
zkušenosti s Fordem sem s nimi :-))
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
s tou hlavou na Escorta je to stejný jak 1,8 D tak 1,8 TD. Na motor r.v. 1999 napasuješ hlavu z Escorta r.v. 1988. Je to odzkoušený na ročníku 1996
bez úprav. Jednou se mi stalo že jedna díra na vodu je vlevo vzadu při pohledu do motoru byla větčí než původní ale v tý ďuře je našroubovanej hadičník tak není problém to upravit původním hadičníkem holt bude buď větší a nebo menší. Sierra 1,8 TD má stejnej motor z tý to jde taky, jen tam je jiný turbo a jinde čidlo oleje, ale zase původní místo je ozavřený šroubovací záslepkou, takže jí stačí vyšroubovat a prohodit s čidlem oleje. Je to taková stavebnice co pasuje do všeho což si myslím, že je výhoda.

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Ahoj. Mám Fiestu 1.6 rok 1985 čerpadlo Lukas třeti rok jezdím na RO. Je to už auto do šrotu, tak skouším co vydrží, jezdím už rok bez palivového filtru. Startoval jsem v poho i na studený olej do té doby než sem tam zkusil nalejt vyjetý motorový olej. Ted to musím pouštět z kopce, ale na naftu to startuje pěkně. Takže motorový olej nebrat!!!! 
Jinak mám ještě druhý rok Fiestu 1.8 rok 1990 a tam jsem po různých pokusech (škoda, že jsem tyhle stránky nenašel dřive) přidal druhou nádržku na naftu, 5l kanistr u spolujezdce-je výhoda, že na tu nádržku vidim a proplachuju tak, aby ubyl asi litr nafty. Ohřev mám vodní-palivový filtr z Renaultu. Šluslá zpátečka-ne při proplachu.
Použitý olej filtruju za studena, takže ho mám bez sádla.
Až tu 1,6 oddělám rozeberu motor a nafotím
PS nahradní díly beru z Fordvrakoviště http://www.mapy.cz/#x=137816080@y=13493 ... 3%A1%C4%8D
má tam čerpadla tuším že za 1200kč ale všechno lukas

Jinak mám ještě druhý rok Fiestu 1.8 rok 1990 a tam jsem po různých pokusech (škoda, že jsem tyhle stránky nenašel dřive) přidal druhou nádržku na naftu, 5l kanistr u spolujezdce-je výhoda, že na tu nádržku vidim a proplachuju tak, aby ubyl asi litr nafty. Ohřev mám vodní-palivový filtr z Renaultu. Šluslá zpátečka-ne při proplachu.
Použitý olej filtruju za studena, takže ho mám bez sádla.
Až tu 1,6 oddělám rozeberu motor a nafotím

PS nahradní díly beru z Fordvrakoviště http://www.mapy.cz/#x=137816080@y=13493 ... 3%A1%C4%8D
má tam čerpadla tuším že za 1200kč ale všechno lukas
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 35
- Registrován: 31 říj 2007, 21:30
- Bydliště: UH hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Tato výměna se dá vcelku jednoduše udělat mám tušení že se nemusí ani trubky měnit už si to přesně nepamatuji dělali jsme to cca před rokem vstřiky jen seřídit a je to vpohodě.Pedros75 píše:Pánové nevíte někdo na escorta 1.8D r.95 jestli jde vyměnit Lucas za Bosche bez překopávání vštřiků a trubek, případně za koli se dá bosch koupit? Vrhám se do dvounádržovky se dvěma výměníkama (druhý před čerpadlem) ale i tak se připravuju na Lucasovu smrt...
Pozor na rozvody je tam trošku háček.
jo jo přehodit to jde. jen je tam jinej držák na plynový lanko a myslím i to lanko je krapet jiny. Správně by jsi měl dát i Boschácký potrubí a vstřiky pač to pracuje s jinejma tlakama ale já když jsem to zkoušel tak jsem nechal na Boschovi Lucasový potrubý a vstřiky a pak jsem to vyměnil za všechno z Bosche a jelo to pořád stejně i starty, tak možná že rozdíly budou až v extrémních podmínkách. Možná tam bude i jinej držák čerpadla tam jak se přidělává u vysokotlaký části ( u vývodů pro potrubí )
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
tak jsem na Forda instaloval vyhřívanej palivovej filtr je to tuším z Peugeota 309. No je to pecka. Ten předehřev co mám je dobrej když nemrzne pač se mi ačalo stávat ve větších mrazech, že než mi to dorazilo do filtru tak olej zase dost vystydl a neprošel skrz filtr. Podotýkám, že jezdím stále na 90% oleje a sem tam něco na rozředění. Nemám ani žádnou tepelnou izolaci. No z toho vyhřívanýho filtru jsem jen vykuchl termostat či co to bylo ( nejaký ventil a za ním pružinka, což neumožňovalo plynulý průtok ) a teď si to nemůžu vynachválit. Po jízdě když šáhnu na filtr, tak je krásně teplej až horkej - akorát aby skrze prošel hustej olej. Pokud by teploty šly zase nahoru, tak jen vodu odpojím a propojím hadice nějakou trubkou abych vyřadil ohřev filtru aby se to zase moc nepřehřívalo v případě, že by se s tím jezdilo na naftu nebo tak něco podobnýho
. Jinak ten ventil v tom vyhřívaným filtru je asi potřeba, když je to napojený na nějakou vedlejší větev vodního okruhu, já to mám napojený přímo do okruhu motor topení a tak potřebuji mít stáolej průtok. Jinak vyhřívaný naftový filtr všem vřele doporučuji myslím, že pokud je, nemusí se ani dávat předehřev před filtr. Nečekal jsem jakou to bude mít účinnost.

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
jojo stejný problém, ale to když jsem jezdil jen na samotnou hydrauliku, teď to ředím tak nějak jak mi to vyjde ale vždycky víc tý hydrauliky a zatím v poho. Nedávno jsem kontroloval ty otvory a vypadají že se už nezanáší. No hlavně jsem si při tom strhl závit v hlavě, tak jsem musel dělat speciální vstřik s delším závitem a kupodivu zaím to drží nato že jsem to dělal doma na koleni
. No vidět to nejakej specialista to by šel asi do mdlob
. Teď mám nějakej friťák tak z toho dělám takovou nějakou směs všeho dohromady 



Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Zdarky tak jsem dával nový čerpadlo do Fordíka, kde jsem měl původně překopaný z Golfa 1,6 TD, terý jsem musel krapet upravovat. Pač začala být na osičce vůle ale ještě tedy neteklo tak jsem ho radši vyměnil. Dal jsem tam Bosch čerpadlo z Peugeota 406 1,9 TD (66Kw) a pásne tam jak ulitý a bez úprav, Řemenice jde nasadit tak jak má jenom se musí um,ět nastavit protože značky na Forďácký řemenici neodpovídají Bioscháckýmu čerpadlu. V horní úvrati je první válec ve směru od rozvodů a pak stačí jen mít zaplý čerpadlo a točit s řemenicí a vychytat v jaký poloze stříká z trubky která vede do prvního vstřiku a správná poloha je na světě. Dal jsem to tak zhruba na prostředek místa kde začíná odpor v čerpadle když s ním točím a než to přeskočí k dalšímu dávkování pro následující vstřik a zbytek doladit na řemenici která má samostatné štelování. a nebo to pak zkoušet poposadit o zub. Jinak jediný co jsem musel bylo napasovat čerpadlo na prostředek příruby pač tam nemám žádnej vystřeďovací kroužek a příruba na Bosch. čerpadle je menší než origoš od Lucase. Ale to se dá od oka v poho nastavit. Tak oleji zdar 

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Ahoj,tak jsme taky začali lejt do forda olej,problémek je v tom,že začíná bejt v háji čerpadlo,někdy to ve vysokejch otáčkách vynechává a starty s tim jsou šílený.Chtěl jsem se optat,jaký tam máš vychytávky,jako třebas jaks tam dával to čerpadlo a jak se to teda musí upravit (budem to asi nechávat předěávat-tak aby to něco ještě sneslo),pak cos tam ještě dával aby se zlepšia viskozita nafty (teď nemyslim dvounádrž-tu nechcem),jezdíme tak cca.5l nafty na 10l oleje(tedy 1:2) bez žádných modifikací.
Díky moc.
Díky moc.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
čerpadlo tam pásne bez úprav z Peugeota 405 1,9 TD a ze stejných motorů který se dávaly do jiných aut. Citroen TD má ten samej a určitě i ještě jiný. To čerpadlo z Golfa co jsem měl původně mělo krátkou osičku a tam se muselo improvizovat. Jinak teď v současný době mám předehřev paliva voda olej a nemám zapojenej filtr paliva. Mám tam jen malý plastový filtříky 2 kousky. starty jsou taky horší. když zhasne žhavení tak musím ještě čekat cca 7 s. než cvakne relátko a to pak teprve přestane žhavit. dávám občas trochu nafty když to fakt blbě startuje a nejede to na plnej výkon z důvodu hustoty paliva. Záleží co tam cpu zrovna za olej. Jinak pokud je lucass tak bych radši dával půl na půl. Mladá má esc. 1,8 Td tu slabší verzi a tam dávám půl na půl a uplně bez úpravy s origoš Lucassem a starty na drbnutí a výkon taky v poho, jen občas výměna paliv. filtru.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
no já začal dávat oleje nejdřív 1:4,pak postupně navyšoval olej až jsem jel jen na čistej.To ovšem nebylo dobrý,čerpadlo mlátilo jak kdyby do toho bušil kladivem.Po zahřátí to ale jde(tz.když to nastartuju a ujedu tak 2km),jinak nové žhavičky,baterka a třikrát žhavim před startem a start i na čistej na poprvé(jen to mlátí s tim motorem).
Pak se mi stává,že když jedu třeba na 3:2(olej:nafta+bezaromatik)tak to ve 3tis. ot. jakoby vynechává.
P.S.:Nevíš označení toho čerpadla??
Pak se mi stává,že když jedu třeba na 3:2(olej:nafta+bezaromatik)tak to ve 3tis. ot. jakoby vynechává.
P.S.:Nevíš označení toho čerpadla??
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)