Koroze podvozku - možnosti řešení
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Koroze podvozku - možnosti řešení
Ahoj všichni, začínají nám dlouhé zimní večery, tak bych chtěl otevřít jedno nikdy nekončící téma... KOROZE.
Při přezouvání jsem kontroloval podvozek našeho "městského" Opla a přišlo mi, že se koroze zase trochu víc zakousla do některých podvozkových částí - nápravnice, zadní náprava, podběhy atd. Zatím to má lišku na povrchu mnoha dílů a asi na dvou místech, úplně na kraji nápravnice je vidět salát (tenké vrstvy železa, které rez oddělila).
Ono by to asi 2-4 roky přežilo i bez zásahu, ale přijde mi to škoda to tak nechat a čekat.
Nedávno jsem viděl budovu pokrytou rezavými železnými pláty, kde prý je rez chemicky neutralizována, takže to dál nepokračuje, ani z toho za deště nekape rezavá voda.
Jistěže jsem prošel internet a hledal, často to byly ale třeba 7 let staré příspěvky... tak mě napadlo, že máme rok 2016 a třeba se některé technologie podařilo zdokonalit a vychytat.
Hodně postupů praví, že je potřeba to obrousit až na čistý kov, což je ale v případě některých částí skoro nemožné a nebo bych musel dělat velkou rozborku podvozku. Navíc takový postup jsem už zkoušel jinde, a přijde mi, že tam kde to přebrousím a opravím to stejně dřív nebo později vyleze - skoro bych až řekl že místa, na které jsem nesahal na tom byly několika letech lépe, než to, kde jsem to šel poctivě opravit.
Když jsem hledal "chemický" postup s minimem dalších zásahů do povrchu, tak jsem našel "suřík - minium". Nejde o žádnou novinku - naopak snad sto let starý postup, jak ošetřit kovy. Z mého pohledu to bylo přesně to pravé, ale "užitečná" EU suřík zakázala.
Na té budově, kterou jsem viděl to ale asi nějak vyřešili - navíc to byla nějaká bezbarvá chemie.
Máte někdo nějaký zajímavý nebo inovativní postup, jak řešíte korozi těžko dostupných míst?
Při přezouvání jsem kontroloval podvozek našeho "městského" Opla a přišlo mi, že se koroze zase trochu víc zakousla do některých podvozkových částí - nápravnice, zadní náprava, podběhy atd. Zatím to má lišku na povrchu mnoha dílů a asi na dvou místech, úplně na kraji nápravnice je vidět salát (tenké vrstvy železa, které rez oddělila).
Ono by to asi 2-4 roky přežilo i bez zásahu, ale přijde mi to škoda to tak nechat a čekat.
Nedávno jsem viděl budovu pokrytou rezavými železnými pláty, kde prý je rez chemicky neutralizována, takže to dál nepokračuje, ani z toho za deště nekape rezavá voda.
Jistěže jsem prošel internet a hledal, často to byly ale třeba 7 let staré příspěvky... tak mě napadlo, že máme rok 2016 a třeba se některé technologie podařilo zdokonalit a vychytat.
Hodně postupů praví, že je potřeba to obrousit až na čistý kov, což je ale v případě některých částí skoro nemožné a nebo bych musel dělat velkou rozborku podvozku. Navíc takový postup jsem už zkoušel jinde, a přijde mi, že tam kde to přebrousím a opravím to stejně dřív nebo později vyleze - skoro bych až řekl že místa, na které jsem nesahal na tom byly několika letech lépe, než to, kde jsem to šel poctivě opravit.
Když jsem hledal "chemický" postup s minimem dalších zásahů do povrchu, tak jsem našel "suřík - minium". Nejde o žádnou novinku - naopak snad sto let starý postup, jak ošetřit kovy. Z mého pohledu to bylo přesně to pravé, ale "užitečná" EU suřík zakázala.
Na té budově, kterou jsem viděl to ale asi nějak vyřešili - navíc to byla nějaká bezbarvá chemie.
Máte někdo nějaký zajímavý nebo inovativní postup, jak řešíte korozi těžko dostupných míst?
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
OK, suřík tedy beru jako osvědčené řešení.
Postupy které jsem našel ale počítaly s tím, že to bude dlouho schnout - používala se lněná fermež.
Jsme dnes v tomto ohledu dál? Nebo je lepší to udělat postaru?
Nedá se to třeba rozmíchat v nějaké základní barvě?
Dá se do toho dát nějaký práškový pigment, ať to nemá cihlovou barvu?
Postupy které jsem našel ale počítaly s tím, že to bude dlouho schnout - používala se lněná fermež.
Jsme dnes v tomto ohledu dál? Nebo je lepší to udělat postaru?
Nedá se to třeba rozmíchat v nějaké základní barvě?
Dá se do toho dát nějaký práškový pigment, ať to nemá cihlovou barvu?
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Tlumex byl osvědčený a dnešní různé spreje na podvozky jsou tak od STK k STK..Chce to okartáčovat, oklepat, až rez odpadne, poté odrezovač a pak nějaký ten např. tlumex..Vypadá to dobře a korozi to určitou dobu zadrží..Pokud na to člověk kašle a nechá to /hlavně nápravy a pomocné rámy/je z toho brzo šunka na vyhození...A samozřejmě to působí psychologicky a technik na STK je spokojen., 

nepropadat panice...
obrusit co ide.....odhrdzovac (pouzivame od WUrthu to biele mlieko)...potom zakladna farba a na vrch body.
tam kde treba pretmelit/prepastovat pouzivame karosarsku pastu z ACI...
samotne nastriekanie na spinu a hrdzu je riešenie do buduceho roka.
tam kde treba pretmelit/prepastovat pouzivame karosarsku pastu z ACI...
samotne nastriekanie na spinu a hrdzu je riešenie do buduceho roka.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
ja to delam tak ze tam kde se de dostat tam to vybrousim. Pak epoxid. A pak neco na spodky. Nebo mi stary karosar poradil mix vyjeteho oleje + nejaky gumovy pripravek jako gumex,bitgum,bitumel apod. K tomu jeste jeden pripravek co se pouziva na lepenky na strechy. Vse namichat. Ve starem hrnci nahrat poradne a natrit nebo striknout. Prej cim vic nahraty tim vic se vzere do zeleza. Videl jsem zespod par aut co delal a musim rict ze hodne taxiku ktere delal vypadaji jak by to bylo udelano pred mesicem. Jinac na mista kde se nedostanu nebo chci rez zastavit jak rikas tak pouzivam pozirac rzi. (brunox,polrust,anitrol). Je to nejake svinstvo ktery si vemu do kelimku. Staci decka ani ne. Poradne roztirat a do druheho dne to udela takovy mlecny nebo skelny povlak. Na to epoxid atd. Atd. Ty zakladovky nebo suřik se chystam vyzkouset.
Audi 80 1.8i-První vůz 
Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.
Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.

Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.
Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.
Já zkusil ten suřík. Pořádně jsem ho namíchal s nějakým základem co se dává pod filer, dvě vrstvy,na to už tmel,filer a vrch. Dělal jsem to na fábii rohy prahů u př. blatníků. Ne jaře poreferuju jak to dopadlo. Ale pokud je ten suřík alespoň z půlky tak dobrý jak všude píšou tak by to mohlo na čas pomoct
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km