Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
vw19
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 bře 2017, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od vw19 »

Takzeuz je to poskladane vsetko nahodene Sputery hore ako maju by nove sialky aj sroby...
Tie staronove boli poprehadzovane kadejako na 2 sa trafil a ostatne nie..
Takze uz mozem kludne spat
vw19
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 bře 2017, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od vw19 »

Dakujem vsetkym co mi pomohli..este raz vdaka
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

nevím, co máš pořád s novou dobou a koncernem, to, že je horní šála více dimenzovaná oproti spodní je běžné i v minulosti a i u jiných značek. Spoustu motorů různých automobilek má problémy s ojničními šálami, je to prostě nejnamáhanější ložisko v motoru. Třeba Renault a ty jejich šílený 1.5dCi, ty měly podobný problém a jsou to podobné ročníky jako ty PD 77kw. I ultra spolehlivý motor 2.8 iveco/fiat má po 300.000km dřiny ojniční šály KO, ale stačí je 2x vyměnit a motor najede milion :)[/quote]

A ty se divíš? Možná bys mi mohl vyjmenovat firmy, které tohle dělají a hlavně proč, to mě zajímá..Ne konstatování, vždyť je to běžné,..Dnes je běžné, že auto za půl mega najede 100000 km a má v háji rozvody, popřípadě odejdou jiné věci, nebo lehne něco jiného, tohle mě štve. Připadá mi to jako za socíku, dodělej si sám doma, ještě že je internet a že jsou tady koumáci, kteří na to přijdou a věc vyřeší, protože koncern to má na háku.. To jsou samé reklamy , když je to nové a pak majitelé pláčou, a ze servisu mají panickou hrůzu. Pohybuji se hlavně mezi staršími, tak se nediv, ti neřeší supertrysky nebo chipy, ale aby auto jezdilo. Takže pokud víš, proč ty horní jsou jiné, sem s tím...Já na tohle v ,minulosti prostě zvyklý nebyl, a že se dají jiné šály a jede se dál, je poměrně převratný postřeh.. :)
nepropadat panice...
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Je to tím, že litrový výkon motoru je dnes úplně jinde než třeba před 30ti-40ti lety. Zatížení ložisek je mnohem vyšší, v 80tých letech Golf 1.6GTD měl plnící tlak 0,8bar od 2500ot, dnes má 1.6TDI plnící tlak 1,5bar od 1500ot. Proto jsou i vyšší nároky na pánve. Vrchní se dělají odolnější, spodní měkčí - jsou odolnější vůči zadření a lépe se vypořádají s nečistotami. Nebo ten Zetor - kolik má litrový výkon - skoro nic, stejně tak otáčky...

Taky dřív bylo běžné třeba po 100-200t.km dělat generálku motoru, dnes motory při správné údržbě vydrží bez problémů 500t. km (bohužel na některé výjimky), sypou se spíš věci okolo motoru - rozvody, vstřiky, EGRy atd.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

jericho-3 ptáš se pořád dokola na věc na kterou už jsi dostal odpověď. Dokonce v tomto vlákně....: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 80#1058780
Jestli to tak je netuším, ale vysvětlení je logický.....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Taky dřív bylo běžné třeba po 100-200t.km dělat generálku motoru, dnes motory při správné údržbě vydrží bez problémů 500t. km (bohužel na některé výjimky), sypou se spíš věci okolo motoru - rozvody, vstřiky, EGRy atd.[/quote]

Nevím kdy to bylo běžné ale takové motory OM601, 602, 603 určitě generálku nepotřebovali po 100tis. km většina jezdí dodnes a maji přes milion. Nebo novější OM605 a 606 ten vydrží i dva krát tak větší výkon bez problému.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Jo, ty mercedesy byla poctivá kovařina, všechno x-krát předimenzovaný, takže při správný údržbě to najelo nesmysl. Ale výkon na litr byl na dnešní poměry zlomkový. Zkus do piana nebo 124ky nalít LL olej 5w-30 a měnit po 30.000km jako u dnešních aut a vydrží to kdoví jestli 200t. km... OM606ka už je relativně moderní motor, moc bych za to nedal, kdyby tam už byly sputter pánve. Ale výkon jaký to má v sérii, mají dneska běžně naftový dvoulitry, takže není divu, že se dá zvýšit výkon dvoj, nebo trojnásobně a ten motor to zvládne :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Jarda-k píše:jericho-3 ptáš se pořád dokola na věc na kterou už jsi dostal odpověď. Dokonce v tomto vlákně....: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 80#1058780
Jestli to tak je netuším, ale vysvětlení je logický.....
Jenže to bylo už před dvěma léty a čas letí a zapomíná se ... Nic ve zlém ;)
ten zdrojový článek je komplet zde, včetně info o bezolovnatých materiálech ...
http://www.cesomot.cz/doc_cz/GLYCO_tech ... putter.pdf
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale chápu, dnes je všechno vyšší, přísné zákony, náročný zákazník a mantra KW , o které melou zákazníci pořád..Ale jaká je situace? Lidé mají problém si koupit ojetinu, u koncernu je to hlavně loterie, musí být vzdělaní v kodech motoru, roku výroby, typu převodovky ,poté oddělit zrno od plev, musí si ověřit pravost auta a jeho najeté kom. Poté musí důvěřovat bazárníkovi a pak teprve se strachem koupit a ihned jet do známého servisu zjistit, co právě koupili..A koncern se bohužel nemá moc čím chlubit, což mě sere, protože Němci vždy byli vpředu, ale když si člověk napíše jejich motory na papír /nastoupivší po rotačce/, je to velké zklamání , pro chudší občany bez koníčka samodoma oprav je to průser. A že jsou tam velké tlaky? Samozřejmě, ale konstrukce s tím musí počítat, vývoj šel vpřed nejen v materiálech, ale i v olejích a pokud se s tím nevypořádají, ať si koupí motor tam, kde to umí..Teď přijde nástup nejen jednoho, ale dvou turb a k tomu ještě jedno elektrické, jsou chlazené vodou, motor sice má v základu kompresní poměr jak benzin 16,5, ale pak nastoupí turba a jejich regulace a to bude teprve tanec. A že mě Němci zklamali, někoho možná ne, ale to by v tom byl čert, aby si člověk nemohl ani zabékat..
Tak jsem si to konečně přečetl-díkyRayxy, jen mi pořád uniká, proč , když jejich životnost je až 1000000km, tak koncern montoval obyčejné a motory se zadíraly a najednou se dodávají tyto už dle článku dávno vyvinutá , odolnější ložiska. A bohužel pořád není jasné, když ložisko vydrží a přesto dochází k totálním škodám ..Něco musí být asi špatně, nebo to je dnes normální?
Naposledy upravil(a) jericho-3 dne 01 dub 2017, 10:03, celkem upraveno 1 x.
nepropadat panice...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jara072 píše:Mám kamaráda má 1,9 TDI OII rok výr. 2008 má to DPF,nevím typ motoru ,najeto cca přes 200tis. Ulomená klika mezi třetím a čtvrtým válcem za závažím,šály byly prý OK,olej měnil po 10 tisících.Oprava ho stála 40 tis.
to může urvat ko setrvák
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
qualdar
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2017, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od qualdar »

Tady je vsechno pekne popsany http://www.elit.cz/cs/download/glyco-na ... ozisek.pdf
Duvod praskle kliky muze byt zpusoben vymlacenym dvouhmotakem.Jinak si myslim,ze u vsech PD motoru a najezdu kolem 200tis by se mel zkontrolovat spodek+vrsek motoru...ojnice+vacka.Nestoji to zas az tak moc a clovek ma klid.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tenhle návod je bezvadný, ale má jednu chybu, je vhodný pro GO motoru, ale při výměně pouze ojničních ložisek jen po sundání vany moc nepomůže. Ve velké většině, při jeho dodržení, by se opravdu Go musela udělat . A to nikdo neudělá, když po montáži nových šál auto zase jede. Samozřejmě pomůže ve vysvětlení, proč je původní ložisko v tom, kterém stavu a majiteli řekne, jak tomu předcházet, pravidelně měnit olej, změnit způsob jízdy ala multicar ,nebláznit z různými chipy, popřípadě při opravě těsnění a hlavy vyměnit vždy olej..A možná pro perfekcionisty udělat tuning tím, že si do kokpitu řidiče namontují budík tlaku oleje napřímo, bez protekce ŘJ.. :)
nepropadat panice...
qualdar
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2017, 10:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od qualdar »

Jj,misto te generalky se uz vyplati pri zustatkove cene auta koupit motor z nejake zboreniny a prdel vody,musi to jet :-)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3789
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No do nějaké vraždy na dojetí asi jo.Ale koupit motor s nejasnou historií je taky loterie.Je jasné že GO je raketa.Asi je na zvážení každého jaké má finanční možnosti a co od toho auta jeste čeká.
Já se teda v robotě snažím prosadit opravu,Ale je to dáno tim,že jsou to firemní auta,peníze neřešíme.Důležitá je spolehlivost...
Osobně bych taky asi řešil jiny motor.Záleželo by asi na poškození a finanční náročnosti opravy.

No ať se nemlátí prázdná sláma.
Chlapi co máte zkušenosti s motorama. Mám svoje BXE.Mám najeto momentálně 525 tis. km.Rok 07.Přes půl roku tj asi 10tis.km. poslouchám nějaké klepání.Zdá se mi že jsem to začal nějak vnímat po výměně hyder a vačky. Ale je možné že se ztratil hluk který ojetá vačka mohla vydávat.Příští týden se chystám sundat vanu a udělat ojniční šály.Když už to budu mít takto rozebrané,su schopný poznat jestli třeba neklepou kroužky v pístu, nebo vůli na pístním čepu?
Zajímavé je že klepání je nejhlasitější na volnoběh a v nižších otáčkách. Pak to buď ztichne nebo přehluší motor.Když při klepání pustím plyn tak to ztichne. Napadly mne vstřiky,ale druhá sada po kontrole na stolici OK a nic se nezměnilo.Na vrchu se zdá být vše v pořádku.Divný je mi že ten motor pořád jede a klepe a klepe. Kdyby to klepalo na klice tak ten motor je už dávno kaput. Si myslím.
Co vy na to?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

To je jas řešto než ti vylítne spodek . To se stává klasicky když se idělá jen půlka a druhá to nevydrží . Např písty kruhy a pak vylítne ojnice nebo klika. Nebo se utrhne ventil.. Ale múže klepocet co bud ..
Ale že by klepaly kruhy , to sem ještě neslyšel
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“