Klimatizace SAG 1

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Klimatizace SAG 1

Příspěvek od Tomas.cz »

SAG 1. generace ( konkrétně Galaxy 1999 ) s motorem AVG, což je vlastně AFN ale již s EDC15.

Auto má Climatronic, donedávna byla funkční i klimatizace. Problém je takový, že po stisknutí tlačítka "Auto" se sice rozjedou na plné koule větráky, ale nesepne spojka klimakompresoru, spojka samotná jako taková funguje, pokud do ní přivedu proud extra.
Potřeboval bych vědět, odkud je napájená spojka klimakompresoru, vyštrachal jsem v ESI nějaké schéma, kde je vidět, že jde na relé do jednotky centrální elektriky. Je to tak, že spojku klimatizace pouští relátko v jednoce centrální elektriky? Patrně podle informace z panelu Climatronicu, neb větráky se rozjedou.
Pojistky jsem prošel, ty na klimu i prozvonil, ty jsou ok.

Za rady díky, auto je sice veterán, ale v dobrém stavu.
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Měla by to ovládat jednotka dochlazování která by měla být vpředu před baterkou
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Hmm takže něco jako O1, tedy vlastně relé větráků ne?
Tahle krabička tam je, ve schémátku je že relé je napájené z jednotky centrální elektriky což je klidně možné.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tomas.cz píše:Hmm takže něco jako O1, tedy vlastně relé větráků ne?
Tahle krabička tam je, ve schémátku je že relé je napájené z jednotky centrální elektriky což je klidně možné.
Řesim to samý, spojka na propojku jde, akorat že mi po propojení vetraky nepustí, jelikož je to řizený počitačem motoru. Na tom tvým to je jednoduchý, spojku ti posti rele spojky, má čislo 168 to je ovladaný přes teplotní spinač a tlakový spinač klimatizace. Takže když vyndas tu 168 tak při nastartovaným motoru a zaplý klime ti musi jít na pin 6 zelenočervený kabel proud, zkousecka musi svitit. pokud tam nejde, tak je to rozpojený tlakovým spinacem ( je to prazdný) u toho tlakovýho spinace na trubce propoj piny 1 a 2 modrý a modročervený drat. Pak jedine bi to muselo být rozpojený teplotnim spinačem, to se jeste nestalo na žadným VW co jsem řesil. Delal jsem to loni na Scharanu 97 1Z ale AFN to má stejný. jen ta pumpicka co řesim to má prokletý.http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 68#1169068
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Díky Zdeňku, já se v tom pohrabu, mě tenhle problém zajímá už ze své podstaty ;)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tomas.cz píše:Díky Zdeňku, já se v tom pohrabu, mě tenhle problém zajímá už ze své podstaty ;)
Si myslým že to bude prazdný, uvidis , ten co řesim má taky relatko (jednotku) na odpojeni kompresoru. Není to už tak jednoduchý jak na starým. Nemá mechanický spinač se 4 dratama ( s kontakty) ale snimač tlaku se třema dratama. ten se neda jednoduse zkouset jestli keca nebo ne.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tady bylo skoro prázdno, ale ani po naplnění klima nejde, jen se rozjedou větráky.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tomas.cz píše:Tady bylo skoro prázdno, ale ani po naplnění klima nejde, jen se rozjedou větráky.
to zkontroluj jak jsem psal, ta 168 je za centralkou nahoře asi 12 pozice.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak už to vrčí, chyba byla v upadlém kabelu co vede z tlakového senzoru do teplotního spínače na horní hadici chladiče, odtud z dalšího pinu do zpožďovacího relé 168.
Obrázek
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tomas.cz píše:Tak už to vrčí, chyba byla v upadlém kabelu co vede z tlakového senzoru do teplotního spínače na horní hadici chladiče, odtud z dalšího pinu do zpožďovacího relé 168.
Obrázek
No vydis, kež by to bylo takto jednoduchý u vseh aut :) Aspon že ti návod drobet pomoh.
Naposledy upravil(a) Zdeněk M dne 18 črc 2017, 19:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Původně jsem prověřoval funkci 168, pak tlakový jestli jde do a z něj jak má a když tohle nepomohlo tak jsem šel po teplotním a hle kábl ko.
Nicméně složil jsem spodek palubky, pak ještě diagnostikuju Climatronic abych vymazal chybu tlakovýho, kouknu taky do jednotky motoru a ta hluchá, vypnu + zapnu klíček a nebliklo žhavení. Takže zase rozbor palubky, centrálka s relátkama ven, proměřit 109tku a ta mi v ten moment odešla...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“