2.0tdi PD zdochol a neštartuje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

2.0tdi PD zdochol a neštartuje

Příspěvek od martes25 »

Zdravím, mám audi a4 2.0tdi PD 8V BPW 2006 103kw. A Môj problém je takýto:
Auto som kupil z bazaru kde nejaky čas stálo ale jazdilo v poriadku. jediny problem čo som zistil keď auto dlhšie stálo ako keby spadala nafta horšie štartovalo za studena, netočilo dlho ale nebol to pekný štart taky nepravidelny. najskôr som vymenil palivový filter nalial aditiv na vstreky miller oils do nadrže pojazdil som a potom po dlhšej trase asi 150km auto začalo triasť išlo nepekne tak na 3 valce, potom to zas išlo normalne a potom zas zblblo a treti valec mal velke odchylky vstrekovania čiže asi blbla tryska na aute som už potom nejazdil a ked som šiel do dielne štart bol horší ale auto potom išlo uplne normalne na 4 valce ako ma a prešiel som asi 5km zacuval do dvora auto bežalo ešte 2 minuty normalne a potom zas začal vynehavať ten jeden vstrek a chcel som ešte pridať či sa nechyti a už auto ostalo také tupé na plyn a pomaly a potichu zdochlo ako ked dojde nafta.

odvtedy nejde naštartovať točí nasucho bez nafty ked vyberiem žhaviče je tam sucho aj keď točím bez žhavičou žiadna nafta neprska.
podávačka ide tlačí dosť nafty do tandemu
filter je plny nafty
diagnostika je bez závad
trisky majú každá svoj ohmicky odpor rovnaký okolo 2ohmov a ked som meral napatie do trysky pri štartovani tak mi na meraku skakalo tak 0-2V
tandemovku som vymenil za druhú a nepomohlo

auto točí naprázdno ako keby vobec nemalo naftu a do tandemu nafta ide a tandem som už skúšal meniť
diagnostika nič nevypíše ani ked sú trysky odpojené
vačka vyzerá dobre, rozvod tiež
motor mi nebežal ani na sprej ale mal snahu problem bol skôr v tom myslim že to bol brzdový čistič a bolo ho moc nebol dobre rozprašeny

skontroloval som aj turbo má v poriadku lopatky z oboch strán,,
keď auto jazdilo ešte bol jeden zvukovy problem že ked som prudko pridal bolo počuť pišťanie ako keby bola niekde prasknuta hadica od turba ale hadice boli v poriadku, bolo to počuť aj keď hadica bola odpojená, išlo to z miesta kde je aj tandemovka ale ked som odpojil snimač a hodilo mi nudzak auto išlo bez turba vtedy som mohol pridavať kolko som chcel a žiadne piskanie nebolo počuť takže tandemovku som vylučil

skúšal som zaslepiť aj egr ventil, nepomohlo...

už ma nenapadá nič, diagnostika nič nepíše, motor točí a nedostáva sa mu nafty ale do tandemu ide a tandem je aj vymenený už.
už ostava problem len niekde medzi tandemom a tryskami? je možné že by odišli naraz všetky trysky a nedavali žiadnu naftu?
a je možné že diag nič nevypíše aj keď sú odpojené? že by nejaka elektrická vada? :)

a teraz babo raď :) kto má takúto skúsenosť a pomôže mi to vyriešiť tak nech rovno príde aspoň na basu piva :D
diky :)
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7564
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

mozna se ti to jen zavzdusnilo. zkus to potahat na lane?
jinak pak zkusit vymenit gumicky na vstrikach a nebo lepe rovnou i nechat opravit jejich ulozeni v hlave
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

tlaky si meral?
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2028
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Odpovědi: 0
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

přegumičkuj vstřiky a vem za to a chytne
Tiguan 2 2.0 tdi
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od martes25 »

tlaky som nemeral nemal som zatial po ruke merak.
gumičky som sa chystal vymeniť a zrovna pred tym sa stalo toto že nejde vôbec.
na lane to poťahať nemôžem je to automat :D

zajtra mám v pláne ešte prekontrolovať poistky, skúsiť druhý klúč a čo som čítal tieto PD sa vedia zavzdušniť ak su zle tie gumičky a spatny ventil na filtry tak že treba točiť točiť točiť až to lapne.
tak to skúsim ešte tak.
trysky som chcel vybrať dať prečistit ultrazvukom a dať nové gumičky len známy čo má ultrazvukovú čističku je ešte na dovolenke tak som ich zatial nevyťahoval chcel som to rozbehať a uplne bez šance je to celkom bez nafty
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 689
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

To chceš lacno vyplatiť basou piva (LOL)
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

mne sa nezdá to zavzdušnenie. Aj keď štartujem motor ktorý bol komplet rozobratý tak zo 5-10x pustím klúčom podávačku a točím. A vždy to do 10 sekúnd chytí. Iba raz sa mi stalo že som musel odvzdušniť tandem (asi bol načatý).

toto bude zasa kauza na 10 strán a výsledok (závada) bude úplná chujovina (noteeth)
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od martes25 »

však to že to bude nejaka dalšia uchylka 2.0pd ale vačšinu veci som už poskúšal už tam nie je toho čo moc špekulovať ,,, bud ešte ten druhy klúč, poistky alebo to bude nejaka elektrická závada, možno pripchate kanaliky v hlave alebo špatné trysky..
diag čistá bez závad, akčné členy ok,
odchylky vstrekovania mi neukazuje pri štartovani, to je asi ok, tlak paliva to ukazovalo ok,
palivovy filter novy, spatny ventil tiež, tandemovka použita z druheho auta.
vo valcoch sucho motor toči naprazdno ,,, a ked bežal zhasol potichučky pomaličky ako ked dojde nafta

na iných forách som počítal vela prípadov že takto 2.0 pd zdochlo a aj v autorizaku nič nevymenili len točili točiili až to laplo že sa to vie zavzdušniť ak motor zastavi v takej polohe že nedobre tesni gumička na vstreku a ešte aj nedrži spatny ventil. a treba točiť motor aby to šlo cez tu tandemovku lebo nestačí zapnuť klučik vtedy dotlači podavačka naftu len po tandem

a ešte mohlo zblbnuť to immo? klúč?
ale to by asi nešla ani podavačka atd.
a mne ide šťava aj do konektorov k tryskám tvari sa to tak že otvara zatvara ako má ale ako keby sa do trysiek nedostala ta nafta

a zas prečo mi nevypiše diag chybu žiadnu keď odpojim trysku a štartujem?
skúšal som odpájať aj po jednej či nie je nejaká zlá a preto neodpojí štart ale aj tak nič..
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

keby bloklo immo tak to máš v pameti závad
snímač kluky je ok? ukazuje otáčky keď štartuješ?
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od martes25 »

zavadu nepíše, či je 100% dobrý neviem určiť. nepozrel som sa či ukazuje ot pri štarte
viem že pri 1.9 aj ked bol zly ten snimač auto chytilo za studena ale za tepla už nie
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

zacal bych necim jednoduchým , jak ti pisou kluci - pregumickovat vstriky, zkouknout vacku a hydra a asi bych urcite zkusil nejdriv napruzit kontakty na liste, pripadne zkusit jinou listu o který urcite vis, ze je OK

Podle popisu mi tez prijde, ze to zrejmne zavzdusnený nebude, ale kdyz jde nafta do tandemu a ten je OK a tlaci , tak uz zbývaji asi jen vstrikovace ktere jaksi nedavaji naftu . Nejsem elektrikar , ale treba nekdo zde poradi co a kolik a kde mas voltmetrem nebo nejakou zkouseckou namerit, aby jsi mohl nebo nemohl vyloucit chybu v elektrice

Co se týka toho piskani , zkontroluj opet jeste jednou poctive vizualne vsechny hadice od turba po sani , jestli neuvidis treba nejake prodrene misto, trhlinku a tak, dal jestli dobre drzi zamky na bajonetech a jestli jsou dobre bajonety zajistený .
Stejne tak urcite vymen vsechny podtlakový hadicky
O1 ASZ 96kw serie
rami
Aktivista
Příspěvky: 1669
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Na ten cisitc brzd by to melo chytit preci,ne ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od martes25 »

tak dnes ďalší marný deň, nikam som sa nepohol..

-vyskušaný druhý klúč, skontrolovane poistky... nič
-zmerané tlaky cez žhaviče.. všetky valce maju cca rovnako javí sa to ok
-vo valcoch je sucho trysky vôbec nedavaju naftu,, vytiahol som trysky a valec hned zaliala nafta čiže prívod k tryske je OK no tryska ďalej naftu nepustí
-pregumičkované vstreky,, po vymene som motor pretočil s vybratymi žhavičmi prašilo naftu pekne von cez žhaviče ktora bola vo valcoch ked ju vyprskalo ďalej sa už nafta neobjavila. po zašrobovani žhavičou a štartovani sa motor snažil ešte odpaliť to čo zostalo vo valcoch
-druhy krat vymeneny palivovy filter
-odpojený výfuk, žiadna zmena
-vačka, zdvihatka atd všetko vizualne ok všetko sa hybe a pracuje ako ma
-skontrolovany rozvod všetko sedí

-diag stále čistá bez závad aj pri odpojenej celej elektrickej rampe k tryskám (divnéé!!)
-pri štartovaní to má trochu zvlaštny bublotavy zvuk do sania ked tam nie je filter, pri štartovaní na sprej strelilo do sania nechce sa mu bežať na sprej (možno zly sprej,, včera to trochu malo snahu na čistič brzd ale asi ho bolo moc lebo ten nerobil peknu hmlu tak ho asi zahltilo a strelilo to.. dnes som použil deodorand a na ten to hned zo začiatku strelilo do sania.
-otáčky pri štartovani ukazuje normalne ,, nejak 300-400ot


nedava to zmysel .. možno by som veril že je niečo stymi tryskami ale neviem prečo nechce isť na sprej
motor pracuje v poriadku lebo má dobre rozvod ventily atd funguju, tlaky to má ..
možno ešte nejaka elektricka vada v riadiačke napr? kedže nevie o tych tryskách vôbec..
ale prečo potom to strielania na sprej prečo to nejde?? keď je všetko ok

-ešte sa mi tak zdá že tlak paliva je až moc velky pretože mi stale cez spatny ventil na fitry pretlačalo naftu von aj po vymene 2x gumičiek.. teraz som našiel v garaži a nahodil filter kde nie je tento spatny ventil ale priamo vstupy a vyvody na hadičky do plechove filtra champion... doteraz tam bol UFI
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

možno K.O jednotka...
martes25
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 09 zář 2015, 20:13
Odpovědi: 0

Příspěvek od martes25 »

ale je možné že by nešiel kvoli tomu ani na sprej? .. teoreticky je možné všetko ale nič logicke mi z toho nevychadza .. nikto nevie
a zas nechcem hádať a meniť diely bezhlavo

keď použijem riadiačku z ineho takehoto istého BPW pôjde mi to? alebo nenaštartujem kvoli immo? čisto na skúšku
Renault Megane Grandtour 1.9dCI 81kw 2006
Audi A4 2.0tdi PD 8v 103kw 2006 BPW
Audi A4 2.0tdi CR 16v 105kw 12/2009 CAGA
VW PASSAT 2.0TDi BMP 2007 103kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“