
Fabia II vibrace předních brzd
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kotouče házet trochu určitě budou, patrně víc když nafest dotáhnu všechny šrouby - ty velikosti hazivostí co jsem výše uváděl byly měřený při lehkým přitažením kotouče k náboji dvěma šrouby.
Tady je to pěkně popsaný: http://www.autorozvody.cz/clanky/vibrac ... tavia.html
Přesně to odpovídá mojí situaci - ručička úchylkoměru drží, pak se na chvilku propadne a zase se vrátí na svoje místo. Lehký házení kotouče jako takový příliš nevadí, problém nastane až se v tom místě jak se dotýká destiček při jízdě bez brzdění zeslabí. Mě tomu teď taky nahrálo to, že jsem absolvoval dlouhý jízdy kdy se brzdilo minimálně.
Tady je to pěkně popsaný: http://www.autorozvody.cz/clanky/vibrac ... tavia.html
Přesně to odpovídá mojí situaci - ručička úchylkoměru drží, pak se na chvilku propadne a zase se vrátí na svoje místo. Lehký házení kotouče jako takový příliš nevadí, problém nastane až se v tom místě jak se dotýká destiček při jízdě bez brzdění zeslabí. Mě tomu teď taky nahrálo to, že jsem absolvoval dlouhý jízdy kdy se brzdilo minimálně.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Vodící čepy jsou nový a závity jsou OK jdou tam krásně natočit.
Takže jsem vyměnil ložiska s nábojema, vzal jsem značku FAG a samozřejmě jsem je lisoval přes přípravek aby nebyly namáhaný valivý elementy. Kotouče jsem koupil lakovaný SBS, destičky Brembo.
Dokonce jsem i nahlídnul pod prachovku pístku a ten je jak novej. Trochu jsem tam jen doplnil trochu maziva co je k tomu určený.
Měřil jsem házivost kotouče a ta je naprosto minimální, možná nějaká setinka.
Kola jsem poprvé v životě dotáhl momenťákem. Všechny kuláky i silentbloky jsou v pěkným stavu, nevím co víc bych měl udělat pro to aby to bylo OK.
Brzdy jsou zatím perfektní, tak doufám, že tomu tak bude i po 4000 kilometrech.
Takže jsem vyměnil ložiska s nábojema, vzal jsem značku FAG a samozřejmě jsem je lisoval přes přípravek aby nebyly namáhaný valivý elementy. Kotouče jsem koupil lakovaný SBS, destičky Brembo.
Dokonce jsem i nahlídnul pod prachovku pístku a ten je jak novej. Trochu jsem tam jen doplnil trochu maziva co je k tomu určený.
Měřil jsem házivost kotouče a ta je naprosto minimální, možná nějaká setinka.
Kola jsem poprvé v životě dotáhl momenťákem. Všechny kuláky i silentbloky jsou v pěkným stavu, nevím co víc bych měl udělat pro to aby to bylo OK.
Brzdy jsou zatím perfektní, tak doufám, že tomu tak bude i po 4000 kilometrech.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tak mám najeto 4000 km. tak nějaký poznatky. Pokud jsou brzdy studený je vše OK. Když se ale začne tlačit na pilu, tak jak se brzdy ohřejí, tak to začíná vibrovat. Když jedu dále nějakej čas bez brždění, tak brzdy vychladnou a je to zase OK.
Teď zvažuju co s tím. Jedna možnost je to nechat, vibrace nejsou nijak hrozný.
Další možnost je, že naběhnu do škodovky vysolím 4500 kč a koupím origo sadu. Pokud bych měl jistotu, že to problém odstraní, tak bych do toho šel.
Nebo koupím origo sadu z netu, třeba na CC autodíly mají origo kotouč za necelých 11 stovek: https://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy ... odel=FABIA Jen si nejsem jistej jak moc mám věřit, že je to opravdu origo díl. Nerad bych koupil předraženej padělek.
Chtěl bych poprosit o nějaký názor...
Teď zvažuju co s tím. Jedna možnost je to nechat, vibrace nejsou nijak hrozný.
Další možnost je, že naběhnu do škodovky vysolím 4500 kč a koupím origo sadu. Pokud bych měl jistotu, že to problém odstraní, tak bych do toho šel.
Nebo koupím origo sadu z netu, třeba na CC autodíly mají origo kotouč za necelých 11 stovek: https://www.cc-autodily.cz/kotouc-brzdy ... odel=FABIA Jen si nejsem jistej jak moc mám věřit, že je to opravdu origo díl. Nerad bych koupil předraženej padělek.
Chtěl bych poprosit o nějaký názor...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5071
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Špatný desky s kotoučema. Nemají se rádi a po zahřátí se kroutí. Buď vše origo nebo brzdit jako inteligent nebo mít pocit,že jsem ušetřil pár korun za brzdy a smířit se z neduhama.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Nejsem dvacetiletej kluk abych brzdil jako magor. A do teď jsem za 22 let co jezdím (najedu cca 60 tkm ročně, služ. + soukromý auto) autem problémy s brzdami neměl.
Taky jsem zatím brzdy i ostatní díly kupoval z Elitu, příp. z netu. A to i na auta která servisuju. Nikdy žádný problém a když, tak byl např. křivý náboj.
Ale jinak souhlasím, že jsou špatný desky s kotoučema. Nebo nevhodná kombinace. Kotouče jsou lakovaný SBS a desky Brembo. Ty destičky jsou ale dost měkký - špiní kola jako svině.
A co ty origo díly z netu? Jsou to náhražky nebo ne? Jejich cena je lákavá, ale trochu se jich bojím. Taky mě překvapilo, že když jsem volal do Autostopu Rakovník jestli mají kotouče a desky skladem, tak bez Vinka nebyli s to dohledat destičky. Tvrdil mi, že mu vyjelo 10 možností..... Já byl na tom, že rozdíl je jen signalizaci...
Taky jsem zatím brzdy i ostatní díly kupoval z Elitu, příp. z netu. A to i na auta která servisuju. Nikdy žádný problém a když, tak byl např. křivý náboj.
Ale jinak souhlasím, že jsou špatný desky s kotoučema. Nebo nevhodná kombinace. Kotouče jsou lakovaný SBS a desky Brembo. Ty destičky jsou ale dost měkký - špiní kola jako svině.
A co ty origo díly z netu? Jsou to náhražky nebo ne? Jejich cena je lákavá, ale trochu se jich bojím. Taky mě překvapilo, že když jsem volal do Autostopu Rakovník jestli mají kotouče a desky skladem, tak bez Vinka nebyli s to dohledat destičky. Tvrdil mi, že mu vyjelo 10 možností..... Já byl na tom, že rozdíl je jen signalizaci...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tak jsem naběhl do škodovky a koupil origo kotouče s destičkami. S 10% slevou to stálo něco přes 4800 kč.
Trochu mě překvapilo, že destičky už nemají to zkosení - asi se přišlo na to, že je blbost aby do tý škvíry chytal prach a kamínky který mají na principu mlýnu obrušovat ztvrdlej povrch destiček, jak jsem se kdesi dočetl.
Teď mám na nich 500 km a je to samozřejmě zatím OK, tak doufám, že to vydrží.
Trochu mě překvapilo, že destičky už nemají to zkosení - asi se přišlo na to, že je blbost aby do tý škvíry chytal prach a kamínky který mají na principu mlýnu obrušovat ztvrdlej povrch destiček, jak jsem se kdesi dočetl.
Teď mám na nich 500 km a je to samozřejmě zatím OK, tak doufám, že to vydrží.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jsem řešil velké vibrace u e87, házivost předních kotoučů byla 0,03 a 0,07, kotouče origo, už celkem jeté. Nechal jsem je stáhnout a 10 tkm je klid, opakované brždění 180-50 zvládají. Ale je to spíš varianta pokud máš známého, s mýma si hrál asi 2h? a i tak je výsledek nejistý, strašně záleží na upnutí. Někde jsem se dočetl, že limit je tuším 0,09, ale pak jsem zas četl, že pro nová auta se toleruje 0,01.
Tak snad už budeš mít pokoj, dej vědět až něco najedeš
Tak snad už budeš mít pokoj, dej vědět až něco najedeš

AMF; M47/T2
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
slováček.milos: jak píšeš jedno dvě větší zabrzdění to bylo OK a při dalším to začalo kopat. Pak třeba dalších 6 km bez brzdění a to stačilo aby to vychladlo a bylo to zase OK.
Házivost studených kotoučů za studena byla pár setin, ohřátý kotouče jsem neměřil. Kotouče byly SBS, desky Brembo.
Jestli by deky Icer pomohly těžko říct, teď tam mám komplet origo sadu, tak věřím, že to bude OK. Ty kotouče mám ještě doma, pohledově jsou jako nový, ani stáčet je nebudu - nemá to cenu když za studena nehází.
Třeba je časem namontuju nějakýmu šetřílkovy a dám k nim desky Icer.
Ještě jsem vyměnil ty zadní silentbloky na ramenou i když starý byly pohledově OK, ale na STK řekly, že jsou trochu zpuchřelý.
Co se týče házivosti, tak literatura píše, že kotouč může házet max 0,10 mm a samotný náboj 0,03 mm.
Házivost studených kotoučů za studena byla pár setin, ohřátý kotouče jsem neměřil. Kotouče byly SBS, desky Brembo.
Jestli by deky Icer pomohly těžko říct, teď tam mám komplet origo sadu, tak věřím, že to bude OK. Ty kotouče mám ještě doma, pohledově jsou jako nový, ani stáčet je nebudu - nemá to cenu když za studena nehází.
Třeba je časem namontuju nějakýmu šetřílkovy a dám k nim desky Icer.
Ještě jsem vyměnil ty zadní silentbloky na ramenou i když starý byly pohledově OK, ale na STK řekly, že jsou trochu zpuchřelý.
Co se týče házivosti, tak literatura píše, že kotouč může házet max 0,10 mm a samotný náboj 0,03 mm.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
První sadu brzd jsem na své auto nahodil jako na kterékoli jiné a nic jsem neřešil ani nečekal nějakej problém. Když se ale problém vrací, tak se ho snažíš řešit.
Začneš hledat a najdeš třeba tohle:
O problému s brzdami na oktávii I 1,9TDI (2 kusy) a na SUperbu V6 2,5TDI bych mohl psát romány.
Se všemi auty jsem jezdil jako se služebními. Ročně jsem najížděl 60-70 tisíc km. Z toho si lze vyvodit obrázek, jak se asi jezdilo. Naštěstí to bylo v letech 1995 a dále, co auto, to 2-3 roky. Jezdilo se tedy rychle a dnes tomu říkáme brzda plyn. Jinka to nešlo, když měl ráno člověk ze Šumperka do Loučovic pod Lipnem a tamv papírně udělat nějaký servis, odpoledne jet do Větřní a pak v podvečer do Budějovic, druhý dne do plzně, pak do Ostrova, následně do České kamenice a přes Štětí a KRPU v Hostinném domů, tak nemohl koukat na nějaké to omezení moc důkladně, to by si nevydělal na slanou vodu. (Poznámka: ještě štěstí, že 14 let tohoto divočení mám za sebo a dnes už si mou jen užívat klidnějšího života!). No a stylu jízdy odpovídlo i rychlé opotřebneí brzd. Na první Oktávce mi přední brzdy v tomto režimu vydržely rok - to je cca těch 60-65 tisíc. Pak se měnily a v rámci "vylepšení" mi servis nasadil jakési Bremba. Po 2 tisících plus mínus šly do šmelcu jako totálně zkroucené. Stejná situace byla s Zemmermany. Pak s ATE a další rádoby slutné značky. Mechanici pak začali svádět vinu na styl jízdy a nic mi nepomohly argumenty, že původní kotouče od Sˇkodovky mi vydržely rok! Měnili mi tlumiče torzních kmitů, silnetbloky, tyčky s tím, že tam jsou vůle a ty způsobují kmitání kol při brždění. Tenrkát jsem o tom ještě moc nevděl, dnes bych tyhle borce posílál do zádele. Nakonec to vyřešil u nás v Šumperku škodovácký servcis, tehdejší techik (dej mů Pan Bůh věčnou slávu) řekl památečnou větu - máš auto za půl milionu ( v té době), tak nešetři a dej tam originální díly. Jak pravil, tak udělal. A eihle - trampoty ustaly jak mávnutím kouzelného proutku. Zcela setjná situace se mi několikrát povtrdila u další Oktávky, kterou jsem si posléze od firmy odkoupil a chtíc ušetřit pár kaček, kuopil jsem z blbosi opět slovutné ATE a ty ostatní,. Navlas stejná situace. Po neuzaných reklamacích jsem zakoupil značkové brzdy a hele -klid. Horší to bylo u Superba, s tím už jezdila do servisu manželka, protože v té době jsem pobýval často v zahraničí a u servisu jsem tak nemohl být. I u tohoto vozu se potvrdilo to, co u dvou oktávek.. Divím se, že jsme si tehdá nevzali ponaučení a opět si nechali vyměnit kotouče za ty šmejdy. Stejně nakonec skončily na autě originály a zase se již po xtí potvrdilo, ežoriginální brzodvý kotouč prostě nasadím a 40-60 tisíc km o něm nevím. Desky jakbysmet.
Dnes už kupuji jen originální díly a s brzdami nemám posledních 10 let nejm,enší problém. nevíém, co je kroucení, kmitání a bůhví co. Tyhle zmetky jako ATE, brembo a pod. vyráběné ze dřeva kdesi v Číně mi už na auto nesmějí. Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne. Dnes už mu věřím
Pak najdeš různé odkazy, že musíš současně z brzdami udělat kompletní GO přední nápravy. Ale když je podle výrobců brzd tak volná a vibracemi zvlní kotouče, tak proč se kurva prvně nezvlnily ty původní origo kotouče sjeté pod minimální tloušťku? A nakonec ani komplet generálka nápravy nemusí v kombinaci s druhovýrobou nést ovoce: http://ww.dieselpower.cz/forum/viewtopi ... c&start=30
Začneš hledat a najdeš třeba tohle:
O problému s brzdami na oktávii I 1,9TDI (2 kusy) a na SUperbu V6 2,5TDI bych mohl psát romány.
Se všemi auty jsem jezdil jako se služebními. Ročně jsem najížděl 60-70 tisíc km. Z toho si lze vyvodit obrázek, jak se asi jezdilo. Naštěstí to bylo v letech 1995 a dále, co auto, to 2-3 roky. Jezdilo se tedy rychle a dnes tomu říkáme brzda plyn. Jinka to nešlo, když měl ráno člověk ze Šumperka do Loučovic pod Lipnem a tamv papírně udělat nějaký servis, odpoledne jet do Větřní a pak v podvečer do Budějovic, druhý dne do plzně, pak do Ostrova, následně do České kamenice a přes Štětí a KRPU v Hostinném domů, tak nemohl koukat na nějaké to omezení moc důkladně, to by si nevydělal na slanou vodu. (Poznámka: ještě štěstí, že 14 let tohoto divočení mám za sebo a dnes už si mou jen užívat klidnějšího života!). No a stylu jízdy odpovídlo i rychlé opotřebneí brzd. Na první Oktávce mi přední brzdy v tomto režimu vydržely rok - to je cca těch 60-65 tisíc. Pak se měnily a v rámci "vylepšení" mi servis nasadil jakési Bremba. Po 2 tisících plus mínus šly do šmelcu jako totálně zkroucené. Stejná situace byla s Zemmermany. Pak s ATE a další rádoby slutné značky. Mechanici pak začali svádět vinu na styl jízdy a nic mi nepomohly argumenty, že původní kotouče od Sˇkodovky mi vydržely rok! Měnili mi tlumiče torzních kmitů, silnetbloky, tyčky s tím, že tam jsou vůle a ty způsobují kmitání kol při brždění. Tenrkát jsem o tom ještě moc nevděl, dnes bych tyhle borce posílál do zádele. Nakonec to vyřešil u nás v Šumperku škodovácký servcis, tehdejší techik (dej mů Pan Bůh věčnou slávu) řekl památečnou větu - máš auto za půl milionu ( v té době), tak nešetři a dej tam originální díly. Jak pravil, tak udělal. A eihle - trampoty ustaly jak mávnutím kouzelného proutku. Zcela setjná situace se mi několikrát povtrdila u další Oktávky, kterou jsem si posléze od firmy odkoupil a chtíc ušetřit pár kaček, kuopil jsem z blbosi opět slovutné ATE a ty ostatní,. Navlas stejná situace. Po neuzaných reklamacích jsem zakoupil značkové brzdy a hele -klid. Horší to bylo u Superba, s tím už jezdila do servisu manželka, protože v té době jsem pobýval často v zahraničí a u servisu jsem tak nemohl být. I u tohoto vozu se potvrdilo to, co u dvou oktávek.. Divím se, že jsme si tehdá nevzali ponaučení a opět si nechali vyměnit kotouče za ty šmejdy. Stejně nakonec skončily na autě originály a zase se již po xtí potvrdilo, ežoriginální brzodvý kotouč prostě nasadím a 40-60 tisíc km o něm nevím. Desky jakbysmet.
Dnes už kupuji jen originální díly a s brzdami nemám posledních 10 let nejm,enší problém. nevíém, co je kroucení, kmitání a bůhví co. Tyhle zmetky jako ATE, brembo a pod. vyráběné ze dřeva kdesi v Číně mi už na auto nesmějí. Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne. Dnes už mu věřím
Pak najdeš různé odkazy, že musíš současně z brzdami udělat kompletní GO přední nápravy. Ale když je podle výrobců brzd tak volná a vibracemi zvlní kotouče, tak proč se kurva prvně nezvlnily ty původní origo kotouče sjeté pod minimální tloušťku? A nakonec ani komplet generálka nápravy nemusí v kombinaci s druhovýrobou nést ovoce: http://ww.dieselpower.cz/forum/viewtopi ... c&start=30
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002