02 2.0 TDI 16V AZV 100kW nouzový režim

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

02 2.0 TDI 16V AZV 100kW nouzový režim

Příspěvek od vanilka »

Zdravím,

prosím o radu s touhle octávkou respektive stabilním padáním do nouzáku z důvodu překročení regulační meze. Regulace na turbu zdá se chodí dobře - po nastartování baňka přitáhne až na doraz, podtlak je cca 0,6-0,7bar. Pokud baňku napojim na ruční podtlakovou pumpu, při pohybu trochu "vrže" (zda jde zvuk z baňky nebo z lopatek v turbu nedokážu říct), ale při 0,6-0,7bar dosáhne dorazu.

Na autě se dle majitele prováděl jen pravidelný servis, díly jako váha vzduchu, turbo, snímač tlaku v sacím potrubí atd.jsou původní. Najeto cca 300k km. Do nouzáku to prý padalo jen zcela zřídka (1-2x ročně), teď to padne pokaždé při plné zátěži.

Log viz. https://uloz.to/!dbX2fEWJdmlx/180607-skoda-octavia-csv , měřeno na trojku do kopce.

Díkes.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

turbo ven, nechat vyčistit, novou baňku a nastavit
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To vypadá hodně divně, turbo tlačí jako blázen, ale váha padá jak podťatá ... No regulace turba nefunguje korektně, jak se vrací táhlo z baňky, dojede až na konec nebo to má problém=pružina KO? Jak chodí samotná regulace na turbu, volně nebo se seká?

Label říká turbo má při zátěži (cca 3000 ot.) tlačit cca 2000.0...2500.0 mbar, váha má dávat 800.0...1100.0 mg/zdvih. Ale, regulace turba má být 20.0...80.0 %, těch cca 4.7 ukazuje, že je zcela odstaveno a lopatky maj být tedy otevřený naplno ale neděje se nic až do nouzáku ...

Obrázek
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Především všem díky za rady.

Turbo jsem zatím nedemontoval a dva šroubky držící baňku jsou natolik orezlý, že je bez demontáže turba nepovolím, tzn.neuvolním baňku od turba a neodpojím táhlo baňky od páčky na turbu. Funkčnost regulace jsem tedy zkoušel jen přivedením podtlaku do baňky a subjektivně se mi zdá, že se táhlo v obou směrech pohybuje trochu trhavě. Při podtlaku cca 0,6bar je táhlo úplně zasunutý v baňce respektive páčka na turbu je na dorazu. Pokud podtlak uvolňuju postupně, táhlo se vysunuje trochu trhavě. Pokud podtlak uvolním najednou, táhlo se vysune rychle a dle mě normálně.
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Po rozložení turba zjištěna příčina - poškozená výfuková část (rotor i lopatky):

Obrázek

Obrázek

Překvapilo mě, že i v takovymhle stavu bylo turbo schopný překročit plnící tlak.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

vysoka teplota? niečo nasalo?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Double_G
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 01 led 2016, 18:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od Double_G »

Ako sa správalo auto s týmto turbom pri jazde? Jazdne a zvukovo?
Škoda Octavia 2.0 TDI BKD
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

to octaviask:
Nemyslím si, že by to něco nasálo - to by musela být poškozená kompresorová část rotoru ale ta je v pořádku. Ložisko je taky bez vůle. Spíš se někde uvolnil kus karbonu a nebo je to důsledek dlouhodobýho ježdění se zatuhlou regulací.

to Double_G:
Turbo trochu pískalo, ale nic zásadního. Prostě octa s reálně nalítanýma cca 350k km a původním turbem. Jízda mi přišla úplně normální, jen když si ji podržel pod plnym plynem déle než cca 15sec, padla do nouzáku (viz.graf).
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“