,protože todle se u unijetu nestane nikdy odejde DRv jasný 2 tis nazdar odejdou vstřiky? dobže 2500 z vraku nebo repas za třeba 8 tis všechny
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Zahoď jej, kdysi jsem měnil turbo u JTD a sítko vymyl a dal zpět s tím, že vše vypadá dobře, žádné nánosy a tak jsem dal nový krásný olej a turbo dotyčný po 40000km zadřel..Měl tam pořád ten olej, co jsem tam nalil já.Sítko funguje pouze v případě příkladné údržby a to i u některých motorů stejně nepomůže. Karbon se postupem času dělá všude a sítko nemá šanci se neucpat.Je to jako s filtrem oleje, kde je pojistka při jeho ucpání, která pouští špinavý olej do soustavy, než přívod úplně zastavit..Turbo má raději také aspoň nějaký olej než žádný...
nepropadat panice...
Ale je zajímavé,že na ducatu 2,3 MJTD rok 2006 sítko nebylo, když jsem řešili proč se nové turbo ukroutilo po 10 tis km a byl dělaný repas motoru za 84 tis. vše čisté jak dětská prdel a special turbo řeklo,že šlo vliv nečistot nové turbo jsme dali a auto má dalších 20 tis km a jede tak kde byla chyba?
já sjem to druhé turbo přidřel,protože ještě s tím sítkem jsme ujel 1 km a dal tomu pěkně na prdel a po přijezdu se z něj krásně kouřilo. nyní jede,ale slyšet na ložiskách je,ale pořád si myslím,že lepší jak repas z čínských dílů i když tohle asi už byl repas taky kdysi dávno
já sjem to druhé turbo přidřel,protože ještě s tím sítkem jsme ujel 1 km a dal tomu pěkně na prdel a po přijezdu se z něj krásně kouřilo. nyní jede,ale slyšet na ložiskách je,ale pořád si myslím,že lepší jak repas z čínských dílů i když tohle asi už byl repas taky kdysi dávno
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
jericho-3 píše:Zahoď jej, kdysi jsem měnil turbo u JTD a sítko vymyl a dal zpět s tím, že vše vypadá dobře, žádné nánosy a tak jsem dal nový krásný olej a turbo dotyčný po 40000km zadřel..Měl tam pořád ten olej, co jsem tam nalil já.Sítko funguje pouze v případě příkladné údržby a to i u některých motorů stejně nepomůže. Karbon se postupem času dělá všude a sítko nemá šanci se neucpat.Je to jako s filtrem oleje, kde je pojistka při jeho ucpání, která pouští špinavý olej do soustavy, než přívod úplně zastavit..Turbo má raději také aspoň nějaký olej než žádný...
olej menim po max 7500km