Turbo a olej

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zbruš si plochý klíč , podrž spodní matku/zapři ji/ a povol trubku..A pak uvidíš..Je to problém, protože spodek je utažen menším momentem než vršek...
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Nedavno jsem menil puvodni turbo a povolit mi to slo dobre,az jsem se divil jak malo to bylo utazeno z vyroby.Ta dvojvsuvka se mi nepovolila,vsimnul jsem si,ze je z vyroby zalepena na nejakym hnedym lepidle.Na novem turbu co jsem daval byla taky zalepena.
nicmene bych turbo vytahl horem i s mazaci trubkou a na ponku špekuloval s povolenim.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
galaher
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 06 bře 2007, 12:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od galaher »

podrž spodní matku/zapři ji/ a povol trubku....já to tak dělal,ale při povolování se mi ta trubka točí a mám strach ji urvat
Octavia 2 TDi 77kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle je problém, který se musí vyřešit..a setkal se s ním každý, kdo turbo měnil..Pokud to opravdu nejde a někdo to smrtelně zarval, jedině to ohřát nebo se vykašlat na trubku , ukroutit ji a pak dát novou..Já měl asi to štěstí, že i když jsem trubku natáhl, šla použít..
nepropadat panice...
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

jericho-3 píše:Zbruš si plochý klíč , podrž spodní matku/zapři ji/ a povol trubku..A pak uvidíš..Je to problém, protože spodek je utažen menším momentem než vršek...
naopak ne? mezikus 30Nm a prevlecna matka 20NM.....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu, ale kdo tu trubku utahuje momentem? Je tam tlakový olej a podvědomě mechán trubku více utáhne..a proto je to vždy obráceně...bohužel.. :)
nepropadat panice...
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

jericho-3 píše:Máš pravdu, ale kdo tu trubku utahuje momentem? Je tam tlakový olej a podvědomě mechán trubku více utáhne..a proto je to vždy obráceně...bohužel.. :)
To souhlasim.....delam to taky tak bouzel
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
mountune
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 26 črc 2017, 09:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od mountune »

Ty momenty mi nekdy prijdou prehnany a u neceho zase ze to jenom stahnes k sobe :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já se přiznám, že kolikrát trochu přidám, protože momenty jsou dělány na součástkách, které jsou 1A, hoši mají bílé pláště a uvnitř šumí klimatizace...Mechán už kolikrát ví, /a to není nadutost/ jaké ta která operace utažení vyžaduje..Třeba u utažení hlavy přesně podle foršriftu lze cítit, že jednotlivé šrouby nejdou stejně a plné utažení hlavy se dá často poznat podle toho, jakou silou se končí utahování. Vždy poté projedu ještě jednou rukou všechny šrouby dokola, jak táhnou..Ale musí to být hned po posledním origo dotažení, protože za hodinu jsou šrouby už beton...A jakmile jsou šrouby pořád jako na vodě, zdá se, že je to málo,nebo moment nelze pořád nějak dosáhnout, je hlava křivá.., popřípadě pronešený blok. :)
nepropadat panice...
galaher
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 06 bře 2007, 12:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od galaher »

opět dnes zkouška...vystříkán skoro celý sprej na povolování šroubů WURTH :D a ani se nehne sviňa je se točí ten holendr v turbu...co to náhřát ? nemá se tam přece co spálit.
Octavia 2 TDi 77kW
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

jericho-3 píše:Já se přiznám, že kolikrát trochu přidám, protože momenty jsou dělány na součástkách, které jsou 1A, hoši mají bílé pláště a uvnitř šumí klimatizace...Mechán už kolikrát ví, /a to není nadutost/ jaké ta která operace utažení vyžaduje..Třeba u utažení hlavy přesně podle foršriftu lze cítit, že jednotlivé šrouby nejdou stejně a plné utažení hlavy se dá často poznat podle toho, jakou silou se končí utahování. Vždy poté projedu ještě jednou rukou všechny šrouby dokola, jak táhnou..Ale musí to být hned po posledním origo dotažení, protože za hodinu jsou šrouby už beton...A jakmile jsou šrouby pořád jako na vodě, zdá se, že je to málo,nebo moment nelze pořád nějak dosáhnout, je hlava křivá.., popřípadě pronešený blok. :)
Nebo natazene sruby,bo jsou i taci,co davaji stare zpatky :-)
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Mě to taky zlehka prolínalo tak sem to hned řešil. Koupil sem druhou jetou za kilo z bouračky i stim mezikusem a dobrý. Akorát, až to tam budeš dávat, tak tam dej novou měděnou podložku pod ten mezikus. A nevim jak je to na tvym autě, ale já na svym AFN mám i dvě těsnící podložky na druhym konci trubky, ty sem měnil pak taky, protože mi to po výměně teklo zas tam (LOL)
galaher
Přispěvovatel
Příspěvky: 357
Registrován: 06 bře 2007, 12:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od galaher »

Tak chlapci dneska se to podařilo povolit ;) bez poškození trubky.Vyměnil jsem tu měděnou podložku a zatím najeto 50 km a sucho,snad to bude OK
Octavia 2 TDi 77kW
gars
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 03 led 2015, 23:01
Odpovědi: 0
Bydliště: havířov

Příspěvek od gars »

Zdravim mám dotaz,čistil jsem turbo a při demontáži jsem našel měděnou podložku,dívám se na pancéřovku- vratku do vany a na turbu přírubě je pro ní (tu podložku)sedlo, tak jsem ji tam dal.A z vrchu kde je přívod oleje do turba jsem tam našahal na šroubu podložku(možná tam byly dvě pro zichr) ta k jsem ho dotáhnul a asi fest.Po natlačení oleje někde začalo chcát ale nevím přesně z čeho(i se kouřilo).Tak se ptám-dole ve vratce z turba do vany není žádná podložka?Jenom nahoře do turba?Jinak před 2 roky jsem měl repas turba a převlečná matka 17ka šla i ze spodním šestihranem,takže bez Huml klíče.Golf 4ka,AHF.Díky.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“