1.4 TSI - motor KO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nedodržením utahovacího momentu dojde u tsi k přetočení svíčky a nslednému zničení tepelným přetížením.Často je to vidět u 1.2tsi kdy je část vrchního kontaktu svíčky upálenej.Pokud někdo tu svíčku přetáhne nelze ji znova použít správně by se neměla použít znovu žádná.Fiksou si to jde překontrolovat kam se natočí.
Motory 1.4tsi jsou dílo samo o sobě. Sací kanály a ventily jsou zabetonované po cca 30 tis km tak, že to člověk ani nechápe. Zvlášť u aut, které jezdi po městě a nebo krátké trasy. Konkrétně Tiguanů s tímto motorem mi prošlo rukama několik. Řetězy vytahané po 30 tis km, v 35tis km popraskané písty v drážkách pro pístní kroužky. Poděkovat můžeme "kvalitě" výroby, ale taky honbě za co nejnižšíma emisema. Motor spaluje hodně chudou směs a písty to víc tepelně namáhá. Většinou jsou válce v bloku OK a stačí vyměnit písty. Z vlastní zkušenosti, hlavně z problémových motorů PSA 1.6 Vti ED6, je lepší montovat stírací kroužky skládané, pokud je ta možnost. Jak už tady někdo uváděl a dával foto.... Líp kopírují válec a nezalepí se tak rychle karbonem. Stírací kroužky montované do některých těchto 1.6 Vti motorů jsou tragédie...jsou lisované z jednoho kusu plechu a nasekané po obvodě, pružinku mají ve venkovním prolisu a ta je stahuje na píst!!! Motory mají poté problém s extrémní spotřebou oleje. Vše řešitelné montáží kroužků, řešených konstrukčně jinak, určených na jiný typ motoru.
Nedávno mi přijela jedna perlička: zákazník který přijel z druhé strany republiky přivezl Tiguana 1.4tsi, na kterém přeskočil řetěz a potkalo se 8 ventilů. Servis někde v Čechách /neznačkový/ si řekl za opravu 70.000.-Kč. To jako vážně?!
Nedávno mi přijela jedna perlička: zákazník který přijel z druhé strany republiky přivezl Tiguana 1.4tsi, na kterém přeskočil řetěz a potkalo se 8 ventilů. Servis někde v Čechách /neznačkový/ si řekl za opravu 70.000.-Kč. To jako vážně?!
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Ještě jednou jsem si prohlídl to pdf z TechKon, kde VAG probírá konkrétní TPI. K EA211 sundané hlavě se tedy hned tak nedostanuRayx píše:Skládaný jsou proto, že tam někdo už měnil písty, dal Mahle se skládaným, jestli tomu rozumím ... Jenže něco podělal a vzalo si to výfukový ventil na druhým válci. Je tam třeba špek s tím těsněním pod hlavu, to dal první opravce špatný /s malou dírou na sítku ... neměl jsem čas to prohlídnout celý, jak tam odpovídaj na otázky, který přímo nesouvisí s tímhle motorem, tak je třeba se víc soustředit a udělat si více času na celý video...
Ale, tyhle motory maj špek ohledně svíček a řekl bych, že to možná i stojí za tím ventilem ... Pozice svíčky na válci 2 neodpovídá požadavku ...Kód: Vybrat vše
https://uloz.to/!7rpuuL1f3Suo/tsi-1-2-1-4-plugs-pdf

Ale ten vnitřní pohled s tepelným zatížením má evidentně špatně popisky, ty tam ten expert prohodil ...
Popisky u fotek mají být prohozeny, takto je to ŠPATNĚ

Je to jasný, oblouček elektrody, tedy připojení elektrody k tělu svíčky, musí být u výfuku, tím je zajištěn odvod tepla a volný konec elektrody tak může být chlazen nasávaným vzduchem. Pokud by to bylo naopak, volný konec by se utavil ...
Proto rusák na válci 2 má tu svíci špatně ... Buď velmi přetaženou, nebo naopak cca 80 stupňů nedotaženou
https://youtu.be/RwesNLUp6Cw?t=1260
Až budete mít někdo "štěstí" tenhle motor řešit, omrkněte to

Jinak souhlas, je to všechno kvůli malým emisím, tedy i malé spotřebě. On koncept chudé směsi není uplně špatný, je to podstatě princip dieslu, ale nesmí se podcenit konstrukce a musí se rozumně vyřešit NOx, který jako jediný u konceptu chudé směsi rapidně rostou ...
Naposledy upravil(a) Rayx dne 06 lis 2018, 10:48, celkem upraveno 1 x.
Kamarát má fabia 2, 1.2 tsi 63kw od novoty, momentalne tam ma 150 000km, jazdí na tom jak úplný čurák, to auto vidí viac ako 3000 otáčok tak raz za mesiac a to auto doteraz jazdí a nič sa tam nerobilo, iba sa dali spraviť rozvody a mení olej a sviečky a o momentovom klúči sa mu ani nesníva, sranda že čím väčší kokot vodičc tým ten motor ako keby menej trpí



Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM
VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
A6TDI: tady přece nejde o to, jak to pálí, tady jde o poměry ve spalovacím prostoru, a ty nevyřešíš jinou svící ... Směs se tvoří až ve válci, a navíc je chudá, to je celý kámen úrazu ...
Tak on požadavek na 22Nm je i v DP, ale není blíže určeno proč, takto si člověk může pohlídat, že po montáži má svíce správnou pozici
Tak on požadavek na 22Nm je i v DP, ale není blíže určeno proč, takto si člověk může pohlídat, že po montáži má svíce správnou pozici

Veď si stačí urobiť kontrolnú rysku (fixkou) na montážnom klúči a hneď vieš v akej polohe je sviečka. Tak som to robil ja. Samozrejme som si kôli tomu kúpil momenťák za 70 eur, ale inak to nejde.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)