
Bufík Eberspacher-problém
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přesně tak kdyby to někdo měl rozebrany videl by ze na tom nic nejni prostě minireaktor 

Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Pánové, jde o to, že ta paliva jsou prostě nezáměnná a všechno chce svoje. Z logiky věci bych v životě nevznášel dotazy tohohle typu s následným přiznáním nedodržení základní podmínky provozu - předepsaného paliva.
Tak mě teda někdo vysvětlete, proč se vůbec dělají B a D verze, v dnešní přeekonomizované době. Stačila by jedna, ne?
Tak mě teda někdo vysvětlete, proč se vůbec dělají B a D verze, v dnešní přeekonomizované době. Stačila by jedna, ne?
Já bych v tom taky moc vědu nehledal. Bufik z tatry taky sežral všecko co hořelo a nic mu nebylo. A ten šprech je to samé akorát to ohřívá vodu. Může tam byt trochu jiná tryska ve spalovací komoře nebo nějaký takový malý technický rozdíl ale princip je furt stejný. To samo jednotka, trochu jiné dávkování nebo otáčky při startu ale nejaký zásadní rozdíl bych nehledal. Řekl bych že je rozdíl hlavně kvůli emisím nebo tak než že by nebyl na jiné palivo schopný dlouhodobého provozu.
Myslím že pro tebe by libore bylo nejlepší oslovit někoho kdo rozumí a zná. Já se s tím taky snažil bojovat,víc jsem zmrzal než topil,napřed komora,potom žhavič, pak jednotka,no nakonec jsem zatl zuby vysypal prachy a koupil sice jeté ale zkontrolované a se zárukou a pokoj. A když sem všecky ty komedie spočítal tak jsem byl na stejné ceně toho funkčního co se koupil.
Myslím že pro tebe by libore bylo nejlepší oslovit někoho kdo rozumí a zná. Já se s tím taky snažil bojovat,víc jsem zmrzal než topil,napřed komora,potom žhavič, pak jednotka,no nakonec jsem zatl zuby vysypal prachy a koupil sice jeté ale zkontrolované a se zárukou a pokoj. A když sem všecky ty komedie spočítal tak jsem byl na stejné ceně toho funkčního co se koupil.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Chlapi nechci se tady přít oto zda jsem vůl nebo né když do benzínového bufíku cpu naftu. Já jsem dotoho šel s tím že je to blbost, ale byl jsem ujištěn že to jede a popravdě jelo ale u mě je zásadní problém v tom, že ty problémy nebyly ani jednou spojený s tím, že spaluji naftu místo benzínu.
Čekal bych třeba kvůli špatnému spalování, že bude zakarbónovaná spalovací komora, ale nic je krásně čista bez úsad. Svíčka taky OK, taky čistá.
Moje problémy byly jak jsem psal, prvně shořela originál levná svíčka, koupil jsem keramickou za nesmysl a je klid.
Další problém byl, když bufík přestal jet, že po rozebrání jsem našel semínko nějakýho plevele co ucpalo sací otvor do spalovací komory (bufík nemá filtr), bufík opět šlapal jak za mlada.
Další, zatím předposlední problém byl ten že bufík prostě přestal jet a házel chybu dmychadla vzduchu. Údajně běžná závada tohoto typu bufíku, bufík se tedy opět rozdělal a dmychadlo jsem napojil na zdroj energie a normálně běžel, takže další v pořadí bylo KO jednotka, opět běžná závada u tohoto typu.
Jednotka ven, vyškrábat ten gelový hnus co jí chrání a vše zkontrolovat, ale nic jednotka jak nová, takže koupit speciální silikon a jednotku složit.
Po zapnutí opět stejný problém, dmychadlo odmítalo jet a tak jsem při zapnutém bufíku jednotku začal vytahovat ven a co se nestalo, bufík normálně nastartoval.
Ukázalo se že problém byl v kabelech k motoru dmychadla, stačilo snimi pohnout a bufík běžel jako nový.
Natáhl jsem kabely trochu jinudy aby byly v jiné poloze a bufík běžel až do teď a teď se ukázalo že první problém byla KO baterka auta, vyměněno za novou a mnohem silnější, problém ale stále je a jediná chyba která se ukázala je že je podezření na možné přehřátí.
Bufík když chytí tak občas začne silně kouřit, takže podle všeho je asi špatný sítko který má rozprášit palivo, což by odpovídalo tomu že je ve výfuku nespálená nafta, která se následně odpařuje jakmile bufík pořádně zatopí pod kotlem.
Tenkrát než jsem tento bufík koupil jsem důkladně prolízal všechny internetový prodejce co bufíky nabízeli a díval se na náhradní díly který patří ke kterýmu typu bufíku a vím že krom jednotky byly všechny díly universální a to dokonce i plamencová roura, tedy spalovací komora. Nevím kde udělali soudruzi tenkrát chybu, ale dnes je spalovací komora pro diesel a benzín jiná.
Tenkrát mě to utvrdilo v tom že se nemám čeho bát.
Je mi jasný že zapálit naftu a nebo benzín chce v každém případě něco jiného ale v obou verzích je pouze žhavící svíčka.
A důvod proč jsem šel do benzínového místo naftového je ten, že naftové nebyly tenkrát už k dispozici, protože jsem jej kupoval přímo ve škodovce jako originál zástavbovou sadu pro octávii 1 tedy i G4 a toto vše za směšných 14000,- oproti universální dieselové sadě za 25000,- u prodejců nezávislích topení, kde bych musel vše řešit individuálně a zhánět informace co kam a jak zapojit. Takhle to do auta sedlo jak prdel na hrnec. A upřímě věřím, že až to počasí zabalí a zime půjde do prdele, tak bufíka rozeberu a zjistím že buď je KO nějaký čidlo nebo vodní pumpa a nebo to bude zase jen nějaká konina, jako pokaždé.
Čekal bych třeba kvůli špatnému spalování, že bude zakarbónovaná spalovací komora, ale nic je krásně čista bez úsad. Svíčka taky OK, taky čistá.
Moje problémy byly jak jsem psal, prvně shořela originál levná svíčka, koupil jsem keramickou za nesmysl a je klid.
Další problém byl, když bufík přestal jet, že po rozebrání jsem našel semínko nějakýho plevele co ucpalo sací otvor do spalovací komory (bufík nemá filtr), bufík opět šlapal jak za mlada.
Další, zatím předposlední problém byl ten že bufík prostě přestal jet a házel chybu dmychadla vzduchu. Údajně běžná závada tohoto typu bufíku, bufík se tedy opět rozdělal a dmychadlo jsem napojil na zdroj energie a normálně běžel, takže další v pořadí bylo KO jednotka, opět běžná závada u tohoto typu.
Jednotka ven, vyškrábat ten gelový hnus co jí chrání a vše zkontrolovat, ale nic jednotka jak nová, takže koupit speciální silikon a jednotku složit.
Po zapnutí opět stejný problém, dmychadlo odmítalo jet a tak jsem při zapnutém bufíku jednotku začal vytahovat ven a co se nestalo, bufík normálně nastartoval.
Ukázalo se že problém byl v kabelech k motoru dmychadla, stačilo snimi pohnout a bufík běžel jako nový.
Natáhl jsem kabely trochu jinudy aby byly v jiné poloze a bufík běžel až do teď a teď se ukázalo že první problém byla KO baterka auta, vyměněno za novou a mnohem silnější, problém ale stále je a jediná chyba která se ukázala je že je podezření na možné přehřátí.
Bufík když chytí tak občas začne silně kouřit, takže podle všeho je asi špatný sítko který má rozprášit palivo, což by odpovídalo tomu že je ve výfuku nespálená nafta, která se následně odpařuje jakmile bufík pořádně zatopí pod kotlem.
Tenkrát než jsem tento bufík koupil jsem důkladně prolízal všechny internetový prodejce co bufíky nabízeli a díval se na náhradní díly který patří ke kterýmu typu bufíku a vím že krom jednotky byly všechny díly universální a to dokonce i plamencová roura, tedy spalovací komora. Nevím kde udělali soudruzi tenkrát chybu, ale dnes je spalovací komora pro diesel a benzín jiná.
Tenkrát mě to utvrdilo v tom že se nemám čeho bát.
Je mi jasný že zapálit naftu a nebo benzín chce v každém případě něco jiného ale v obou verzích je pouze žhavící svíčka.
A důvod proč jsem šel do benzínového místo naftového je ten, že naftové nebyly tenkrát už k dispozici, protože jsem jej kupoval přímo ve škodovce jako originál zástavbovou sadu pro octávii 1 tedy i G4 a toto vše za směšných 14000,- oproti universální dieselové sadě za 25000,- u prodejců nezávislích topení, kde bych musel vše řešit individuálně a zhánět informace co kam a jak zapojit. Takhle to do auta sedlo jak prdel na hrnec. A upřímě věřím, že až to počasí zabalí a zime půjde do prdele, tak bufíka rozeberu a zjistím že buď je KO nějaký čidlo nebo vodní pumpa a nebo to bude zase jen nějaká konina, jako pokaždé.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
webasto
Mám jen dotaz, jde nějak lajcky vyzkoušet bufík jestli je funkční mimo auto? Jen vím že ho musím napojit na vodu kvůli přehřátí, ale nevím co elektrika. Příští týden se mám jet na jeden podívat, bude vytažený z Octavie 1 tdi a prodejce jen řekl že ho nemá jak vyzkoušet že tam chybí dalkové ovládání a asi je v háji podávací čerpadlo( bude z čerstvě dovezeného auta na vrakoviště), přesný typ bufíku ještě neznám, ale chci ho dát do octavie 2, tak doufám že to bude pasovat. Pokud by měl někdo návod na montáž do O2 v češtině, tak by mi moc pomohl.Za každou radu budu moc rád.
Fabia 3 1,4 tdi
A chlapci kde tu trysku chcete hledat rozdíl je jen v jednotce
bufik venku z auta jde vyzkoušet ale chce to minimalně druhpu kabeláž a nějakou vodu...
bufik venku z auta jde vyzkoušet ale chce to minimalně druhpu kabeláž a nějakou vodu...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
V prví řadě musíš vědět co to je za bufíka.
Hele pokud chceš dobře míněnou radu. Vybodni se na takové pokusy. Je to cesta do pekel a k bolavé hlavě a větru v peněžence. Já si tím prošel a ze snahy udělat moc muziky za málo peněz bylo hodně peněz za žádnou muziku.Díly na jakékoliv topení stojí raketu a pokud ani nevíš co tomu doopravdy je,je jediná možnost a to pokus omyl.
Jediný opravdu dobrý krok po asi třech nefunkčních nebo napůl funkčních topeních ,kdy do minsu tří topil jak o život a pod tuto teplotu ani neblafl jsem zvolil použité se zárukou od kemara tady z fóra. Kdyby neutrpěl ranu a nepraskl kryt na jednotce tak jede dodnes.Samozřejmě prasklinka byla taková že jsem ji neviděl a vlhkost je sviňa. jiná jednotka a jede dál.Mám ho už 4 roky a moc se nezastaví.
Z OI ti do OII plug and play sedět nebude.Ty auta jsou úplně jiné a budeš muset více méně improvizovat znovu bych ti doporučil alespoň konzultovat s někým kdo ví o co jde. Tím spíš pokud máš digiklimu. Ale tuším jsem někde viděl inzerát na celou sadu do OII i s návodem k montáži tak možná by tohle byla cesta.
Hele pokud chceš dobře míněnou radu. Vybodni se na takové pokusy. Je to cesta do pekel a k bolavé hlavě a větru v peněžence. Já si tím prošel a ze snahy udělat moc muziky za málo peněz bylo hodně peněz za žádnou muziku.Díly na jakékoliv topení stojí raketu a pokud ani nevíš co tomu doopravdy je,je jediná možnost a to pokus omyl.
Jediný opravdu dobrý krok po asi třech nefunkčních nebo napůl funkčních topeních ,kdy do minsu tří topil jak o život a pod tuto teplotu ani neblafl jsem zvolil použité se zárukou od kemara tady z fóra. Kdyby neutrpěl ranu a nepraskl kryt na jednotce tak jede dodnes.Samozřejmě prasklinka byla taková že jsem ji neviděl a vlhkost je sviňa. jiná jednotka a jede dál.Mám ho už 4 roky a moc se nezastaví.
Z OI ti do OII plug and play sedět nebude.Ty auta jsou úplně jiné a budeš muset více méně improvizovat znovu bych ti doporučil alespoň konzultovat s někým kdo ví o co jde. Tím spíš pokud máš digiklimu. Ale tuším jsem někde viděl inzerát na celou sadu do OII i s návodem k montáži tak možná by tohle byla cesta.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Navíc bufíky pro O1/G4 jsou analogové kdežto pro OII už jsou většinou digitální, kvůli komunikaci s jednotkama. O1 si vystačila s relátky ale OII a výše už má jednotku pomale i na kličce od dveří.
Navíc jak píše Tomáš, ceny náhradních dílů se hýbou od 3500,- nahoru za jedinou součástku. Na bufíka jsou levný jen těsnění a i otom by se dalo spekulovat.
Náhradní jednotky jsou od 4300,- do 10 000,- dle modelu, svíčka je kolem 1800,- za keramickou, čerpadla a dmychadla jsou kolem 4000,- a dalo by se pokračovat.
Pokud si bufíka nemůžeše na místě vyzkoušet tak být tebou bych ho vzal jen za cenu šrotu, protože v tu chvíli větší cenu nemá.
Navíc jak píše Tomáš, ceny náhradních dílů se hýbou od 3500,- nahoru za jedinou součástku. Na bufíka jsou levný jen těsnění a i otom by se dalo spekulovat.
Náhradní jednotky jsou od 4300,- do 10 000,- dle modelu, svíčka je kolem 1800,- za keramickou, čerpadla a dmychadla jsou kolem 4000,- a dalo by se pokračovat.
Pokud si bufíka nemůžeše na místě vyzkoušet tak být tebou bych ho vzal jen za cenu šrotu, protože v tu chvíli větší cenu nemá.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
I analog se dá zapojit do OII. Já to tak mám, ale nesmí být digiklima,nebo je potřeba IPCU modul. Teda myslím že bo to s ním mělo chodit. No ikdyž bufik zkusíš na stole tak stejně neznamená že v autě pojede. Třeba nová jednotka na TTC analog vyjde na desítku a když se objeví přerušení plamene tak proč? Zahapruje dmychadlo, nebo je ko komora, nebo žhavič, nebo jednotka?A když pokus omyl tak si na 20.To je cena nového. Má to smysl se o něco pokoušet?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
No já už jsem rozhodnutý, že jak se oteplí, bufík jde ven a pokud to bude dražší problém, tak kupuji fungl nový dieselový a hotovo.
Jinak díky tomu že bufík mi na baterku neběží, jsem zjistil že mám KO žhaviče, protože nastartovat v těchto mrazech byl fakt zážitek. Ještě že jsem koupil novou baterku.
Včera jsem dal nový žhaviče a konečně motor po startu běží hladce a jako čtyřválec. I když mu to cca dvě vteřiny trvá než se srovná, ale lepší jak před tím a toho kouře co bylo.
Jinak díky tomu že bufík mi na baterku neběží, jsem zjistil že mám KO žhaviče, protože nastartovat v těchto mrazech byl fakt zážitek. Ještě že jsem koupil novou baterku.
Včera jsem dal nový žhaviče a konečně motor po startu běží hladce a jako čtyřválec. I když mu to cca dvě vteřiny trvá než se srovná, ale lepší jak před tím a toho kouře co bylo.

T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Re: Bufík
Já jsem tě nechtěl odradit. Nezávislé je moc fajn. Za ty prachy to stojí, ale to chce nešetřit. Ideálně nové. Ale to chce dat málokdo. Tak opravdu když použité tak z ověřeného zdroje. Z vraku je to fakt loterie.jsdavid píše:No tak je to vyřešené, kašlu na to, takovou pokladničku fakt nepotřebuju.
Díky kluci za ušetřené peníze.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km