Prepocet MAF na MAP

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

geo píše:Jenže ty nejsi výrobce a nikdy prostě nebudeš schopnej zohlednit všechny komponenty které na to maj vliv oni to věděj protože ten kdo tu mapu udělal přesně znal co tomu povolil a i přes to se vlivem provozu stane že to musejí upravovat ale ty to chceš počítat už ze změřenejch hodnot o kterejch nevíš že něco nekecá.Mercedes bmw tuto hodnotu hlídá dost přesně a pokud je na maf nějakej nesoulad hned to svítí navíc se ti postupně posouvaj adaptace takže i když je samotná váha ko tak po její výměně závada svítí dál dokud ji nenaučíš.Sprinter dokonce musí dokončit několik jízdních ciklů a pak teprve kontrolka zhasne.Typnu si že jsi ajták.
To ano, ja viem len zistit ci maf, map a neunikanie vzduchu hraju dohromady, to je podmienka postacujuca a nutna

Preco ajtak ? :)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 938
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od passion »

sky59 píše:To je pekne, neviem kriterium, ale je takto mozne si skontrolovat auto este ked je porucha mala
To určite áno. Mne to aj počuteľne syčalo, bez zapísanej poruchy. Akurát som to neriešil, kým to nezačalo padať do núdzaku s uvedenou poruchou. Len som chcel týmto reagovať na tvoje tvrdenie, že škodovka to nepočíta.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

ktovie co pocitaju ked mali odvazne tbrdenie o pkrasknutej hadici - to ja neviem

Ja viem iba zistit ze udaje z maf a map pasuju - su rovnake a aj to sa moze stat iba ak neunika vzduch, cize ak su oba rovnake tak mozem predpokladat ze su naozj dobreva ze neunika vzduch, ak by to nepasovalo koli pokazanemu snimacu tak to neviem rozlisit

Keby si bol vt3dy uz analyzoval udaje pokial nebola cyba, videl by si ze to uz nepasuje
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Kamarád je it dokonce něco dělaj pro boleslav a když sním něco měřím tak se to snaží nějakým výpočtem podložit a pak se nasere praští stím a říká že na autě nic podle vzorečků nefunguje. :-) .Chce se to na po dívat i z jiného uhlu kouření a produkce sazí je způsobena bohatou směsí a málo kyslíku takže je potřeba zjistit proč nemá kyslík nebo proč je tam moc paliva.Bejt to 3.0 dukáto tak tak bych hned šel po vstřikách omrknu hodnoty zeptám se na spotřebu a jdou ven uměj kreslit na silnici souvislou čáru a je vidět kde jsi řadil jakej je to hulán z výfuku.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

:) ja som praveze totalne prekvapeny ako to sedi, ale chvilku mi to trvalo az som to zvladol

Ma koncern nejake biturbo? Ak ano, tiez tlacia do jedneho spolocneho IC s je tam iba jeden MAP?
Co sa stane ak jedno turbo nehra dobre? To bude potom to dobre tlacit naspat plyny?

V mojom pripade aj ked nenatlaci vzduch tak uberie palivi - drzi A/F 22, moze dymit ak nie su valce rovnako plnene, ja si zatial myslim ze to moze robit ten jeden vstrek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Dělaj 2.0 biturbo.U vw jsem to zatím neřešil ale bmw ma 3 stupně jak používá turba a k regulaci ještě dvě klapky jednu mísící která směřuje spaliny buď na jedno nebo obě turba a pak ještě klapku v sací části malého turba aby se vzduch nevracel do malého ve vysokých otáčkách protože tlačit má jen velké a na něj i směrujou všechny spaliny k tomu klasická regulace jedno obtokem druhé naklápěcílopatky .snímač je jen jeden.Příjde jen hláška o nízkém plnícím tlaku a musíš testovat co z toho hapruje. Dva snímače jsem viděl jen u tsi kompresor a turbo.Ale určitě u silnejch V moturů by mohli hlídat každou stranu ale tyhle nové stroje neděláme takže zkušenost 0.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

U mojej bestie su dve identicke turba, jedno na lavej a jedno na pravej banke. Riadenie z jednotky je len na 'jedno' turbo, asi maju identicke ovladanie, vobec neexistuje 'druhe' turbo. Je to asi z toho, ze povodne bolo iba jedno turbo na jednej banke 4valce a malo to 150kW. Pridali druhe na druhe 4valce a je to ten isty motor 210kW.
Ma to jeden IC a jeden MAP a podla nejakych schem je spolocny priestor so stlacenym schladenym vzduchom pre vsetkych 8valcov. Nechapem ako mozu bezat paralelne dve turba? Ak je jedno slabsie co sa stane?
Toto musim dostudovat, na ceste mam uz znackovy vzduchovy filter, vymenim ho a zopakujem logy, uvidim co sa zmeni/nezmeni. Urcite nechcem postupovat ako experti v znackovych servisoch co nemaju o tom paru a len menia nahodne veci. Na ceste je aj fonendoskop, chcem si vypocut krokove motorceky na turbach ci idu rovnako, mozno bude pocut aj mechanizmus natacania 'kridelok' v turbe. Skusim vyhladat v elektrickych schemach ci nahodou turba nie su pripojene na rovnaky pin riadiacej jednotky, potom by to bolo jasne
Len doplnim ze turba sa daju natacat pri stojacom motore diagnostikou...
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Tak stím jsem se nesetkal takovou regulaci jsem neviděl zde bude potřeba sehnat způsob regulace zda je tam nějaká klapka nebo čím kočírujou tok vzduchu aby se nevracel do druhého turba které bude třeba vadné protože pokud bude protitlak to turbo brzdit tak samozřejmě bude brzdit i splodiny z jednoho véčka a válce se budou špatně vyplachovat a mohlo by to z té řady kouřit.Je to jen uvaha neber mě vážně takové kobylky nedělame.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Presne to som mal na rozume! Mam obavy ze sa to tam deje.. zajtra v robote pokracujem v badani:)

Ak by si sa chcel mrknut motor je 1vd-ftv 1 alebo 2 turba
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

No teda schema je dostupný ale kromě dvou klapek a 2 egr z každého V tam nic co reguluje proudění vzduchu není.Jaká je tam regulace na turbu je tam elektro se spětnou vazbou? Vydíš i ovládání jednotlivých turb?To je teda hybrid na problémy.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Ludia su fakt "blbi", napriklad tu na stranke:

https://www.turbochargersplus.com/produ ... b36-turbo/

ze je tam krokovy motorcek, to ale nie je pravda je tam DC motorcek. Dokonca vidiet aj konektor ma iba 2 piny. Ma to aj snimac polohy a kazde turbo ma svoju riadiacu jednotku.

Neviem aku schemu si nasiel, ja som nasiel iba toto od motora s jednym turbom:
vies mi sem pripadne dat co si nasiel Ty?

(este som si spomenul, mam taku malu kameru priemeru 6mm, skusim
to tam vopchat do motora a pozriet ze ci sa hybu tiahla, nastastie su vonku
a viditelne)

Obrázek


Obrázek


Obrázek
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No vidíš, tak ono to má dvě turba, dva EGR, dvě klapky, to je dvojitá radost ... Až si toto prověříš, skončíš stejně na vstřicích, najeté km tomu nikdo neodpáře ...

Obrázek

Kód: Vybrat vše

http://www.service-engine.com.ua/webroot/pdf/TOYOTA%20LAND%20CRUISER%20(200%20SERIES).pdf
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

OK, dik

Co mi hlava ale vobec ani trochu nebere je fakt, ako mozu zabezpecit ze obe turba funguju rovnako?? Nejaka idea?

Ja viem ze jeden vstrek je trochu mimo, ale to nie je dovod aby sa nedosahovala pozadovana hodnota tlaku. To je iny problem. Ak by ten vstrek mal mat vplyv na tlak (nejaky algoritmus) tak by si ECU nedavala za ciel 220kPa ked sa dokaze natlacit iba 180kPa. Co ak jedno turbo "vobec" nebezi? Co by sa stalo? Ja potrebujem prist na to co tomu je v pohodli obyvacky a nie rozobrat pol auta a nakoniec sa nic nenajde....

Ak by turba nebezali rovnako potom aj tlakove pomery na vystupe IC smerom do bank valcov nie su rovnake a jedna banka dostane viac vzduchu ako druha co je dalej. Toto sa viac prejavi pri vyssich otackach - prietoku vzduchu, potom to moze lehce zadymit. Taketo riesenie ma jednu "vyhodu" ze auto moze stale ist na jedno turbo ak jedno odide.

Mam na ceste BOSCH fungl novy filter, uvidim, o kolko stupne tlak za IC.

Este ma napadlo, keby som dal termoclanky na hadice iduce z turba do IC mohol by som merat teplotu za dlhsej jazdy na vyssi vykon. Hadice musia mat rovnaku teplotu, ak nie studena netlaci vzduch. Dobry napad?

EDIT:
jeden subproblem vyrieseny: balancovanie oboch turb zabezpecuje Matka Priroda:
valce su plnene zo spolocneho priestoru, dostavaju rovnake mnozstvo paliva, skratka ECU robi vsetko preto aby boli "identicke" => vyfukove plyny z oboch bank 1-4 a 5-8 maju rovnake mnozstvo

a teda obe turba su "napajane" identickym mnozstvom vyfukovych plynov aby sa tocili rovnako, ved pracuju do spolocneho objemu v IC

ak by predsa len sa niektore turbo chcelo flakat, a davalo by menej vzduchu tak sa mu od prirody yvasia otacky az nastane energeticka rovnovaha

je to rovnake ako ked sa vysavac zapcha - otacky my vyletia hore, ak ho nechate pracovat tak mu otacky klesnu
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

;)
Naposledy upravil(a) sikin1987 dne 15 kvě 2020, 16:07, celkem upraveno 1 x.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

necital som cele vlakno, ale toto nikdy nedas presne, stare vahy ukazuju napicu a nove vahy ukazuje este horsie jak tie stare. pokial nepouzijes na meranie vstupnych dat skalibrovane snimace (minimalne vahu vzduchu) tak si budes nahanat chvost.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“