jaký olej do upravených aut?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Teraz kukám že kopiruješ moje rady niekomu inému z iného fóra :)
Pekne napísane len nabuduce nekopíruj moje članky a neprezentuj ich ako svoje :) a tobôž nie Tvoje skúsenosti :)

MathiusHF píše:Ak chces kvalitu tak urcite Millers Oils a určite 5w-40 neviem prečo tam vsetci lejete do Fabie 5w-30 je to zbytocne riedke a pokial viem tak tam ma ist 5w-40 este ked to mas nacipovane tak sa tI može stat že Ti to raz jedneho pekneho dna pri bombach nedomaze a budes mat zadelano..Kto sa vyzna do olejov pozna spičkovu kvalitu od Millers.Mam ho konkretne aj ja vo Fabii 1,9 Tdi 140Ps uz 4 roky a predtym som vyskusal vsetky tie komercaky a rozdiel je určite je to na tebe.Doporučil som ho uz vela ludom a kazdy mi zato dakuje.Mam doma tri auta a lejem tam uz iba Millers maximalna spokojnost.Ak chces ztych komercnych tak urcite Valvoline Durablend diesel ten este nie je s ACEA C3 a nakolko vsetky komercne znacky plnia iba ACEA C3-8 a nie ako Millers ACEA C3-10 tak určite Valvoline alebo potom Millers spokojnost a 100% kvalita zaručena..Samozrejme ak budes kupovat komercny olej tak davaj pozor od koho kupujes aby si nekupil nejaky polsky fritol vo flasi od Catsrolu atd atd .Aj to je jeden z dvoch dovod prečo nekupujem komercne znacky a Catsrol uz vobec nie a o kvalite neni ani reci.Akurat som vcera nalial prvi krat ten nano len tak si pradie predtym som mal ten XF a menim vzdy max 10 000km Samozrejme vzdy aj olejovy aj vzduchovy filter a vzdy MANN.Ztych komerčnych je naj Mobil1 ale musim tam byt ta 1nicka ale bohuzial ty nerobia 5w-40 505.01..

Bez Nano :

http://www.nanodrive.sk/product/8680785 ... fe-5w40-5l

Tu je uz aj Nano :

http://www.nanodrive.sk/product/7748801 ... fe-5w40-5l

PS:Tak ako pisali aj vyssie a nesetri ani na oil,filtry ten je velmi doležity takže overene znacky (Mann,Bosch,Hengst ,Knecht atd ) ale urcite nie Filtron!!nikdy!
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

A čo sa tyka oleju do PD tak určite Valvoline teraz po novom ALL Climate Diesel C3 nakolko Durablend prestali vyrabať ale parametrovo to dotiahli na velmi podobne dobre hodnoty .Ten članok vyssie co tu kolega prezentoval bol napisany davnejsie a vo Fabii sa teraz hreje už dlho ten Valvoline a po novom aj All Climate a max spokojnost pomer cena :vykon =1.. Mobil 1 ESP Formula 5w-30 ako pisali vyssie v norme sa da použit samo tiez a ma tiez normalnu HTHS viskozitu ale u PD pokial sa da tak určite 5w-40 a u upraveneho 100% kvoli teplotam a vydrži mazacieho filmu pri bombach a vysokych vonkajšich teplotach.

Zlate pravidlo pri PD = vždy olej 505.01 alebo teda 507.00(ktora plni zaroven aj 505.01 ale je zbytocne drahy a 5w-40 je lepsi pri upravach a PD a radsej menit skor ako tam nechavat drahsi olej dlhsie )

Olej 505.01 sa nerobi vo viskozite 5w-50 ani 5w-60 ani 10w-40 atd atd iba 5w-40 alebo 5w-30 !! :) A kto naleje do PD kde je specialny olej kvoli vačke olej bez tejto normy tak je blazon !!

Oleje 505.01 s normou ACEA C3 su plne pouzitelne a identicke s olejmi normy 507.00 čo sa tyka DPF a tak je použitelny aj v motoroch PD s DPF !!!
505.01 = 1rok/15 000km max
507.00 = 2 roky/30 000km max (neodporucam ten nabeh km ) !!!

Mobil 1 ESP Formula 5w-30 5l/40eur vs Valvoline All Climate 5w-40 5l/23eur

Men kazdych 10 000km a motor si bude iba šeptat pokial nejazdis 5km trasy samozrejme vtedy ten olej dostava podstatne viac zabrat !!

Mobil 1 ESP 5w-30 je spickovy olej a pre CR vyborny pre tych co maju CR určite naj volba s komerčnych značiek!
majoTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 zář 2007, 19:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od majoTDI »

Do PDcka BXE lejem olej Liqui Moly 10w60, ziadnu normu 505.01 nesplna, nebol dovod tento olej na tuto normu schvalovat. Zacal som ho pouzivat ked mal motor 150tis km, teraz mam 475tis km a motor (upraveny na cca 180koni) slape ako hodinky, nedavno som meral tlaky, vsetky valce maju tlak 28bar, vsetky loziska a mechanicke veci su povodne. Tak asi som ten blazon ja.
LEON 1P BXE 2010, 1749VB,1043,soft Netopier, 180/380
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Registrován: 30 pro 2010, 20:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Tak ja píšem aké sú normy a co plnia. Ak ti to funguje tak super. Osobne by som to neriskoval nakolko hlavne PD je veľmi citlivé na olej kvôli vacke. A pokiaľ ten liqui Moly co používaš technický a aditivami plní hodnoty normy 505.01 len nanho nezaplatil schválenie tejto normy nakolko vo viskozite pri Tvojej úprave je úplne zbytočný a tie schválenia stoja mega peňazí a v živote by sa im to neoplatilo do PD v tejto viskozite a boli by asi jediny. Pochybujem ze na Tvojej úprave máš prevádzkové teploty oleja kvôli ktorým by si potreboval olej viskozite 10w-60 ale však je to Tvoja vec. Do benzínu kde sú teploty trosku inde to pochopím ale tu je to podľa mňa úplne zbytočné a Tvoju úpravu veselo umaze 5w-40. A nikto nehovorí že si blázon ale je to risk pokiaľ nevieš ci ten olej zvládne umazat vačku na PD a ešte upravenú ale mal si šťastie trafil si olej ktorý to asi zvládol.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“