Doba žhavení Multivan AXE
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Doba žhavení Multivan AXE
VW Multivan 2.5TDi AXE Špatný studený start, žhavičky přezkoušeny,čidla teploty ukazují správné hodnoty. Dneska jsem to po ránu napíchnul na diag a při 2 stupních teploty chladící kapaliny píše diagnostika dobu žhavení jen 2 sekundy. I kontrolka jen blikne na ty 2 vteřiny,vím že ta není relevantní. Dá se u té 2,5Tdi nějak upravit doba žhavení pokud čidlo teploty ukazuje správně? Když jsem zkusil nažhavit asi 8x rychle po sobě tak auto chytlo na drc. Problém vidím v těch 2 sekundách žhavení
Jediné co mě zaujalo že auto psalo teplotu oleje 15 stupňů, ten by ale neměl mít vliv na výpočet doby žhavení ne?
Jediné co mě zaujalo že auto psalo teplotu oleje 15 stupňů, ten by ale neměl mít vliv na výpočet doby žhavení ne?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Problem nieje v zhaveni ale v gumickach na vstrekoch alebo ich uložení, 8x si nenazhavil, ale do tlačil naftu, preto ti to chytilo 
S pozdravom

S pozdravom
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33491
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Mám to uplně stejně,rozvody na přípravky.Výkon,chod motoru,spotřeba,teplé starty,studené starty když je teplo to vše naprosto v pořádku.Jen ten start když je zima.I diagnostika mi ukazuje dobu žhavení jen 2 sekundy což mi příjde fakt moc málo.Když ve stejné teplotě sednu ráno do Caddyny tak žhaví tak určitě 6-8 sekund.
Zdar,
Mám úplně stejný problém od loňské zimy (když jsem T5 koupil). Požadavek na dobu žhavení (načteno v diagnostice DELPHI) je stále jen 2 sekundy.
Postupně zakoupeno a vyměněno: Žhaviče NGK, čidlo teploty chladící kapaliny (u hlavy motoru), relé žhavení, čidlo venkovní teploty. Po každé (postupné) výměně načtení diagnostikou - stále pouze 2 sekundy.
Fyzicky žhaví taky jen 2 sekundy, pak přepíná na dožhavování. Celý proces žhavení se zdá být v pořádku, až na požadavek doby žhavení. Za celý rok jsem nepřišel na to, který prvek (nebo prvky!!!) jsou zodpovědné za tento údaj. Dobu žhavení si nejspíš řeší samotné relé žhavení (pravděpodobně vůbec nesouvisí s řídící jednotkou motoru - ta pouze přebíra informaci a posílá jí jako odpověď na dotaz po CANu).
Co se týče teploty oleje (z předchozího dotazu). To má na starosti kombinovaný snímač umístěný ve vaně motoru. U mne ukazuje před nastartováním +17°C (venku může být klidně -10°C). Po nastartování teplota stoupá do +39°C, pak skokově spadne na teplotu srovnatelnou s aktuální teplotou vody v motoru. Další "oteplování" je již v normálním rozsahu. Všehno to jsou online údaje z datarecordingu (DEPLHI má možnost "Flying record" na datovou kartu s následným prohlížením zaznamenaných hodnot). Na průběhu "podivného" snímání teploty oleje nezměnilo nic ani přepnutí do jiných módů "kontroly oleje" - nastavení průběhů výměn oleje (proměnlivý Long Life, pevný 15.000km, atd.).
Proč se to tak děje a jestli je to původce špatně načteného údaje teploty pro požadavek žhavení - netuším. Jednu chvíli jsem přemýšlel nad zdekódováním obslužných rutin řídících jednotek, ale je to téměř nemožné. Bez zdrojových programů s aspoň základním popisem (nápovědou) by to bylo neproveditelné.
Jedna informace říká, že čidlo teploty je v samotném relé žhavení. Může to tak být. Nicméně i tak musí relé načítat údaj teploty samotného motoru. V případě, že je venku +5°C, ale motor je ohřáty a voda má +60°C, požadavek na žhavení je 0 sekund, je to správně a v reálu se to tak i děje.
Kritické teploty jsem zatím nezjistil. Ale ke změně dochází cca kolem teplot okolo +10°C až +15°C. Pak se požadavek žhavení změní zase na 2 sekundy. Ale proč jen 2 a stále jen 2 sekundy, i když venku mrzne, to jsem nezjistil.
Jeden mechanik, u kterého jsem byl loni na jaře, má T5 ve stejné konfiguraci motoru (1,9 75kW) a při teplotě -5°C mu relé žhavilo cca 10 sekund!!! PROČ!!!!!!!! Jemu 10 sekund a má T5 jen 2 sekundy!
Příspěvky o špatném časování rozvodů, netěsných gumičkách a padající naftě jsou zcela mimo tohle téma.
BAVÍME SE O DOBĚ ŽHAVENÍ - nikoliv o délce startování!!! Takže nejdříve se zamyslete, než napíšete zcela nesouvisející věc.
Pokud máte někdo tušení, které údaje z kterých čidel jsou použity pro výpočet požadované doby žhavení, sem s nimi.
Mám úplně stejný problém od loňské zimy (když jsem T5 koupil). Požadavek na dobu žhavení (načteno v diagnostice DELPHI) je stále jen 2 sekundy.
Postupně zakoupeno a vyměněno: Žhaviče NGK, čidlo teploty chladící kapaliny (u hlavy motoru), relé žhavení, čidlo venkovní teploty. Po každé (postupné) výměně načtení diagnostikou - stále pouze 2 sekundy.
Fyzicky žhaví taky jen 2 sekundy, pak přepíná na dožhavování. Celý proces žhavení se zdá být v pořádku, až na požadavek doby žhavení. Za celý rok jsem nepřišel na to, který prvek (nebo prvky!!!) jsou zodpovědné za tento údaj. Dobu žhavení si nejspíš řeší samotné relé žhavení (pravděpodobně vůbec nesouvisí s řídící jednotkou motoru - ta pouze přebíra informaci a posílá jí jako odpověď na dotaz po CANu).
Co se týče teploty oleje (z předchozího dotazu). To má na starosti kombinovaný snímač umístěný ve vaně motoru. U mne ukazuje před nastartováním +17°C (venku může být klidně -10°C). Po nastartování teplota stoupá do +39°C, pak skokově spadne na teplotu srovnatelnou s aktuální teplotou vody v motoru. Další "oteplování" je již v normálním rozsahu. Všehno to jsou online údaje z datarecordingu (DEPLHI má možnost "Flying record" na datovou kartu s následným prohlížením zaznamenaných hodnot). Na průběhu "podivného" snímání teploty oleje nezměnilo nic ani přepnutí do jiných módů "kontroly oleje" - nastavení průběhů výměn oleje (proměnlivý Long Life, pevný 15.000km, atd.).
Proč se to tak děje a jestli je to původce špatně načteného údaje teploty pro požadavek žhavení - netuším. Jednu chvíli jsem přemýšlel nad zdekódováním obslužných rutin řídících jednotek, ale je to téměř nemožné. Bez zdrojových programů s aspoň základním popisem (nápovědou) by to bylo neproveditelné.
Jedna informace říká, že čidlo teploty je v samotném relé žhavení. Může to tak být. Nicméně i tak musí relé načítat údaj teploty samotného motoru. V případě, že je venku +5°C, ale motor je ohřáty a voda má +60°C, požadavek na žhavení je 0 sekund, je to správně a v reálu se to tak i děje.
Kritické teploty jsem zatím nezjistil. Ale ke změně dochází cca kolem teplot okolo +10°C až +15°C. Pak se požadavek žhavení změní zase na 2 sekundy. Ale proč jen 2 a stále jen 2 sekundy, i když venku mrzne, to jsem nezjistil.
Jeden mechanik, u kterého jsem byl loni na jaře, má T5 ve stejné konfiguraci motoru (1,9 75kW) a při teplotě -5°C mu relé žhavilo cca 10 sekund!!! PROČ!!!!!!!! Jemu 10 sekund a má T5 jen 2 sekundy!
Příspěvky o špatném časování rozvodů, netěsných gumičkách a padající naftě jsou zcela mimo tohle téma.
BAVÍME SE O DOBĚ ŽHAVENÍ - nikoliv o délce startování!!! Takže nejdříve se zamyslete, než napíšete zcela nesouvisející věc.
Pokud máte někdo tušení, které údaje z kterých čidel jsou použity pro výpočet požadované doby žhavení, sem s nimi.
VW T5 2009 1,9 75kW BRS Long