Delší převodovku na 1.9 TDI 66kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pavel85252
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2017, 13:21
Odpovědi: 0

Delší převodovku na 1.9 TDI 66kw

Příspěvek od Pavel85252 »

Zdar všichni, potřebuji poradit jaky typ převodovky je výrazně delší, možná už to tu někde je řešené, ale bohužel jsem nedohledal :? Mám golf 4 66kw a jezdím hodně po dálnicích a bohužel motor točí při 140(tachometr) 2900-3000/ot. Chci dát delší převodovku 5 nebo 6 kvalt, aby motor točil při 130 cca 2000/ot., ale bohužel nevyznám se v kodech a ani nevím do kterých motorizaci se dávali delší.
Předem díky za odpověď ;)
Pája
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při takovém převodu motor neuveze karoserii!!! Budeš mít spotřebu jak tank a pružnost motoru v háji.

Nedělej to..... Dobrá rada. Nesahej na to, co je dávno vymyšlené. Výrobce moc dobře věděl, proč převodovku udělal právě tak, jak ji udělal.

Co je špatného na třech tisících otáček při rychlosti cca 140 km/h??? To je pro takový motor v naprostém pořádku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pavel85252
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2017, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel85252 »

Velmi vysoká hlučnost, špatný komfort a bude dělán Chip s tryskami od DP takže s výkonem by nebyl problém
Pája
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Chvilka hledání jak to pak dopadá...
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=163657

Souhlas, nešahej na to, valit 130 na 2000ot je nesmysl a tomuto nesmrtelnému motoru to jen bude škodit.
Naposledy upravil(a) Rayx dne 08 lis 2017, 17:14, celkem upraveno 1 x.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To bys musel mít výkon kolem 120-130kW, aby sis mohl dovolit takový převod.

Prodej ten krám a kup si něco moderního. Copak má smysl do tak staré káry strkat peníze? Komfort je dán debilním podvozkem srovnatelným s žebřiňákem a mizernou tuhostí léty utahané karoserie, to nedohoníš žádnou převodovkou. Hlučnost je dána konstrukcí motoru, to taky neovlivníš, protože rotačka bude pořád rotačka.

Ani Superby a Octavie RS s výkonem 125kW nemají takový převod, jaký chceš.

Zapomeň na to a spadni na zem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pavel85252
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2017, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel85252 »

No takhle cca 2000/ot. může být klidně i víc, nové auto nechci, jelikož nové nic nevydrží, tohle 17 let a karoserie bez koroze i hniloby včetně podvozku, komfort jsem vyřešil vzduchovým podvozkem, odhlučnění pomocí materiálů k tomu určené a dokonce jsem celkem vyřešil i aerodynamický hluk, jediné co chybí je trochu výkon a delší převodovka tod vše. Jen potřebuji vědět typy, které převodovky to jsou a sníží mi otáčky motoru jelikož při 3000/ot. je moc hlučný
Pája
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1877
Registrován: 28 úno 2016, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od fekálek »

Docela dlouhou má fabia TDI 74kw (EWT) nevím ale jestli by tam šla, to musí někdo chytřejší :)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Pavel85252
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2017, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel85252 »

Super díky za odkazy :D
Pája
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Měl bych mít převodovku z Ibizy TDI není tak dlouhá jak z Fábie ale lepší než to co tam máš teď.
Qxkiller
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 28 črc 2013, 11:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbiroh (Líšná)

Příspěvek od Qxkiller »

DjRaptor - Octavie combi 2003 1.9 Tdi 81kw ASV 312/256mm brzdy, 6q převodovka drw - Sachs Performance
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Ničeho se neboj (narozdíl od jiných, co ti zde radí), mám GIV varoš s motorem AGR (66kW) a osazenou převodovku EWT.
Dynamika??? 50 po městě jezdíš na trojku... 90 na čtyřku... Jinak jezdím i s vlekem a pohoda. Samozřejmě to na závodění není, ale na dálnici jsi o 500ot. níž.
Pokud to přetryskuješ a poladíš, tak za cca 10TKč získáš celkem dost... 8)
GIV Variant TDi ???kW
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

jezdím nově s (jen) dlouhou pětkou. Nevěř těm řečem, že spotřeba neklesne, klesne. viz. http://www.auto.cz/prodluzovani-prevodu ... line-67008 Mě taky klesla, odhadem 0,3l. na dálnici. A taky klesla hlučnost.

Ale to už prodloužili podle mě hodně. Pětka z EWT je cca 2500ot při 130 a nechá se stím jezdit i mimo město, ale tam je úspora fakt nulová.

Jestli to máš až takového miláčka jak píšeš, asi bych uvažoval o tom šestikvaltu, protože tím získáš ideální odstupňování a nízké otáčky na dálnici. Ale je to drahé, milion kloudných věcí musíš vyměnit za díly s neznámou minulostí.

Jinak je ale stejně nejjednodušší koupit něco s 2.0 TDI BKD. Na takovou úroveň rotačku prostě nepřestavíš nikdy. Pořád tam sedíš jak v tanku, podvozek tluče a nesedí, řízení jde těžko atd atd...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

V porovnání s EWT je origo šestikvalt z ASZ nebe a dudy. Sám jsem kdysi před pomalu deseti lety předělával. Dnes než předělávat tak bych radši rovnou vzal ASZ. Nebo v případě OII BKD. Výhoda OII je že ještě před pár lety se vyráběla a když budeš chtít sehnat kloudnou skříň, tak z nějakýho posledního comonraila je velká šance se trefit do solidního dílu. Takže prestavba z 5kvaltu bude aspoň při výběru dílů snazší.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Pavel85252
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 08 lis 2017, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel85252 »

Slavkov píše:Ničeho se neboj (narozdíl od jiných, co ti zde radí), mám GIV varoš s motorem AGR (66kW) a osazenou převodovku EWT.
Dynamika??? 50 po městě jezdíš na trojku... 90 na čtyřku... Jinak jezdím i s vlekem a pohoda. Samozřejmě to na závodění není, ale na dálnici jsi o 500ot. níž.
Pokud to přetryskuješ a poladíš, tak za cca 10TKč získáš celkem dost... 8)
Takže při 130 cca 2500, a ta převodovka EWT tak pasuje bez problémů a úprav?
Pája
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“