Ako riešiť problém so spojkou po zvýšení výkonu?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

peto_1409
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2006, 15:34
Odpovědi: 0

Ako riešiť problém so spojkou po zvýšení výkonu?

Příspěvek od peto_1409 »

Mám VW Golf IV 1,9 TDI 66 kW r. 2004, 48 000 km.

Mal som zvýšený výkon, ale pri určitých otáčkach mi šmýkala spojka tak
som dal naspäť sériový výkon.

Teraz mi už spojka nešmýka. Ale keď som už vyhodil peniaze na chip tak by som to chcel nejako vyriešiť tak aby som nemusel kupovať novú spojku.

Skúste mi poradiť aké mám možnosti to čo najrýchlejšie riešiť.
Tých pôvodných 90 koní čo mám teraz je dosť málo, ale aspoň ma neznervózňuje prešmykovanie spojky.

Ďakujem
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

a na kolik kW jsi to měl navýšený?
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
peto_1409
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2006, 15:34
Odpovědi: 0

asi 112 koní

Příspěvek od peto_1409 »

asi 112 koní
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jo kdyby 112 kW :D , ale koní... To už to ta spojka měla za sebou. Na tenhle výkon musí stačit sériová spojka.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
peto_1409
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2006, 15:34
Odpovědi: 0

spojka nebude v 100 % stave?

Příspěvek od peto_1409 »

Nemože byť že do 66 kW dávajú slabú spojku a že nepomôže kúpiť novú rovnakú.

Čo keď vyhodím ďalších 12 500 sk a nebude stačiť ani tá nová spojka.

Teraz na sériovom výkone je ok.
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

to je zajímavý...
já měl po menší úpravě kolem 85kW a spojka to zvládala 30tkm úplně bez problémů, i když jsem třeba táhl 500kg přívěs... :)

až po chipu na 110kW nastaly menší problémy...
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1272
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Joey, tak už klouže, jo? :D
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

reesha píše:Joey, tak už klouže, jo? :D
pořád, od tý doby, co jsi to vyladil...ale jemně... :)

doufám, že se to nevysype najdenou a já zůstanu někde stát v těch mrazech... :D
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Ktématu: těch 115ps to musí vydržet na 100% a ani nemusíš vyhazovat nějakejch 13500sk, hoď si inzerát tady na fóru a ušetříš, tech spojek a lamel se tu určitě pár najde.
K Jimový Oct: Ta spojka se ti jen tak hned nevysere, to bude postupně. Jinak to tak hrozný to zatím ještě není, do jara to vydrží, no a na jaře musíš dát stejně novou, jelikož budou SRAZY!!! :D :D :D
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Předpokládám, že podle toho roku je to motor ALH. U těhdle motorů je se spojkou problém i Octávek, je zde použit SACHS 228mm. Řekl bych, že se Sachsem je u koncernu celkem problém(s klouzáním). Jak u těch 90 koňek, tak i u 130 PDček. Jako řešení vidím buď výměnu celého kompletu včetně setrváku za LuK 225mm z ASV nebo zkusit přeobložit lamelu jiným obložením(už se to tu řešilo). Samozdřejmě druhé řešení vychází finančně rozhodně lépe. Do ASZ jsem montnul LuKa ze Sharana a zatím dobrý. Zmenšil se i prokluz při rozjíždění, takže než sem si zvykl tak mi to i párkrát zdechlo. Jediný co mě sere, že se motor za studena víc klepe, než se zahřeje, pak je to dobrý(ale to je bolest některých PDček). Jo a k tý spojce, když jsem ji měnil měl jsem najeto 34000km, a když jsem ji vymontnul, tak byla jak nová. Možná ještě jedno řešení, nechat ji klouzat, nemyslím schválně se pohybovat v oblastech kdy klouže, ale normálně jezdit. Zatím to takhle zkoušíme s jedním borcem a nezhoršuje se to, možná naopak. Důvod? Nová spojka má větší tření z důvodu větší drsnosti povrchů setrváku a přítlačáku. Po určité době se povrchy zahladí, ale jen povrchově a lamela nesedí jakoby celou plochou. Dalším "klouzáním" se lamela a povrchy přítlačáku a setrváku jakoby zahladí a tření se začne zvedat. Toliko by měla býti teorie, tak jak jsem psal, zkoušíme to nyní v praxi, i když to nasírá, když to klouže. Každopádně kdyby se to začalo zhoršovat budeme tu spojku muset vyměnit, ale kořeňovi se do toho zatím moc nechce, tak aspoň můžeme vyzkoušet jestli to bude fungovat nebo ne.
peto_1409
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2006, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od peto_1409 »

Nechať to preklzovať a jazdiť normálne ďalej to som už skúšal asi 3/4 roka a asi 10 000 km a zistil som, že sa to postupne zhoršuje.

Skúšal som sa informovať v servisoch z čoho by tam pasovala spojka. A všade ma presviedčajú, že len originál tam môže ísť.

Ponúkali mi od Sachs a Valea ale ešte s tým trochu počkam dokiaľ si nebudem istý s najvhodnejším presným typom.

Mám pocit, že tí prímaci technici v servisoch sú asi taky odborníci ako ja.
Luke288
Přispěvovatel
Příspěvky: 123
Registrován: 23 led 2006, 14:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Luke288 »

v tuhle chvili řešim to samý u OII. s chipem jsem nalital nejakych cca 30tis a tak pred mesicem jsem zaregistroval mirny prokluz na ctyrku, nechal jsem to bejt, obcas proklouzla, obcas ne, casem se to zhorsovalo, ted uz klouze i na petku a trojku. zajel jsem do servisu, tam mi rekli ze jedine vymena, ale pouze za tu samou, ze jina tam nejde. jenze to si vubec nepomuzu, abych kazdej rok menil spojku. takze si jedu pro silnejsi a uvidime co se bude dit
Luke
OII 1.9 TDI
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

mam klasiku 66 kw.po čipu taky klouzala a dost mi pomohlo odsoustružení vnitřního pruměru lamely asi o 10 mm(na menši plochu se zvýší tlak a zároven i jakoby pruměr lamely)). asi jen na 10000 km .pak to samý. nakonec jsem dal pritlačak a lamelu z vr6 a bylo to ok.
peto_1409
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 26 led 2006, 15:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od peto_1409 »

Môžeš to ešte upresniť : " nakonec jsem dal pritlačak a lamelu z vr6 a bylo to ok." Aby som vedel presne čo kúpiť.

Ďik
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Přítlačák a lamela z G III VR6 (AAA) a Setrvák (jednohmotnostní) z G III 1.9TDI (1Z). :D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“