Turbo a olej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nedavno jsem menil puvodni turbo a povolit mi to slo dobre,az jsem se divil jak malo to bylo utazeno z vyroby.Ta dvojvsuvka se mi nepovolila,vsimnul jsem si,ze je z vyroby zalepena na nejakym hnedym lepidle.Na novem turbu co jsem daval byla taky zalepena.
nicmene bych turbo vytahl horem i s mazaci trubkou a na ponku špekuloval s povolenim.
nicmene bych turbo vytahl horem i s mazaci trubkou a na ponku špekuloval s povolenim.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
naopak ne? mezikus 30Nm a prevlecna matka 20NM.....jericho-3 píše:Zbruš si plochý klíč , podrž spodní matku/zapři ji/ a povol trubku..A pak uvidíš..Je to problém, protože spodek je utažen menším momentem než vršek...
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
To souhlasim.....delam to taky tak bouzeljericho-3 píše:Máš pravdu, ale kdo tu trubku utahuje momentem? Je tam tlakový olej a podvědomě mechán trubku více utáhne..a proto je to vždy obráceně...bohužel..
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Já se přiznám, že kolikrát trochu přidám, protože momenty jsou dělány na součástkách, které jsou 1A, hoši mají bílé pláště a uvnitř šumí klimatizace...Mechán už kolikrát ví, /a to není nadutost/ jaké ta která operace utažení vyžaduje..Třeba u utažení hlavy přesně podle foršriftu lze cítit, že jednotlivé šrouby nejdou stejně a plné utažení hlavy se dá často poznat podle toho, jakou silou se končí utahování. Vždy poté projedu ještě jednou rukou všechny šrouby dokola, jak táhnou..Ale musí to být hned po posledním origo dotažení, protože za hodinu jsou šrouby už beton...A jakmile jsou šrouby pořád jako na vodě, zdá se, že je to málo,nebo moment nelze pořád nějak dosáhnout, je hlava křivá.., popřípadě pronešený blok. 

nepropadat panice...
Nebo natazene sruby,bo jsou i taci,co davaji stare zpatkyjericho-3 píše:Já se přiznám, že kolikrát trochu přidám, protože momenty jsou dělány na součástkách, které jsou 1A, hoši mají bílé pláště a uvnitř šumí klimatizace...Mechán už kolikrát ví, /a to není nadutost/ jaké ta která operace utažení vyžaduje..Třeba u utažení hlavy přesně podle foršriftu lze cítit, že jednotlivé šrouby nejdou stejně a plné utažení hlavy se dá často poznat podle toho, jakou silou se končí utahování. Vždy poté projedu ještě jednou rukou všechny šrouby dokola, jak táhnou..Ale musí to být hned po posledním origo dotažení, protože za hodinu jsou šrouby už beton...A jakmile jsou šrouby pořád jako na vodě, zdá se, že je to málo,nebo moment nelze pořád nějak dosáhnout, je hlava křivá.., popřípadě pronešený blok.

VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Mě to taky zlehka prolínalo tak sem to hned řešil. Koupil sem druhou jetou za kilo z bouračky i stim mezikusem a dobrý. Akorát, až to tam budeš dávat, tak tam dej novou měděnou podložku pod ten mezikus. A nevim jak je to na tvym autě, ale já na svym AFN mám i dvě těsnící podložky na druhym konci trubky, ty sem měnil pak taky, protože mi to po výměně teklo zas tam 

Zdravim mám dotaz,čistil jsem turbo a při demontáži jsem našel měděnou podložku,dívám se na pancéřovku- vratku do vany a na turbu přírubě je pro ní (tu podložku)sedlo, tak jsem ji tam dal.A z vrchu kde je přívod oleje do turba jsem tam našahal na šroubu podložku(možná tam byly dvě pro zichr) ta k jsem ho dotáhnul a asi fest.Po natlačení oleje někde začalo chcát ale nevím přesně z čeho(i se kouřilo).Tak se ptám-dole ve vratce z turba do vany není žádná podložka?Jenom nahoře do turba?Jinak před 2 roky jsem měl repas turba a převlečná matka 17ka šla i ze spodním šestihranem,takže bez Huml klíče.Golf 4ka,AHF.Díky.