Ako riešiť problém so spojkou po zvýšení výkonu?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ako riešiť problém so spojkou po zvýšení výkonu?
Mám VW Golf IV 1,9 TDI 66 kW r. 2004, 48 000 km.
Mal som zvýšený výkon, ale pri určitých otáčkach mi šmýkala spojka tak
som dal naspäť sériový výkon.
Teraz mi už spojka nešmýka. Ale keď som už vyhodil peniaze na chip tak by som to chcel nejako vyriešiť tak aby som nemusel kupovať novú spojku.
Skúste mi poradiť aké mám možnosti to čo najrýchlejšie riešiť.
Tých pôvodných 90 koní čo mám teraz je dosť málo, ale aspoň ma neznervózňuje prešmykovanie spojky.
Ďakujem
Mal som zvýšený výkon, ale pri určitých otáčkach mi šmýkala spojka tak
som dal naspäť sériový výkon.
Teraz mi už spojka nešmýka. Ale keď som už vyhodil peniaze na chip tak by som to chcel nejako vyriešiť tak aby som nemusel kupovať novú spojku.
Skúste mi poradiť aké mám možnosti to čo najrýchlejšie riešiť.
Tých pôvodných 90 koní čo mám teraz je dosť málo, ale aspoň ma neznervózňuje prešmykovanie spojky.
Ďakujem
spojka nebude v 100 % stave?
Nemože byť že do 66 kW dávajú slabú spojku a že nepomôže kúpiť novú rovnakú.
Čo keď vyhodím ďalších 12 500 sk a nebude stačiť ani tá nová spojka.
Teraz na sériovom výkone je ok.
Čo keď vyhodím ďalších 12 500 sk a nebude stačiť ani tá nová spojka.
Teraz na sériovom výkone je ok.
Ktématu: těch 115ps to musí vydržet na 100% a ani nemusíš vyhazovat nějakejch 13500sk, hoď si inzerát tady na fóru a ušetříš, tech spojek a lamel se tu určitě pár najde.
K Jimový Oct: Ta spojka se ti jen tak hned nevysere, to bude postupně. Jinak to tak hrozný to zatím ještě není, do jara to vydrží, no a na jaře musíš dát stejně novou, jelikož budou SRAZY!!!

K Jimový Oct: Ta spojka se ti jen tak hned nevysere, to bude postupně. Jinak to tak hrozný to zatím ještě není, do jara to vydrží, no a na jaře musíš dát stejně novou, jelikož budou SRAZY!!!
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
Předpokládám, že podle toho roku je to motor ALH. U těhdle motorů je se spojkou problém i Octávek, je zde použit SACHS 228mm. Řekl bych, že se Sachsem je u koncernu celkem problém(s klouzáním). Jak u těch 90 koňek, tak i u 130 PDček. Jako řešení vidím buď výměnu celého kompletu včetně setrváku za LuK 225mm z ASV nebo zkusit přeobložit lamelu jiným obložením(už se to tu řešilo). Samozdřejmě druhé řešení vychází finančně rozhodně lépe. Do ASZ jsem montnul LuKa ze Sharana a zatím dobrý. Zmenšil se i prokluz při rozjíždění, takže než sem si zvykl tak mi to i párkrát zdechlo. Jediný co mě sere, že se motor za studena víc klepe, než se zahřeje, pak je to dobrý(ale to je bolest některých PDček). Jo a k tý spojce, když jsem ji měnil měl jsem najeto 34000km, a když jsem ji vymontnul, tak byla jak nová. Možná ještě jedno řešení, nechat ji klouzat, nemyslím schválně se pohybovat v oblastech kdy klouže, ale normálně jezdit. Zatím to takhle zkoušíme s jedním borcem a nezhoršuje se to, možná naopak. Důvod? Nová spojka má větší tření z důvodu větší drsnosti povrchů setrváku a přítlačáku. Po určité době se povrchy zahladí, ale jen povrchově a lamela nesedí jakoby celou plochou. Dalším "klouzáním" se lamela a povrchy přítlačáku a setrváku jakoby zahladí a tření se začne zvedat. Toliko by měla býti teorie, tak jak jsem psal, zkoušíme to nyní v praxi, i když to nasírá, když to klouže. Každopádně kdyby se to začalo zhoršovat budeme tu spojku muset vyměnit, ale kořeňovi se do toho zatím moc nechce, tak aspoň můžeme vyzkoušet jestli to bude fungovat nebo ne.
Nechať to preklzovať a jazdiť normálne ďalej to som už skúšal asi 3/4 roka a asi 10 000 km a zistil som, že sa to postupne zhoršuje.
Skúšal som sa informovať v servisoch z čoho by tam pasovala spojka. A všade ma presviedčajú, že len originál tam môže ísť.
Ponúkali mi od Sachs a Valea ale ešte s tým trochu počkam dokiaľ si nebudem istý s najvhodnejším presným typom.
Mám pocit, že tí prímaci technici v servisoch sú asi taky odborníci ako ja.
Skúšal som sa informovať v servisoch z čoho by tam pasovala spojka. A všade ma presviedčajú, že len originál tam môže ísť.
Ponúkali mi od Sachs a Valea ale ešte s tým trochu počkam dokiaľ si nebudem istý s najvhodnejším presným typom.
Mám pocit, že tí prímaci technici v servisoch sú asi taky odborníci ako ja.
v tuhle chvili řešim to samý u OII. s chipem jsem nalital nejakych cca 30tis a tak pred mesicem jsem zaregistroval mirny prokluz na ctyrku, nechal jsem to bejt, obcas proklouzla, obcas ne, casem se to zhorsovalo, ted uz klouze i na petku a trojku. zajel jsem do servisu, tam mi rekli ze jedine vymena, ale pouze za tu samou, ze jina tam nejde. jenze to si vubec nepomuzu, abych kazdej rok menil spojku. takze si jedu pro silnejsi a uvidime co se bude dit
Luke
OII 1.9 TDI
OII 1.9 TDI
-
Libor Hanzal
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 548
- Registrován: 24 led 2006, 14:00
- Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

