Výměna motoru z 1.9TDi PD 66kw na 1.9TDi PD 96kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výměna motoru z 1.9TDi PD 66kw na 1.9TDi PD 96kw
Prosím o pomoc. Podelal se mi motor u Sharana 1.9 TDi PD 66kw r.v. 2001. Koupil jsem motor TDi PD 96kw komplet i s prevodovkou a elektrikou. Uz jsem narazil na nejake cidlo zrejmne na rychlost na prevodovce. 66kw k němu ma 3draty a 96 kw je nema. Jak to vyresit?
Popř. poradte co vsechno budu muset jeste upravit. Na motoru je turbo, kompreskor, spojka i prevodovka, altik, starter a komplet elekrika. Pojede to na moji ŘJ?
Díky Roman
Popř. poradte co vsechno budu muset jeste upravit. Na motoru je turbo, kompreskor, spojka i prevodovka, altik, starter a komplet elekrika. Pojede to na moji ŘJ?
Díky Roman
Naposledy upravil(a) Kezna dne 20 pro 2011, 20:00, celkem upraveno 1 x.
Pokud na převodovce není čidlo rychlosti, je rychlost snímána z ABS. Musí se přeprogramovat ŘJ přístrojů a pokud je mi známo, VAGem to nejde (pouze VASem).
Jednotku bys měl vyměnit taky nebo tu Tvou upravit na SW.
Jednotku bys měl vyměnit taky nebo tu Tvou upravit na SW.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pánové Lusťa a Tomas.cz: Mýlíte se.......
Kezna klidně může mít motor 1,9 TDi 66kW v provedení PD.
Motory 1,9 TDi 66kW totiž byly i v provedení PD. Jejich kód je ANU.
Samozřejmě byly v prvních modelech i čerpadlové TDi 66kW (1Z nebo AHU).
Kezna klidně může mít motor 1,9 TDi 66kW v provedení PD.
Motory 1,9 TDi 66kW totiž byly i v provedení PD. Jejich kód je ANU.
Samozřejmě byly v prvních modelech i čerpadlové TDi 66kW (1Z nebo AHU).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29 říj 2007, 18:26, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jen pro doplnění:
Seznam motorů 1,9 TDi PD uložených příčně:
ANU - 66kW, 240Nm
ATD - 74kW, 240Nm
BJB, BXE, BKC, BLS - 77kW, 250Nm
AUY - 85kW, 310Nm
ASZ - 96kW, 310Nm
ARL, BTB - 110kW, 310Nm
Možná mi nějaký motor-kód chybí, ale pro vysvětlení to není podstatné.....
Seznam motorů 1,9 TDi PD uložených příčně:
ANU - 66kW, 240Nm
ATD - 74kW, 240Nm
BJB, BXE, BKC, BLS - 77kW, 250Nm
AUY - 85kW, 310Nm
ASZ - 96kW, 310Nm
ARL, BTB - 110kW, 310Nm
Možná mi nějaký motor-kód chybí, ale pro vysvětlení to není podstatné.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 412
- Registrován: 19 dub 2006, 14:50
- Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih
Marek77 píše:Přesně tak - Sharany to moc neměly, spíš Galaxy a dost i Alhy.
Podle mě je tento motor takový hybrid. Nic moc nejede a dost baští.
Mají ho i Tourany... Jde o to, že v DE se platí pojistka podle výkonu...
Protoje i PD. Má krouťák asi 240 Nm.
Jinak hádejte jakou platformu bude mít nový Sharan

Mám taky 66Kw 1,9 PD Sharan, 2001. Problém budeš mít asi hlavně s turbem. U starého motoru je obtokové s klapkou. Regulace je ovládána přetlakem a ne podtlakem, jako u 96 Kw, kde je turbo s variabilní regulací lopatek. Jestli je to jinak, ať mě někdo opraví, ale takhle jsem to pochopil.O dalších rozdílech nevím, snad prý je větší interkoler a nevím jak je to u 96 Kw s chladičem oleje. Myslím že je jednoduší vyladit 66 než tam dávat 96. Já se hrabu s turbem, padá mi to do nouzáku, tak se o to drobet zajímám.
Openíze ani tak nejde, jeko o jejich množství !!!
Turbo vidím jako nejmenší problém, stejně použije ř.jednotku motoru z 96kw, nebo přehrání softveru, ale trochu ho bude zlobit ten tacho,nejsem si jistý, jestli v jeho budíkách ten soft půjde přehrát, pokud tam ovšem nenechá původní převodovku, ale to mu bude hrabat ještě na 4Captain píše:Mám taky 66Kw 1,9 PD Sharan, 2001. Problém budeš mít asi hlavně s turbem. U starého motoru je obtokové s klapkou. Regulace je ovládána přetlakem a ne podtlakem, jako u 96 Kw, kde je turbo s variabilní regulací lopatek. Jestli je to jinak, ať mě někdo opraví, ale takhle jsem to pochopil.O dalších rozdílech nevím, snad prý je větší interkoler a nevím jak je to u 96 Kw s chladičem oleje. Myslím že je jednoduší vyladit 66 než tam dávat 96. Já se hrabu s turbem, padá mi to do nouzáku, tak se o to drobet zajímám.
Uz běží :-)
Tak motor uz je tam. Kde bych zacal. Tak v 1. řade jsem musel prehodit motorovou el. z 66kw na 96kw kvuli čidlu rychlosti na převodovce. Potom Intercooler,chladič a celou chladičovku. Musel jsem zaslepit jednu hadici na vodu, protože u 96kw je jinej termostat. Dal budu muset jeste soladit zasuvku u sahary. A u vodniho chladiče chybi zasuvka na teplotu vody, na to se budu muset jeste poptat. Jinak auto uz vrci, ale zatim jen na starou ŘJ jeste to nemam sladeny->nema to zatim silu. Dalsi zadrhel je v čidle na olej. U 96kw je totis jeste teplota oleje a a proste si to zatim nerozumi a pri vyssich otackach se rosvítí mazaní.
Kdyby mel nekdo nejakou pripominku, nazor nebo radu rad se ponaucim. Jinak kdyby nekdo shanel chladicovku, chladic, IC, vahu vzduchu, vzduch. filtr, prevodovku, atd. Kliďo pište.
Kdyby mel nekdo nejakou pripominku, nazor nebo radu rad se ponaucim. Jinak kdyby nekdo shanel chladicovku, chladic, IC, vahu vzduchu, vzduch. filtr, prevodovku, atd. Kliďo pište.