Problémy Audi A4 B7 2.0 TDi PD 103kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Qvrpz
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 29 čer 2017, 17:35

Problémy Audi A4 B7 2.0 TDi PD 103kw

Příspěvek od Qvrpz »

Ahoj,
před půl rokem jsem kupoval Audi A4 B7 2.0 TDi PD 16V 103kw r.v. 2005 najeto 300tis a rozhodl jsem se začít řešit nedostatky. Chtěl jsem vás poprosit, zda by mi s tím někdo neporadil.

Problémy:
Vibrace na volnoběh - je jedno zda za studena nebo když je zahřáte, celé auto škube/vibruje cca každou vteřinu ale samotné vibrování není pravidelné. Škubne to jednou, pak třeba jakoby dvakrát rychle za sebou. Je to celkem dost cítit a i když si třeba stoupnu vedle auta, tak je to vidět. Vibrace jsou stejné i když sešlápnu spojku, takže dvouhmota by to snad být neměla. Mohla by to dělat kabeláž ke vstřikům? Popř. je někdo z okolí Prahy, kdo by mi to dokázal zkontrolovat přes diagnostiku?

špatné studené starty - když ráno auto startuju, vždy to trochu zamlátí než se nastartuje. Když popojedu někam 5 minut a pak nastartuju, tak už to nemlátí. Diagnostika píše 17058 obvod žhavící svíčky válec 4, trvale. Co to přesně znamená? Je to špatná svíčka nebo něco komplikovanějšího?


špatné teplé starty - když je auto úplně zahřáté a startuju, celkem dlouho to točí než to chytne cca 2-3 vteřiny. Údajně se dá jen nastavit větší dávka při startování. Je tu někdo ochotný mi s tím kdyžtak pomoci?

klepání zpod auta reagující na spojku na volnoběh - nikdy to není slyšet, když je auto studené. Vždy až když je zahřáté, takové klepání asi kov o kov, které je slyšet zpod auta. Když sešlápnu spojku, zvuk přestane. Teoreticky by mohlo jít o dvouhmotu, ale ta by asi klepala i za studena předpokládám - jak jsem psal výše mám problém s vibracemi na volnoběh ale ty zas naopak na spojku nereagují, čímž by se snad dvouhmota dala vyloučit?


Pokud by mi někdo dokázal s těmito problémy pomoct je vyřešit za nějaký rozumný peníz, jde mi hlavně o to, aby se to opravilo a je z Prahy nebo okolí
byl bych moc vděčný. Bohužel na tyto věci nemám žádného člověka a do předraženého servisu se mi to úplně dávat nechce.


Díky všem za odpovědi a případnou pomoc.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

ziadne davky!!! opravit! nie ojeb..at..

Daj si vybrat vstrekovače, poslat na bosch tester..ci su OK, ak nie..repasnut. Skontrolovat hlavu, ak je OK liznu 1000ckou smirglom, ak je vysekaná tak poslat na vlozkovanie (engitec). vstreky zalozit, kupit novu lištu s konektormi pre vstreky.

je to najlepsie co mozes pre svoje auto spravit. Vsetko ostatne je len docasne riesenie pre pokoj duše.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

octaviask píše:ziadne davky!!! opravit! nie ojeb..at..

Daj si vybrat vstrekovače, poslat na bosch tester..ci su OK, ak nie..repasnut. Skontrolovat hlavu, ak je OK liznu 1000ckou smirglom, ak je vysekaná tak poslat na vlozkovanie (engitec). vstreky zalozit, kupit novu lištu s konektormi pre vstreky.

je to najlepsie co mozes pre svoje auto spravit. Vsetko ostatne je len docasne riesenie pre pokoj duše.
to je 16V, pravděpodobně jsou v háji sedla vstřiků
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

aha nevsimol som si B7 :D jo....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Qvrpz
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 29 čer 2017, 17:35

Příspěvek od Qvrpz »

octaviask: jak se tedy správně opravují špatné teplé starty? co to vlastně způsobuje?

k vstřikům neznáte prosím někoho, kdo te tímto zabývá?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

ja by som aj tak tie vstreky vybral a poslal na test...

najdi si dieselservis ktory robi vstrekovace a ma tester (stolicu) na tie vstreky. Ked pojdu naspat...jemne liznut dosadacie plochy v hlave..podla posudenia...však ked ich vyberete budete vediet vocogo!!!

Pozor na frezky!!! Nie vsetky ktore pisu ze su na 16V, su na 16V!! Zazili sme tu ze niektore nemali spravny uhol a po zafrezovani si mohol hlavu vyhodit.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
reher64
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Odpovědi: 0
Registrován: 30 črc 2012, 16:03

Příspěvek od reher64 »

Teplé starty se řeší úpravou sw v ecu. Ne úpravou dávky. Tu můžete dávat jakou chcete, když jednotka vstřik stejně neotevře protože nemá RPM. Je to koncernový špek. Čím teplejší motor tím čeká na vyšší startovací otáčky. Takže můžete začít, akumulátor, startér, přechoďáky.... Nebo úprava sw a je napořád klid.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

za mna vymena startera, baterky ;)
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Qvrpz
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 29 čer 2017, 17:35

Příspěvek od Qvrpz »

Dobrá, teplé starty stejně budu řešit až jako poslední, jelikož to ze všech problémů ovlivňuje nejméně.

Co mě nejvíc trápí je ten studený start, kdy se prostě ozve rána než motor naskočí. Zkusím to dnes po práci nahrát, ale je to něco podobného jako ve videu:
https://www.youtube.com/watch?v=1v6sT0HSqbI v čase 0:13, akorát že mě to takto mláti tak vteřinu a pak to naskočí a poté motor běží v pohodě. Dělá to vždy jen první nastartování po dlouhém stání a vychladnutí. Špatná svíčka by se projevila v delším startování ale bez mlácení či se pletu? Žádný znatelný kouř z auta nevychází. VAG háže tedy obvod žhavící svíčky na valci 4, jak jsem psal v prvním příspěvku. Nejhorší je, že já se v tom prd vyznám a nemám nikoho, kdo by se na to mrkl.

reher64: Ok, zkusím na to někoho najít nebo máte někoho ozkoušeného z Prahy a okolí a mohl byste mi doporučit?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

na videu ma chlap -22...

pri dnesnych teplotach to chyti bez zhavenia bez problemov.

nahraj to pri motore (tj nech niekto iny startuje).

moze to byt kludne vstrekovac ;) respektive to podfukovanie..tak isto niečo mechanicke v motore...je vela moznosti
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Qvrpz
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 29 čer 2017, 17:35

Příspěvek od Qvrpz »

Ahoj, tak včera po práci to chytlo dobře jako normální diesel, zkusil jsem to dnes po chladnější noci a trochu to zamlatilo, bohužel to na videu není vůbec slyšet, dle mého to je slyšet lépe z interieru, tak to zkusím zítra ještě zevnitř (teď to bylo z motorového prostoru, když sedím v autě tak je to krátké zamlaceni max vteřinu a zvuk jak jsem posílal v minulém videu.)

https://youtube.com/watch?v=-osaAGAjjUk


Nicméně mám pocit, že když byly minulý týden ty vedra, tak to tolik nedělalo. Kdyby to byly vstriky, tak by to nejspíš dělalo pokaždé nezávisle na venkovní teplotě?

K videu ještě jedna věc když už jsme u toho, hned po nastartování je v čase 0.04 slyšet takový tikavy zvuk, nevím jak to popsat ale snad to uslyšíte, zvuk pokračuje i dal. Nevíte co by to mohlo být? Díky moc
reher64
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Odpovědi: 0
Registrován: 30 črc 2012, 16:03

Příspěvek od reher64 »

Ohledně teplých startů jsem psal SZ ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“