Problém 1,8T - nízký výkon, svítí turbo, směs bohatá

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Problém 1,8T - nízký výkon, svítí turbo, směs bohatá

Příspěvek od Ferenzzo »

Audi A4 B7 2006
motor 1,8T BFB 120 kW

- auto jede plynule, žádné cukání, klidný volnoběh, kroutící moment dobrý ale ve vysokých otáčkách problém

- i při klidné jízdě okolo 2500 ot.min se rozsvítí turbo, když přidám tak svítí i katalyzátor jak lampa...

Podle logů:

jenom lambda

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

kompletní log

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

motor jede hodně bohatou směs, od 5tis otáček to pak úplně padne do bohata na 0,5V...

Co nechápu:

1) když lambda ukazuje bohatou směs, proč jednotka koriguje procenta (kladná čísla) nahoru ... jakoby ještě prodlouží dobu vstřiku

2) proč ECU snižuje postupně požadovaný tlak až na 0,36 bar, když průtok přes MAF je 140 g/s (což je odpovídající). V sérii by měla řídící jednotka chtít 0,7 bar.
- teplota nasávaného vzduchu je ve špičce 60°C
- čidlo teploty kapaliny VCDS ukazuje správně

SW je originál s vypnutým EGR a zadní lambdou.

Díky za reakce


Obrázek
Naposledy upravil(a) Ferenzzo dne 28 led 2019, 20:59, celkem upraveno 1 x.
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no podle toho, že se rozsvěcuje turbo a kat je to spíš chudý ta směs a všechno tomu podle toho popisu napovídá
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kontrola tlaku paliva...?
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

Lambda ale ukazuje směs bohatou... v tomhle autě by referenční (stechiometrická) směs měla být okolo 2,6 V... dolů bohaté, nahoru chudé.

Mě ukazuje hodnoty na volnoběh nějakých 1,5 V

Pod plynem to pak klesá a v 5 tis. otáčkách to je už 0,5 V

Když zavřu klapku, zavře se i palivo a lambda říká 4,4 V ...to by teoreticky takhle mohlo být...

Nechápu, proč je tam ale kladná korekce paliva od ECU, když lambda říká jedeš bohatý?

Kdyby tam nebyla ta korekce STFT, tak řeknu lambda je špatná, je posunutá v ose a vidí bohatou i když je chudá... proto zkrátí dobu vstřiku a motor jede chudý = svítí výfuk.

Kdyby ale třeba kapal vstřik, nespálený benzín by pak mohl hořet ještě ve výfuku a proto by svítil výfuk s bohatou směsí...??
Naposledy upravil(a) Ferenzzo dne 28 led 2019, 14:09, celkem upraveno 1 x.
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No ako huml spomenul, ak sa to rozsvecuje tak to jazdí na chudobnú zmes, vtedy vznikaju vyssie teploty,
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

Tlak paliva drží jako beton po celou dobu akcelerace 4 bary

To je taky věc - nikde jsem nenašel klasický regulátor tlaku paliva jako na ostatních 1,8T. Má to regulátor v palivovém filtru, který drží konstantní systémový tlak na 4 bar a řízení je jenom délkou vstřiku
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 23 led 2006, 19:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Přisávání vzduchu, netěsné vstřikovače...
To je situace!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nizky napětí na lambdě je chudá směs, vysoký bohatá, proto jsem psal, že to celý sedí na chudou směs ten popis, nejlepší by bylo napsat co je to za auto, jestli má regulátor ve filtru, zjistil bych nejdřív, jestli tam nemá být filtr s vyšším tlakem
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

Audi A4 B7, rok 2006

Huml, píšeš že nízký napětí na lambda znamená směs chudou?

Kolik má být tedy rozmezí hodnot napětí lambdy ve VCDS při akceleraci?

Díky

Filtr je originál i podle VIN na 4 bar

Proč si řídící jednotka říká o nízký plnící tlak? Má držet 0,7 bar až do konce a tady začne po nafouknutí lineárně klesat až na 0,37 bar?

Jinak chyby žádné nepíše.

To Diagnostik: přisávání vzduchu u vstřikovačů mi přijde nepravděpodobné... v momentě akcelerace tam je přetlak, určitě to nepřisává
Naposledy upravil(a) Ferenzzo dne 28 led 2019, 21:03, celkem upraveno 3 x.
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 23 led 2006, 19:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Tím přisáváním vzduchu myslím vzduch někde v systému, né přímo u vstřikovačů....Netěsné vstřiky občas měnívám, není to žádná vyjímka...
To je situace!
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

Chápu tě. No od MAF k turbu mám vedení 100%... od turba do sání už je přetlak...

Jinak obecně směřuješ k těsnostem hadic a celkově vedení, vím že to je běžný problém těchto motorů - no já mám všechny podtlaky vyházené. Na motoru je jen jeden podtlak a to ten, který jde do posilovače brzd. Odvětrání klikovky u mě nemá žádnou vazbu na sání... V tomhle podle mě chyba nebude

Jak je to s tou lambdou? Ví někdo, kolik má ukazovat při dobré směsi voltů?
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

lambda má bohatou při 0,8V a chudou při 0,2V a jednotka se snaží udržet směs v poměru lambda 1 , a ta je vpodstatě, když hodnoty na lambdě oscilujou mezi 0,2 - 0,8V , pro kontrolu širokopasmové lambdy bych zkusil mrknout na toto
http://www.ssto-havirov.cz/katalog-obra ... 212-28.pdf
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ještě jsem našel toto http://www.mjauto.cz/testovani-lambda-sondy to by ukazovalo na to jak píšeš, že je to naopak bohatý, ale těm projevům to podle mě prostě neodpovídá, když je to bohatý, zvládne se to chladit tím přebytkem paliva, i nový motory s GPF řeší vypalování filtru ochuzením směsi pro zvýšení teploty ve výfuku, jak se to chová, když se jede s odpojenou lambdou?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Re: Problém 1,8T - nízký výkon, svítí turbo, směs bohatá

Příspěvek od Rayx »

Ferenzzo píše: SW je originál s vypnutým EGR a zadní lambdou.
kolik bezproblémových km to najelo po této úpravě?

u staršího MPI platilo pro širokopásmovou toto
Napěťový signál „bohatá směs“ (málo zbytkového kyslíku) hodnota leží mezi 0,13...1,50 V
Napěťový signál „chudá směs“ (mnoho zbytkového kyslíku) hodnota leží mezi 1,50...4,80 V
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Registrován: 30 lis 2009, 13:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ferenzzo »

Huml: díky za odkazy, už jsem se dostal k VISu a správně je to v odkazu na mjauto, když:

"požadované hodnoty při akceleraci 1,8V-2,2V"


Rayx: díky za hodnoty z MPI, potvrzuje to údaje z VISu

K těm najetým km:

Auto koupeno s KO motorem, na nový motor se EGR už nedával a zaslepil a v SW vypnul...

Druhá lambda se vypnula až nedávno, když jsem zkoušel holou rouru, jestli není zpříčený/přicpaný katalyzátor...

Auto se takhle chová už od začátku... tzn. najetý km bez SW vypnutí EGR nemám.
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“