Motor BXE KO! Zlomená ojnice!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

My zase tak nejezdíme. Ročně cca 17 tis.km.
Přijde mi to opravdu tak, že čím víc má člověk větší péči o auto,
tím víc se mu za to mstí :-)
Kamarád, ač bývalý kamioňák, takže by nějakou tu péči měl mít vkrvi na svého Xsara Picasso 2,0 HDi z vysoka dlabe a jezdí mu takhle už asi 9 let.
Jediné co vím, že tankuje u Benziny permanentně.

Objednal jsem dnes vše podle místních zkušených ojničářů.
Tímto děkuji za jejich rady.
Šály od KS: http://www.cc-autodily.cz/panev-ojnicni-2_2
a šrouby taktéž: http://www.cc-autodily.cz/sroub-ojnice-m8-1-44
Jakmile budou ty málo jeté venku, dám sem fotky pro zajímavost.
Teď už jen doufat, že vydrží alespoň převodovka, kde jsem olej radši vyměnil za originální. Podle všeho tam 0,2 l zůstává a tak jsem dolil 2l.
Mělo by být údajně dle tab. 2,3 v 6ti kvaltu, takže doleju radši ještě 0,1l.
S přátelským pozdravem Karfík
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To je jednoduché 2.0 HDI není TDI BXE, tam se tohle nestává..Je to specialita koncernu.. :)
nepropadat panice...
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Zlatá Felicia LPG. Bohužel mě z těch sedaček bolely záda 😀
S přátelským pozdravem Karfík
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Ahoj. Ještě si dovolím přiložit protokol z čištění DPF těsně po kolizi s klikovkou a štítek s R.V. datum nějak nedokážu odečíst
S přátelským pozdravem Karfík
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Obrázek
S přátelským pozdravem Karfík
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Obrázek
S přátelským pozdravem Karfík
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Zřejmě 1.07 mi přijde, že vyrobeno. Rozebral jsem i čerpadlo oleje a nic špatného jsem nezjistil. To p o dle mě buď funguje, nebo ne. Příp. by mohlo být zadělane sítko, což nebylo.
S přátelským pozdravem Karfík
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

https://forum.skodahome.cz/applications ... ?id=442343
Vypadá to, že problém je stále aktuální..... :(
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Bohužel mi odkaz nefunguje :(
S přátelským pozdravem Karfík
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Povedlo se.Tzn. z toho vyplívá, že o tom Škoda ví.
Škoda, že se víc lidí nespojí a nedonutí je k nějakému
přiznání pochybení. Je mi jasné, že by je to značně poškodilo,
takže se toho bohdá nedočká asi nikdo.
S přátelským pozdravem Karfík
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Ale tohle se týká nové řady EA 288.
Uvažoval jsem, že bych si výhledově koupil O3 TDI. Asi to budu musel ještě pořádně promyslet.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Ok. Díky.
Tak tedy pokud vyměním šrouby a šály a to samé provedu třeba za 130 tis. km., nemělo by mě to teoreticky potkat znovu.
Víte, kdysi jsem koupil moped Gizmo a po koupi se mi kousnul na chvíli píst.
Nevím proč. Asi prodávající někdo nenalil do benzínu olej.
Pamatuju si, jak jsem hodil šmejra a vyklepanej dojel domů.
Pak jsem měsíc jezdil do práce preventivně s nohama na zemi, kdyby se mi to stalo znova (za měsíc jsem to radši prodal).
Podobný pocit zažívám právě teď a s tímto motorem.
Když si vzpomenu, jak jsem vezl rodinu 130 v létě do Itálie, nevím, co by člověk dělal.
Tak jako tak je vždycky hlavní a asi i jediná výhoda těchto příhod následná lepší připravenost pro tento druh kolizí.
S přátelským pozdravem Karfík
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Dej tam šály a prodej to, budeš mít méně stresu. Je dobré přečíst si tohle téma od začátku, a je z toho deprese s "následky". Neznám moc motorů jiných značek, kde by vykukovaly ojnice z bloků i když je oleje dost, mazání nic nesignalizuje a najednou bum..Už když koncern začal vyžadovat do svých motorů speciální olej se spešl specifikací, které ostatní motory jiných firem nepotřebovaly , měli potenciální kupci zpozornět..Ale každý věří, že jemu se nic nestane.. :(
nepropadat panice...
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

To je ta odpověď, které jsem se bál. Auto je jako nové. 100tis.za rok jsem ještě neprojel se přiznám... A asi ani nenašetřil 😀
S přátelským pozdravem Karfík
Karfík75
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 24 led 2019, 11:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pečky

Příspěvek od Karfík75 »

Koukl jsem teď pořádně na vrchní šály a nejvíc na třetím válci je v nejhlubsim místě vymlácena a má tendenci se rozšiřovat. Jako by se tam zmenšoval poloměr celé šály. A ojnice je v místě dotyku vrchní šály nejvíce zakarbonována. To by zase mohl být důsledek toho horšího mazani. Snad tedy to KS má trd jiné složení materiálu šál. Dalo by se tam i napsat.
S přátelským pozdravem Karfík
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“