zvýšená teplota chladící kapaliny po regeneraci DPF 1.6tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
brot1cz
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 07 črc 2006, 21:41
Odpovědi: 0

zvýšená teplota chladící kapaliny po regeneraci DPF 1.6tdi

Příspěvek od brot1cz »

Měl bych dotaz, je normální že při regeneraci dpf a po chvilce opět nastartování je teplota chladící kapaliny 98stupnů. Přijel jsem probíhala regenerace dpf, hned jak jsem do parkoval skončila, dokud běžel motor teplota 90, motor vypnut a cca po minutě jsem ještě musel popojet a teplota 98, ale jak jsem nastartoval hned klesla zas na 90. Nikdy dřív jsem si toho nevšimnul, je to normální. Za jízdy pořad drží 90stupnu. auto Seat leon(2015) 1.6tdi 81kw. Díky
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

A to pozeráš podľa budíkov alebo cez diag ?
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
brot1cz
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 07 črc 2006, 21:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od brot1cz »

Podle budíku
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Tak reálne to bude ešte viac, neviem ako tieto novšie budíky ale staršie boli kalibrované aby od 75 do 102 stupňov ručička stála na 90 ak sa ti pohne na 98 podľa mňa máš tak o 10 stupňov reálne viac
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Tak vzhledem k tej regeneraci bude kat s dpf nahřátej na 650 st a to je slušný topení schovaný za motorem a pokud necirkuluje voda tak se v těhle teplotách rozhodně motor ohřeje.Ale měli by ti běžet sahary kvůli dochlazování.
brot1cz
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 07 črc 2006, 21:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od brot1cz »

Jojo sahary běžely naplno, i po vypnutí motoru.
favo
blázen
Příspěvky: 2761
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Hele moc tomu nerozumím, ale píšeš že hned jak jsi doparkoval, tak regenerace skončila. Co vím tak regenerace by měla probíhat při ustálených vyšších otáčkách, ideálně při jízdě po dálnici dokud regenerace neskončí.
Jsi si jistý že regerace v tvém případě proběhla celá a nebo byla vynuceně ukončena, aby sis nezadělával na větší problém.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

doporučil bych nevypínat motor hned po skončení regenerace, ale nechat dochladit
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9155
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Myslím ze regenerace neukončila.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
brot1cz
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 07 črc 2006, 21:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od brot1cz »

favo píše:Hele moc tomu nerozumím, ale píšeš že hned jak jsi doparkoval, tak regenerace skončila. Co vím tak regenerace by měla probíhat při ustálených vyšších otáčkách, ideálně při jízdě po dálnici dokud regenerace neskončí.
Jsi si jistý že regerace v tvém případě proběhla celá a nebo byla vynuceně ukončena, aby sis nezadělával na větší problém.
Ne, regenerace se spustí klidně při jízdě po městě. Jel jsem po městě spustila se regenerace otáčky 1000 ventilátory hučí na plno a trochu smrad, tohle lze poznat auto mám už dlouho, takže vím že to byla regenerace. Do parkoval jsem do garáže otáčky spadly na 800, což vždy udělá, když skončí regenerace.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Teplotní setrvačnost materiálů je mrcha ... :)
Bravomv
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Registrován: 17 říj 2017, 19:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bravomv »

Zvýšení teploty motoru po jeho vypnutí se není co divit. Auto nemusí mít ani DPF. U spousty aut se po jízdě v horku, po vypnutí motoru, po nějaké době spustila sahary, tedy to svědčilo o tom, že teplota v klidovém stavu - oproti jízdě, vzrostla. Jinak vždy je lepší po právě proběhlé regeneraci motor hned nevypínat, ale nechat ho ještě chvíli běžet a tzv. dochladit, navíc když regenerace proběhla v celkem malé rychlosti a sahara běžela naplno. U mě, když probíhá regenerace za jízdy, tak se sahara nespouští, pouze při nízké rychlosti, kdy není motor alespoň částečně náporově chlazen.
michal555
Přispěvovatel
Příspěvky: 144
Registrován: 22 led 2018, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od michal555 »

jen bych zkontroloval jestli funguje dobehové čerpadlo a pokud jo nerešil bych v těhle teplotách normální
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Tam je ta skvela G13 so silikou v expanzke?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“