jaký olej do upravených aut?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

ja by som dal upraveneho auta 5w60, 10w60.
skusal som rozne oleje, naposledy valvoline 10w40 a neskutocne sa tratil. dal som sudovy shell 5w40 a super. Moja dlhodoba skusenost je najlepsia s olejmi shell
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Nerobil by som z toho zase taku velku tragediu. Predpokladam ze nikto tu nejazdi s kompletne upravenym motorom ako celku. Vacsina ma seriovy motor a na nom namontovane nejake komponenty ktore umoznia zvysenie vykonu. V tomto pripade nejde ani tak o to ze aky olej, ale ako skratit servisny interval. Za mna osobne by som zvolil mazivo ktore splna vykonnostnu specifikaciu pozadovanu vyrobcom motora s vhodnou vyskozitou do nasho podnebia. A servisny interval skratil podla potreby na nejakych 5000 alebo 7000 km kto sa citi pri peniazoch aj menej. Neriesil by som kdeake specialne maziva urcene do kompletne postavenych motorov na zavodne ucely. Tie maziva su drahe a niesu urcene pre civil, niekedy znicia seriovy motor.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Z náklaďáku a není problém. :D (pro rýpaly náklaďák má taky PD.) :-D
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Myslim uz celkem ohrany tema. Zalezi do jakyho motoru se ten olej leje, pak teprv je treba resit co za olej. U PD je kriticke mazani vacky, coz souvisi s ovladanim sdruzeneho vstrikovace. Ridke oleje jsou tam na ukor zivotnosti. Resila se HTHS viskozita (tloustka olej. filmu a jeho trhani se pri zatezi). Takze zalezi na tom, kolik s tim kdo chce najezdit a k cemu motor pouziva. Kazdopadne VW 505.01 je 5W-40. Ten je urceny pro PD a to se tam ma lejt. Praxe ukazuje, ze motor s tim prezije dlouho.
tonnino
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 01 úno 2014, 16:39

olej

Příspěvek od tonnino »

Ja jezdim na Castrol Edge 5w40
sasasat
Přispěvovatel
Příspěvky: 253
Registrován: 14 led 2009, 11:17
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od sasasat »

To co tam patří "výrobce moc neřeším"a měnit častěji, hlavně před zimou. Více bych pořešil kvalitu filtru!
Fabie Combi 1.9TDI-ASZ,6kvalt-JNC,FMIC,Velké brzdy,Org.Xeny,Bufet,Sowt.TDIFUN
197PS 447N.m

OIIIRS
Uživatelský avatar
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

vyzkoušel sem jich plno ale teď už pár let jezdíme pouze na valvoline durablend(nově all climate) 5w-40 505.01 a super oil...klucí ho rvou i na vrchy ...za mě super olej
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

techi píše:Z náklaďáku a není problém. :D (pro rýpaly náklaďák má taky PD.) :-LPD

Takže s curzoru od iveca , by se dalo , je to taky pd ;)
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jasně není problém.
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Je to ACEA E4 ,,, tenhle může do pd :roll:

5_30 w
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Vůbec bych se nebál. Lepší častěji vyměnit kludnej náklaďákovej než přejíždět pančovanej z polska.


https://www.oleje.cz/clanek/Porovnani-k ... vych-oleju
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

Děkuji ,
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 20 říj 2015, 21:06

Příspěvek od johnyM128 »

ahoj,

ak 5w-30 - tak určite mobil esp formula - splna 507.00 - tá zahrna aj 505.01... má super hts viskozitu... ale

skôr by som dal 5w-40 505.01 - a skrátil interval výmeny na 10000km

castrol edge 5w-40
valvoline allclimate diesel C3 5w-40
q8 5w-40
texaco havoline ultra s 5w-40

motul je super ale feeest drahy... radšej lacnejší a často ho meniť ako drahý a nechať 25000km...
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Uživatelský avatar
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2353
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

toby66kw píše:Je to ACEA E4 ,,, tenhle může do pd :roll:

5_30 w

A 502 00 tenhle plní nebo ne e :roll:
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

johnyM128 píše:ahoj, ak 5w-30 - tak určite mobil esp formula - splna 507.00 - tá zahrna aj 505.01... má super hts viskozitu...
Sak skus ked tomu veris :roll:
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“