VW passat 1.9 96 kw 2001 napnutí rozvodového řemene

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 13 zář 2009, 14:18
Odpovědi: 0

VW passat 1.9 96 kw 2001 napnutí rozvodového řemene

Příspěvek od llukass »

Ahoj,

Mám jenom takovej zajímavej dotaz, všiml sem si toho až teď, když sem nastavoval synchronizaci vačky, podíval jsem se i na vůli mezi novým hydronapínákem a kladkou, nyní tam není na studeném motoru skoro žádná vůle je to normální? Při tom po montáží nových rozvodů nastavení vůle mezi hydronapínákem a kladkou na 5mm, kdy byla následně kladka i vačka utažena na předepsaný moment, následně provedena kontrola po protočení motoru a vůle byla OK - 5 mm. Je mě jasný že se vůle 5 mm při zahřátí motoru zmenší (proto se nechává na 5 mm, jelikož předepsaný 4 mm nestačí), ale proč už se to nevrátí zpět na těch 5 mm. Zkoušel jste to někdo někdy přeměřovat. Na rozvody ujeto cca 80km. motor VW passat 1.9 96 kw 2001
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20105
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já osobně jsem tento systém nikdy nepochopil, takže asi tak (rofl)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A když si tedy motorem protáčel, za cos bral, za kolo na vačce nebo za kliku? ;)
Ono je třeba zohlednit napnutí řemene po celým obvodu, kladka/napínák je na "netažné" straně rozvodu, což protáčení za vačkový kolo porušuje ... :)
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Ty vole ty točíš motorem přes vačku??????
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 13 zář 2009, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od llukass »

tak pochopitelne ze jsem tocil za klikovy hridel,za vacku se netoci! rozvody sem delal sam, predpokladam ze amater nejsem, kdyz jsem se v tom vyucil, :Djak pisu vse bylo provedeno jak ma byt, rozvody nadtaveny na pripravky,nastavena vule 5mm,protocen motor (za kliku),znovu nasazeny pripravky vse ok vcetne vule. Jen shodou okolnosti me to napadlo zkontrolovat,kdyz sem delal tu synchronizaci. Opet jsem vuli nastavil, protocil motorem vse OK. pro prohrati motoru je vule zase minimalni. Samozrejme vse je nove vcetne hyronapinaku,tento je 100% funkční-zkoušel jsem. Jen me zajima zda je toto normalni u tohoto systemu.

to roman 1648: tak obecne kladka je na excentru,ktery je schopen pri nataceni napínacím klíčem dosahnout polohy ,timto se napne remen,kdy po utažení hydronapínak tlačí na packu kladky a drži ji ve stálem napnuti. je jasny ze tento system je slozity nez novejsi kladky,proto se od toho asi ustoupilo.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20105
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, já to několikrát dělal, i jsem před pár lety studoval dílenský příručky jak se to správně dělá, ale je to výmysl neskutečnej...to se na mě nezlobte..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Musiš zastavit po hupu motoru, a ne při kompresi, to se ti vždy změní..Má se otočit dvakrát dokola a pak zkontrolovat, vytoč žhavičky a zatoč...Ale samozřejmě po prvním nastavení a zatočení se to změní, řemen si najde svou cestu,pnutí se vyrovná a pak je třeba to přestavit...U toho hydronapínáku, je důležité, aby fungoval , on si to poté natáhne.. :)
nepropadat panice...
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 13 zář 2009, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od llukass »

jericho-3 píše:Musiš zastavit po hupu motoru, a ne při kompresi, to se ti vždy změní..Má se otočit dvakrát dokola a pak zkontrolovat, vytoč žhavičky a zatoč...Ale samozřejmě po prvním nastavení a zatočení se to změní, řemen si najde svou cestu,pnutí se vyrovná a pak je třeba to přestavit...U toho hydronapínáku, je důležité, aby fungoval , on si to poté natáhne.. :)

No ono se to nezměnilo po otočení ani po nastartování, to sem ještě kontroloval, bylo to OK. Jak píšu změní se to až po zahřátí motoru (a pochybuju, že už to pak někdo kontroluje, přišel sem na to náhodou, asi řeším blbosti), Teď je tam po vychladnutí vůle něco pod 3 mm, tak už to tak nechám, jak říkáš myslím že už si to napínák podrží a napne.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5673
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Ano po zahriatí sa medzera zmenší. Nastavuje sa to u studeneho motoru
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 13 zář 2009, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od llukass »

ROMEK píše:Ano po zahriatí sa medzera zmenší. Nastavuje sa to u studeneho motoru
to ano, však jsem to psal, ale po vychladnutí by se to mělo opět vrátit zpět na původní hodnotu.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5673
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ano malo ale musíš mať polohu vačky a kluky znova na značkach alebo na prípravky
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33501
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

llukass píše: to ano, však jsem to psal, ale po vychladnutí by se to mělo opět vrátit zpět na původní hodnotu.
příště si vlez pod motor a očmárni si setrvák s převodovkou, budeš mít jasno kde to vlastně s tvýma metodama nebo vadným přípravkem bloudíš ;)
llukass
Přispěvovatel
Příspěvky: 50
Registrován: 13 zář 2009, 14:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od llukass »

Miloši, nebudeš zimu věřit,ale i tu značku sem udělal;) spočítal sem inzuby na starým řemenu mezi vačkou a klikou,vše sedělo.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“