O2 bmm svítí kontrolka elektroniky motoru a nejde nastartova
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
O2 bmm svítí kontrolka elektroniky motoru a nejde nastartova
Ženě se za jízdy rozsvítila oranžová kontrolka elektroniky motoru, ale auto normálně jelo dalších cca 20 km až domu. Ráno chtěla jet do práce, ale nenastartovala. Motor točí, ale nechytá. Čínská diagnostika našla jedinou chybu, zámek centrálu dveří spolujezdce. Čím by to mohlo být? Mám podezření na podávací čerpadlo, ale že by nechytla ani na několikáté pokus? V nádrži je lehce nad půlkou a stojí na rovině.
Čínsky VCDS? Ide sa spojiť s motorom?
Ak svietila porucha motora, chyba motora musí byť zapísaná. Zisti aká.
Pozri pri štartovaní blok hodnôt skupinu 4, kanál 4 - synchronizáciu vačka - kľuka. Či je ok rozvod.
Ďalej pri štartovaní pozri blok hodnôt skupinu 1, kanál 2 - je tam požiadavka na vstrekované množstvo paliva? Ak áno, vstrekovať chce. Buď nemá čo vstrekovať - skontroluj dodávku nafty, alebo vstrekuje, ale nemá kyslík na vznietenie - zavreté sanie (poznať aj na ľahkom točení motorom ako bez kompresie).
Ak svietila porucha motora, chyba motora musí byť zapísaná. Zisti aká.
Pozri pri štartovaní blok hodnôt skupinu 4, kanál 4 - synchronizáciu vačka - kľuka. Či je ok rozvod.
Ďalej pri štartovaní pozri blok hodnôt skupinu 1, kanál 2 - je tam požiadavka na vstrekované množstvo paliva? Ak áno, vstrekovať chce. Buď nemá čo vstrekovať - skontroluj dodávku nafty, alebo vstrekuje, ale nemá kyslík na vznietenie - zavreté sanie (poznať aj na ľahkom točení motorom ako bez kompresie).
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
Hledal jsem na netu a u těhle dvoulitrů je to častější závada, údajně motor zastavil s válcem v kompresi a netěsnil vstřik, přes ten došlo k vytlačení nafty z potrubí i filtru. Sundal jsem víčko z paliváku a bylo tam nafty tak cca 3 cm pod okraj a to po cca 10ti pokusech o nastartování. Párkrát jsem zapnul a vypnul zapalování, podávání čerpadlo doplnilo baňku filtru po okraj, přišrouboval jsem zpět víčko filtru a na třetí pokus motor naskočil. Trochu chrochtat na 2-3 válce, ale po dvou třech vteřinách vše ok. Nechal jsem ho chvilku běžet a pak už další starty na převalení. Teď řeším jak poznat, kterej vstřik netěsní - propouští kompresní tlak do palivové soustavy, aby to ženu zase nevypeklo.