Přestavba 288mm na 312mm

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

sCitem píše:Dobrý argument, v nějakém jiném tématu co teď tak pročítám, tak je tam názor že 288 jsou lepší než 312 kvůli ucpávání odvětrání....ale asi 312, ještě popřemýšlím....
o tom nic nevím o nejakym ucpaným odvětráváním. Ale mel jsem sem 288 a taky sem hned presel aspoň na 312. Rozdíl brzdovej tam je a vypadá to líp...kotouče uz nejsou o tolik dražší a držáky třmenu sezenes okolo 2000,-
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

312mm musí brzdit logicky více, není to už o brzdné ploše která je stejná s 288mm, ale o tom když je brzdná plocha dále od středové osy tak to brzdí více.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 605.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

tukydydes píše:312mm musí brzdit logicky více, není to už o brzdné ploše která je stejná s 288mm, ale o tom když je brzdná plocha dále od středové osy tak to brzdí více.
tak tak.... ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Jasný, páka,točivý moment... :) nějakou fyziku mám za sebou :D TDItech to psal...že vždycky musel čistit drážky od bahna :)

Jdu na to od druhé strany, první podvozek, pořádnej servis a pak teprve honit výkon :)
Naposledy upravil(a) sCitem dne 26 črc 2017, 22:17, celkem upraveno 1 x.
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tribit »

Chlapi a nestaví se to auto na předek, když necháte zadek serii?
AMF; M47/T2
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 19 zář 2015, 17:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od 13055K4 »

Nevim jak ostatni, ale ja Problem se stavenim na predek nemam.

Mam standardni kotouce vzadu 232x9, nebo jak to je.


Ted v patek jsem na nemecky dalnici docela prudce zastavoval ze 180 na 0 a ani se Auto nevlnilo. Mel jsem vetsi obavu za A6 co Jela za mnou...


a rozdil mezi 288 a 312 ja poznal hlavne na prubehu brzdnyho ucinku, pocatek neni tak jedovatej. Alespon na mym aute teda. A samozrejme to brzdi lip, jen zu ten rozdil neni tak propastnej, jako mezi 280 a 288
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Já pocítil rozdíl hlavně při opakovaným brzdění. První zastavení je tak nějak ok i na 280,ale při dalším během chvilky už je znát že toho má kotouč a desky plný zuby. Třeba na A8 je 360mm a 34mm tloušťka a jako při opakovaným je to jak octavia na 280mm. Hučí, slábne,..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

napředek by byly stejne nejlepší aspoň bremba 4-písty aby to brzdilo....... ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
sCitem
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 09 zář 2015, 08:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Bílina

Příspěvek od sCitem »

Nebo někdo v diskuzi psal originál kotouč a EBC red/yellow desky :) má někdo zkušenost ?
O2 BXE 4x4, GTB 1756V
tribit
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 17 kvě 2012, 11:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tribit »

13055K4 píše:Nevim jak ostatni, ale ja Problem se stavenim na predek nemam.

Mam standardni kotouce vzadu 232x9, nebo jak to je.


Ted v patek jsem na nemecky dalnici docela prudce zastavoval ze 180 na 0 a ani se Auto nevlnilo. Mel jsem vetsi obavu za A6 co Jela za mnou...


a rozdil mezi 288 a 312 ja poznal hlavne na prubehu brzdnyho ucinku, pocatek neni tak jedovatej. Alespon na mym aute teda. A samozrejme to brzdi lip, jen zu ten rozdil neni tak propastnej, jako mezi 280 a 288
Ono to bude teda jak píše Bimbo, předek není přebržděnej, ale má větší rezervy s 312. Ale už je to celkem nepoměr, ten malý kotouč vzadu, zas je fakt že FWD jsou přetížený na přední nápravě, takže asi ok :)
AMF; M47/T2
trhna
Přispěvovatel
Příspěvky: 102
Registrován: 28 pro 2015, 21:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od trhna »

Taky se zeptam, mam fabia rs a brzdy klasicke At 288mm rok stare a brzdi to tak nejak nic moc, jakou kombinaci doporucite? Co jsem cetl ve starsich tematech tak doporucujou brembo max kotouce a textar desky. Porad to je nejlepsi kombinace? Prechod na 312 nechci mam r15 na zimu bouzel. Diky za radu☺
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“