VW passat 1.9 96 kw 2001 napnutí rozvodového řemene
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW passat 1.9 96 kw 2001 napnutí rozvodového řemene
Ahoj,
Mám jenom takovej zajímavej dotaz, všiml sem si toho až teď, když sem nastavoval synchronizaci vačky, podíval jsem se i na vůli mezi novým hydronapínákem a kladkou, nyní tam není na studeném motoru skoro žádná vůle je to normální? Při tom po montáží nových rozvodů nastavení vůle mezi hydronapínákem a kladkou na 5mm, kdy byla následně kladka i vačka utažena na předepsaný moment, následně provedena kontrola po protočení motoru a vůle byla OK - 5 mm. Je mě jasný že se vůle 5 mm při zahřátí motoru zmenší (proto se nechává na 5 mm, jelikož předepsaný 4 mm nestačí), ale proč už se to nevrátí zpět na těch 5 mm. Zkoušel jste to někdo někdy přeměřovat. Na rozvody ujeto cca 80km. motor VW passat 1.9 96 kw 2001
Mám jenom takovej zajímavej dotaz, všiml sem si toho až teď, když sem nastavoval synchronizaci vačky, podíval jsem se i na vůli mezi novým hydronapínákem a kladkou, nyní tam není na studeném motoru skoro žádná vůle je to normální? Při tom po montáží nových rozvodů nastavení vůle mezi hydronapínákem a kladkou na 5mm, kdy byla následně kladka i vačka utažena na předepsaný moment, následně provedena kontrola po protočení motoru a vůle byla OK - 5 mm. Je mě jasný že se vůle 5 mm při zahřátí motoru zmenší (proto se nechává na 5 mm, jelikož předepsaný 4 mm nestačí), ale proč už se to nevrátí zpět na těch 5 mm. Zkoušel jste to někdo někdy přeměřovat. Na rozvody ujeto cca 80km. motor VW passat 1.9 96 kw 2001
tak pochopitelne ze jsem tocil za klikovy hridel,za vacku se netoci! rozvody sem delal sam, predpokladam ze amater nejsem, kdyz jsem se v tom vyucil, :Djak pisu vse bylo provedeno jak ma byt, rozvody nadtaveny na pripravky,nastavena vule 5mm,protocen motor (za kliku),znovu nasazeny pripravky vse ok vcetne vule. Jen shodou okolnosti me to napadlo zkontrolovat,kdyz sem delal tu synchronizaci. Opet jsem vuli nastavil, protocil motorem vse OK. pro prohrati motoru je vule zase minimalni. Samozrejme vse je nove vcetne hyronapinaku,tento je 100% funkční-zkoušel jsem. Jen me zajima zda je toto normalni u tohoto systemu.
to roman 1648: tak obecne kladka je na excentru,ktery je schopen pri nataceni napínacím klíčem dosahnout polohy ,timto se napne remen,kdy po utažení hydronapínak tlačí na packu kladky a drži ji ve stálem napnuti. je jasny ze tento system je slozity nez novejsi kladky,proto se od toho asi ustoupilo.
to roman 1648: tak obecne kladka je na excentru,ktery je schopen pri nataceni napínacím klíčem dosahnout polohy ,timto se napne remen,kdy po utažení hydronapínak tlačí na packu kladky a drži ji ve stálem napnuti. je jasny ze tento system je slozity nez novejsi kladky,proto se od toho asi ustoupilo.
Musiš zastavit po hupu motoru, a ne při kompresi, to se ti vždy změní..Má se otočit dvakrát dokola a pak zkontrolovat, vytoč žhavičky a zatoč...Ale samozřejmě po prvním nastavení a zatočení se to změní, řemen si najde svou cestu,pnutí se vyrovná a pak je třeba to přestavit...U toho hydronapínáku, je důležité, aby fungoval , on si to poté natáhne.. 

nepropadat panice...
jericho-3 píše:Musiš zastavit po hupu motoru, a ne při kompresi, to se ti vždy změní..Má se otočit dvakrát dokola a pak zkontrolovat, vytoč žhavičky a zatoč...Ale samozřejmě po prvním nastavení a zatočení se to změní, řemen si najde svou cestu,pnutí se vyrovná a pak je třeba to přestavit...U toho hydronapínáku, je důležité, aby fungoval , on si to poté natáhne..
No ono se to nezměnilo po otočení ani po nastartování, to sem ještě kontroloval, bylo to OK. Jak píšu změní se to až po zahřátí motoru (a pochybuju, že už to pak někdo kontroluje, přišel sem na to náhodou, asi řeším blbosti), Teď je tam po vychladnutí vůle něco pod 3 mm, tak už to tak nechám, jak říkáš myslím že už si to napínák podrží a napne.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33501
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice