Vstřiky TDI PD - montáž/demontáž
Moderátoři: šulda, Moderátoři
postupovalo se dle servisního manuálu škodovky, dotažení šroubů na vstříkách na 3Nm (přijde mi to málo ale dělal jsem podle papíru...) a nastavení koníků také podle papíru... gumičky vstřiků při vkládání byly LEHCE namazány motorovým olejem (čistým). v sedlech vstřiků nebylo viditelné žádné poškození ani znečištění 

Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
máš odkaz na jiné hodnoty, prosím? Četl jsem tady: https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... v/install/
Děkuji za případnou opravu/odkaz

Děkuji za případnou opravu/odkaz


Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Takže jak, dal jsi tedy k těm 3Nm ještě 270stupňů nebo ne? Z toho cos psal to vypadalo, že jen ty 3Nm ... No i tak bych původní šrouby pro montáž vstřiků nedoporučoval znovu použít pro stejný účel
To cos postoval Ty platí pro 16V s dvěma šrouby přímo pro vstřiky, ty co nemaj tepelný těsnící podložky ale těsní přímo kuželem vstřiku v sedle hlavy, ten "lepší" typ ...
To co postoval standa123 platí obecně pro všechny 8V s jedním šroubem a držákem vstřiku, s tepelnou těsnící podložkou, tenhle typ ale taky umí zazlobit ...

To cos postoval Ty platí pro 16V s dvěma šrouby přímo pro vstřiky, ty co nemaj tepelný těsnící podložky ale těsní přímo kuželem vstřiku v sedle hlavy, ten "lepší" typ ...
To co postoval standa123 platí obecně pro všechny 8V s jedním šroubem a držákem vstřiku, s tepelnou těsnící podložkou, tenhle typ ale taky umí zazlobit ...
No, jak jsem vyzpovídal juniora, který to skládal a odpovídal předtím (bo mám ruku v gipsu), tak asi to dotažení o 270° neudělal. No co už nadělám :/
Objednal jsem 4*2ks nové šrouby na vstřikovače, 4 nové šrouby na stavění vahadel a rozděláme to znovu, uvidíme, zda a jakou škodu to nadělalo
. Chjo....
Díky všem za konzultaci a nasměrování, kde je asi chyba...
Objednal jsem 4*2ks nové šrouby na vstřikovače, 4 nové šrouby na stavění vahadel a rozděláme to znovu, uvidíme, zda a jakou škodu to nadělalo

Díky všem za konzultaci a nasměrování, kde je asi chyba...

Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Stejně neuvěřitelné, jak precizní instrukce "utáhni, až klade odpor a pak o 180°povol" Nebo 3Nm a pak o 270° ..Kdyby napsali utáhni na 25Nm, tak je to jasný pokyn.techi píše:Jak někdo může takvouhle věc utáhnout momentem 3 N.m a nepřijde mu to divný, je fakt neuvěřitelný.
Nepolemizuju, měl jsem kontrolovat a on měl prostě poslouchat i když se mu to zdálo divné. Každý někdy něco posral, to si nebudeme namlouvat

Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
No myslím že ty instrukce jsou jasný dostatečně i jen trochu znalýmu mechanikovy z autorizovaného servisu
Ty sedla jsou tady dost háklivý, to bych nechal zkouknout někoho, kdo fakt zná a má případně správnou frézku když jste to tak potrápily
Tak potom nezapomeňte dle instrukcí postupovat i v ostatním, těch 270st. se tady má utahovat najednou a není povoleno to rozdělit na postupné utažení, třeba 3*90! Znalý mechanici se k tomu možná vyjádří

Ty sedla jsou tady dost háklivý, to bych nechal zkouknout někoho, kdo fakt zná a má případně správnou frézku když jste to tak potrápily

Tak potom nezapomeňte dle instrukcí postupovat i v ostatním, těch 270st. se tady má utahovat najednou a není povoleno to rozdělit na postupné utažení, třeba 3*90! Znalý mechanici se k tomu možná vyjádří

Rayx píše: Tak potom nezapomeňte dle instrukcí postupovat i v ostatním, těch 270st. se tady má utahovat najednou a není povoleno to rozdělit na postupné utažení, třeba 3*90! Znalý mechanici se k tomu možná vyjádří


I – Utáhnout momentovým klíčem momentem 3 Nm.
II – Další utažení pevným klíčem o 90° (1/4 otáčky).
III – Další utažení pevným klíčem o 180° (1/2 otáčky).
Jsem z toho krapet nejistý, ale možná to tvrdíš na základě opravdových zkušeností...nechám si poradit.
CZ manuál oddíl 23-1 str.8 ftp://139.108.wms.cz/shares/MYSHARE1/Ma ... I%20PD.pdf

Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD
Jo, pokrok nezastavíš, mrkni sem
Mě se taky víc zamlouvá postupný a střídat strany než najednou vše na jedné straně, ale kdo ví, proč to takto upravili. Naštěstí tohle nedělám tak snad se tu ozve někdo, kdo tenhle zázrak zná 
Kód: Vybrat vše
https://www.ulozto.cz/tam/_a5Eg5L7fCk9h

Nejdřív to utáhneš třema N.m a teď tady řešíš prkotiny. Je to fuk, prostě hlavně ať je to o 270. Ono je to celkem soda na ten šroub, takže je lepší to nedělat nadesekrát, jak se zastaví, je těžší ho díky tření roztočit a taky by mohl prasknout.
Já to dělal tak, že jsem ho dotáhnul trochu, pak povolil (aby si sednul vstřik) a pak utahoval na konečný moment, myslím že to bylo i v manuálu tak nějak popsaný.
Já to dělal tak, že jsem ho dotáhnul trochu, pak povolil (aby si sednul vstřik) a pak utahoval na konečný moment, myslím že to bylo i v manuálu tak nějak popsaný.
Demontováno, zkontroloval mechanik, smontováno s novými šrouby přesně podle manuálu, funkční. Po čtení vláken s hodnotami z VAGu si ale nejsem jistý, zda hodnoty jsou zcela OK.
Při kontrolní jízdě ale přetrvává problém, který byl důvodem k repasu vstřiků - popsal jsem to v jiném vláknu https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 69#1200869
Studený volnoběh

Vyšší otáčky

Zahřátý při jízdě

Zahřátý po jízdě -volnoběh

Při kontrolní jízdě ale přetrvává problém, který byl důvodem k repasu vstřiků - popsal jsem to v jiném vláknu https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 69#1200869
Studený volnoběh

Vyšší otáčky

Zahřátý při jízdě

Zahřátý po jízdě -volnoběh

Octavia 2, TDi, 103kW, BKD - PD