Jaký olej Do Ducata 3.0 JTD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jaký olej Do Ducata 3.0 JTD
Ahoj. Chtěl bych se zeptat.
Mám Ducato 3.0 JTD a od novoty tam leju originál olej Selenii WR Diesel 5w30.
Nyní mám už najezd 260 tisíc a uvažuji že bych přešel na 5w40.
Měním olej cca po 20-25 tisících a přijde mi že je olej až moc řídký.
Olej to absolutně nežere, nikde nic neprosakuje ani neteče ale rád bych motoru dopřál tak uvažuji nad přechodem ale je toho tolik že jsem ztoho trošku mimo.
A doporucite nějaké aditivum do oleje nebo je to zbytečnost?[/img]
Mám Ducato 3.0 JTD a od novoty tam leju originál olej Selenii WR Diesel 5w30.
Nyní mám už najezd 260 tisíc a uvažuji že bych přešel na 5w40.
Měním olej cca po 20-25 tisících a přijde mi že je olej až moc řídký.
Olej to absolutně nežere, nikde nic neprosakuje ani neteče ale rád bych motoru dopřál tak uvažuji nad přechodem ale je toho tolik že jsem ztoho trošku mimo.
A doporucite nějaké aditivum do oleje nebo je to zbytečnost?[/img]
Vůbec tady nejde o cenu. Nakupují Selenii odost méně než na trhu ale jde mi spíš o to jestli mohu motoru nějak pomoci.
Jezdím cca 16 hodin denně + cca 50 zastávek a občas ten motor zarachoti pri startu jak když je suchej. Proto mě zajímá jestli s tou 40tkou mu pomohu nebo mám dávat furt 30ku.
Někdo mi zase tvrdí ať dávám Castrol ale s tím moc dobře zkušenosti nemám
Jezdím cca 16 hodin denně + cca 50 zastávek a občas ten motor zarachoti pri startu jak když je suchej. Proto mě zajímá jestli s tou 40tkou mu pomohu nebo mám dávat furt 30ku.
Někdo mi zase tvrdí ať dávám Castrol ale s tím moc dobře zkušenosti nemám
myslím si,že si s tou čtyřicítkou pomůžeš,hlavně teď přes léto. Zarachocení při teplém startu bych řek že způsobuje hydraulický napínák rozvodového řetězu,což mám vysledované,že vizkoznější olej to eliminuje.Ale naopak při studeném startu zase dýl zachrastí,než se naplní a napne řetěz.
U mě mezi několika dlouhýma jízdama převládá mrak cukaček se studeným startem,takže dávám 5w30 a jelikož mám dpf tak s normou acea c3. Měním co cca 10tis.km a s každou druhou výměnou kvalitní filtr. Mám najeto 270tis. a motor nebere nic,tichej a jede jak ďas...
Pokud bych jezdil dálky šel bych klidně do kvalitní 10w40 pokud tedy není dpf.
Hlavně bych se vyhnul olejům pro velké náklaďáky,taky bacha na ty se sníženou hths.
U mě mezi několika dlouhýma jízdama převládá mrak cukaček se studeným startem,takže dávám 5w30 a jelikož mám dpf tak s normou acea c3. Měním co cca 10tis.km a s každou druhou výměnou kvalitní filtr. Mám najeto 270tis. a motor nebere nic,tichej a jede jak ďas...
Pokud bych jezdil dálky šel bych klidně do kvalitní 10w40 pokud tedy není dpf.
Hlavně bych se vyhnul olejům pro velké náklaďáky,taky bacha na ty se sníženou hths.
Aj - hlavne, ak budú v stave jedného môjho auta - 24000 km fabrické mhoci predchádzajúci majiteľ zaplatil značkovému servisu ich výmenu (a kopu ďalších vecí, ktoré neboli spravené).
ad:) Selenia - ak je origo, isto neublíži. Výrobca nevenoval milióny nazmar ak tak stanovil.
Nám náš automechanik dáva olej VAT. Dáva každému aj Militec - ja som mu to pre naše autá "zakázal".
Dávam Metabond (Nie Metanovu)
ad:) Selenia - ak je origo, isto neublíži. Výrobca nevenoval milióny nazmar ak tak stanovil.
Nám náš automechanik dáva olej VAT. Dáva každému aj Militec - ja som mu to pre naše autá "zakázal".
Dávam Metabond (Nie Metanovu)
oldav- Jak píšeš, můj kámoš má tříválec Opel v malé Corse, začal chrastit ř etěz, vždy po startu a pak se to srovnalo. Tak vždy když mě vezl, povídá , fakt myslíš, že je to řětěz? Já, samo budeš muset vyměnit rozvody..On, co to je za sráč, můj MB diesel vydržel s jedním řětězem až do šrotu..Tak mu říkám, ale tohle není blafák, kterého první exemplář jel s Wehrmachtem už na Moskvu..A on, a je něco mimo tu výměnu rozvodů? Tak mu říkám, dej tam 15W-40 , ono to ztichne..A stal se zázrak, až tomu nechci věřit, nějakou dobu to chrastilo vždy stejně jen chvilku a najednou, po dost delší době to úplně ztichlo, což považuji téměř za nemožné...On říká, vidíš a už bys měnil rozvody...Očekávám, že v tom zachrastí a bude potom klid... 

nepropadat panice...
Je to ještě verze bez DPF.
Dělali mi rozvody při 140 000km, protože se začli ozívat a bylo to každý den horší a horší, zřejmě to byla výrobní vada protože ty plastové vodítka byli ko. Teď mám skoro 270 tisíc a až na to nastartování je klid, auto táhné, je tiché a vše bez problému.
Ono to tedy nerachotí vždy ale je to jako když nemaže vršek, vzždy to tak do 3 sekund přestane ale může to dělatz cokoli jiného, je pravad že jsem ještě neměnil klíňák a příslušenství právě toho klíňáku.
Interval vyměni je asi trosku víc než by mělo být ale podle servisáka bych měl dělat výměnu oleje až při 40 tisících což jsem okamžitě zavrhl a skrátil na půlku.
Dělali mi rozvody při 140 000km, protože se začli ozívat a bylo to každý den horší a horší, zřejmě to byla výrobní vada protože ty plastové vodítka byli ko. Teď mám skoro 270 tisíc a až na to nastartování je klid, auto táhné, je tiché a vše bez problému.
Ono to tedy nerachotí vždy ale je to jako když nemaže vršek, vzždy to tak do 3 sekund přestane ale může to dělatz cokoli jiného, je pravad že jsem ještě neměnil klíňák a příslušenství právě toho klíňáku.
Interval vyměni je asi trosku víc než by mělo být ale podle servisáka bych měl dělat výměnu oleje až při 40 tisících což jsem okamžitě zavrhl a skrátil na půlku.
Co je to za vola ten servisák, to je specialista na koloběžky? A pokud tam olej je, tak se nemá co přidírat a pokud ano, nepomůže ani nový olej..Pořešil bych vnější řemen, jeho kladky a pohon serva..Má to už dost za sebou, tak mají kladky nárok popřípadě kompresor klimy někdy vydávat zvuky.. 

nepropadat panice...
40 je blbost déláš dobře zadírá se pak klika nevím proč ale pokaždý to bylo na 3 válci.Vrchní napínák má aretaci takže se nevrátí ale spodní jo.Problém je v tom kluzáku jak jsi psal praskne spodní uchycení toho prědního vrchního kluzáku a dokáže ho to pak i probrousit.Jinak ten řetěz neskočí když ho budeš hlídat a jak z něho pujde bordel a vyměníš tak ok.Jinak tu selenii tam dávat nemusíš dává se do boxeru i jumperu a ty maj zase svoje oleje.