Opotrebenie vacky Tdi PD 96kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Opotrebenie vacky Tdi PD 96kw

Příspěvek od milansilvia »

Zdravim, mam otazku, mozu zdvihatka z foto v prilohe, ktore maju len nepatrne opotrebenie z vrchu len akoby malinke skrabanceky, sposobit opotrebenie vacky z povodnej hodnoty 61,8 na hodnotu 60,9. Mam podozrenie ze pan dotycny mi vratil inu vacku a nie moju. Zaujimalo by ma ako vyzera zdvihatko ktore zoderie z vacky 0,9mm skuste porovnat s mojimi. Dakujem.Obrázek
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Já vyndal takové, ale u prodřeného hydra bylo opotřebení kolem 2mm, ostatní jsem neměřil.


Obrázek

Obrázek

Obrázek
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

nie...to by bolo viditelne opotrebenie.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Pokud by vačka byla nějaká levná druhovýroba z nekvalitního materiálu a hydra ze super odolného tak snad.
Spíš jestli ti nedal nový hydra ke staré vačce. Záleží jak dlouho po údajné výměně si ty hydra demontoval, zda se se třeba jen nestihli poškodit. Já měl totiž smetenou vačku hladkou jako zrcadlo, žádný hrubý povrch který by mohl viditelně škodit. Jen byly ostré hrany.
Až se dostanu k výměně své stávající vačky, ta ti sem klidně hodím foto, ale netuším kdy to bude.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od milansilvia »

favo píše:Pokud by vačka byla nějaká levná druhovýroba z nekvalitního materiálu a hydra ze super odolného tak snad.
Spíš jestli ti nedal nový hydra ke staré vačce. Záleží jak dlouho po údajné výměně si ty hydra demontoval, zda se se třeba jen nestihli poškodit. Já měl totiž smetenou vačku hladkou jako zrcadlo, žádný hrubý povrch který by mohl viditelně škodit. Jen byly ostré hrany.
Až se dostanu k výměně své stávající vačky, ta ti sem klidně hodím foto, ale netuším kdy to bude.

Vacka original vw zrejme povodna. Auto ma naj. zrejme poctive 170000km. Zarazilo ma ze zdvihatka su len akoby skriabnute a va cka ma 1mm dole na 3valci.
VW GOLF 4 1,9 TDI AHF 81 KW EGR OFF zatiaľ séria
SEAT TOLEDO 1L, AFN 81KW, EGR OFF, KAT OFF
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

odfotim ti moju staru po 201tis mam ju odlozenu aj s hydrami, na chode motora to este nebolo nijak poznat
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

najazdene KM na to nemaju vyplv...mate PD so 400T avačka pôvodna...

a mate PD s 200t kde je vačka na salat..

vsetko je to o udrzbe..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

a preto su PD co jazdia longlife a vacke nic nieje?
alebo auta ktore maju 600tisc nikto v zivote nanich nemenil hydra a vacka vyzera jak nova?
potom su tu ludia ako ja co menia olej po 10tis a ajtak sa to melie
je to kktska konstrukcia motora
tym co sa to neserie maju podla mna slabsie pruziny na ventiloch, alebo lepsie mazanie
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To kdyby se přesně vědělo, v čem to opravdu je, tak by to bylo na "hodinky s věnováním"..Ale máš pravdu, že tento motor byl slepá ulička, zbytečně monstrozní, složitý a poruchový..Ale to se stává i v lepších rodinách..Jsou to často paradoxy, lempl, který nemění olej, motor honí jak nadmutou kozu, problém nemá a majitel, plníci přesně pokyny výrobce, olepšené o častější výměny oleje /samozřejmě špičkového/ , který motor šetří pořád jen opravuje a platí a platí... :)
P.S. kolikrát si říkám, proč asi tankový dieselový motor 4xOHC měl před startováním ještě jednu polohu a to bylo PŘEDMAZÁNÍ..Takže před startem se motor nejdříve namazal a až poté spustil..Že by to bylo proto, aby steklé - suché vačky se nejdříve polily olejem, než se pustily do zdvihátek?Že by ti naši předci nebyli více osvícení, než generace po nich?
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

velky vplyv na to bude mat styl jazdy a zimne štarty....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

To máš těžký, jsem druhý majitel, ten původní se moc nestaral podle toho co jsem vypustil po koupi z motoru. Začal jsem olej měnit po 10 000 km a po dvou letech přešel na 12000 km. Vyměnil jsem vačku a vše kolem, pořídil bufika kvůli zimním startům, takže motor skoro nezná co je to studený start. Dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu tak mu nešlapu na krk. A přesto po 90000 km řeším vačku znovu. Během této doby jsem ale přešel při výměně oleje i na proplach motoru před vypuštěním staré náplně a i když to tu spoustu lidí považuje za blbost, tak za sebe mohu říci že mi zmizelo otravné klapání zdvihátek pár vteřin po startu. Takže jsem přesvědčený že starý olej co se nejspíš dlouho neměnil se zpekl a ucpal některý mazací kanál a motor měl v hlavě málo oleje spíš tedy nízký tlak a možná proto mi žere vačky. Čert ví co bylo špatně, každopádně klapání je pryč a jen čas ukáže zda další vačka už vydrží nebo ne.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

A taky vypadaný záslepky na vahadlech.
Člověk se pořád učí.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ty mám OK. To je první co kontrolují když jde víko dolů.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1429
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

To já taky. Myslel sem to všeobecně k zde jmenovaným příčinám ;)
Člověk se pořád učí.
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

ja mam novu vacku 20tis km tiez
zdvihatka klepu tak isto jak pri starej vacke proste teraz pri 0°C starte to zaklepe na 3 sekudny
aky preplach tam davas?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“