Passat B5.5 1.9TDI PD 96kW - nouzovy rezim
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
Passat B5.5 1.9TDI PD 96kW - nouzovy rezim
Zdravím všechny, potřeboval bych poradit s jedním pašíkem B5.5 1.9TDI 96kW. Majitel ho přivezl s tím, že čím dál častěji "padá do nouzáku". VAG hlácí překročení regulační meze. Po nastartování baňka plynule přitáhne regulaci turba. Baňku jsem připojil na ruční vakuovou pumpu a s regulací hýbe normálně. Pro jistotu jsem ji odšrouboval a zkusil páčkou regulace hýbat rukou - jde krásně zlehka. Zkusil jsem zda někde neuniká podtlak, neuniká. Pro jistotu jsem vyměnil N75 a otestoval ho přes akční členy, funguje. Udělal jsem dva logy. Log1 je čistě záznam přepnutí do nouzovýho režimu s normálně připojenou regulací. Log2 obsahuje 3 průběhy za sebou, první je normálně připojená regulace, druhý regulace natvrdo na max (baňka stabilně připojená na max.podtlak), třetí s regulací natvrdo na min (baňka odpojená od podtlaku). Budu vděčnej za případný rady.
ulozene logy
ulozene logy
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5033
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Už by jste si měli zvyknout, že TDI a nouzák jedno jsou. Baňky , zatuhlá turba , hadičky a ventil , který to ovládá, je ukázka pomatení konstruktérů ala koncern. Já napamatuji, že bych například u JTD tohle řešil..Obdivuji všechny majitele těchto vozů za jejich trpělivost a solventnost včetně lásky k jedné značce... 

nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5033
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Ale uvědomí, ale pro soukromého mechanika, který se rád vrtá v autech to není problém..Má radost už z té práce, ale pro kupce takové slavné ojetiny to je kardinální problém.Protože po koupi většinou musí mít minimálně ještě 50 litrů, aby ojeté TDI starších ročníků udržel v chodu. Musí mít na vačky, hydra, dvouhmoty atd. atd. a musí za to zaplatit..Proto jsou jich také plné bazary..Příběhů je mnoho, ale jsou auta, která mají tyto díly v motoru doživotně a množství km nerozhoduje. A mimochodem, pokud člověk sedne do TDI a chce od něho plný výkon, tak 8 z 10 spadne do nouze..Já už to dávno nedělám , a o předjíždění není ani řeči, nechci aby mi milovaný německý výtvor vedle kamionu hodil kotvu a já klepal na nebeskou bránu kvůli blbečkům z koncernu..Je to mimo téma, ale je to nejčastěji opakovaný problém, ale na druhou stranu už prdlá hadice od turba je dobrý kšeft pro mechána... 

nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
Když zatlačím na táhlo, baňka je tuhá stejně jako u funkčního turba. Pravda, že v ní ale trochu vrže. Pokud ji připojim přímo na ruční vývěvu, cca při -0,4bar se začne táhlo zasunovat, cca při -0,7bar je plně zasunutý. Membrána děravá nebude, podtlak totiž drží. Mám tady jednu novou baňku, zkusim ji teda vyměnit.Rayx
Co tak sleduju, problémy TDIcek asi taky souvisí s jejich nájezdy. Majitelé korejců mají za 10let najeto plus minus 150k km a to by mechanika i elektronika ještě měla vydržet. Většina stejně starých TDIcek ale bude mít (bez ohledu na čísílka na budíkáchjericho-3

Zatím díky všem.
Jde o tu pružinu v baňce, podtlak je OK, ale baňka evidentně při jízdě nestačí vracet táhlo zpátky. Podle těch podtlaků by mohla být pružina OK a seká se to na lopatkách, kdo ví ...
Trocha motorového nebo silikonového oleje kolem táhla a to samý našpricovat vyrovnávací dirkou na boku baňky co je normálně pod krycím plechem může pomoct.
Nech to na zahřátým motoru chvíli cvičit přes základní nastavení a sleduj při tom, jak to chodí nebo spíš nechodí
Trocha motorového nebo silikonového oleje kolem táhla a to samý našpricovat vyrovnávací dirkou na boku baňky co je normálně pod krycím plechem může pomoct.
Nech to na zahřátým motoru chvíli cvičit přes základní nastavení a sleduj při tom, jak to chodí nebo spíš nechodí

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
Tak vyřešeno a jsem za trubku
. Příčina totiž byla ta nejběžnější možná - zadírající se regulační lopatky v turbu. Pokud se s nima pohybovalo pomalu, bylo vše v pořádku. Při rychlejším pohybu se ale začaly zasekávat. Po jejich vyčištění už je plnící tlak v pořádku a žádný nouzový režim nenastane.
Takže díky všem a omluva za zbytečný vlákno

Takže díky všem a omluva za zbytečný vlákno

- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5033
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Ja taky ne, pasika mam 20let a tento problem neznam. Za to, kdyz mela pani fiata a jtd, to bylo neco. Ani nadmerna pece nestacila. Porad se to sypalo. Dnes ma take vw a konecne klid, jen pravidlena udrzba podle servisnich intervalu a pohoda.jericho-3 píše:Už by jste si měli zvyknout, že TDI a nouzák jedno jsou. Baňky , zatuhlá turba , hadičky a ventil , který to ovládá, je ukázka pomatení konstruktérů ala koncern. Já napamatuji, že bych například u JTD tohle řešil..Obdivuji všechny majitele těchto vozů za jejich trpělivost a solventnost včetně lásky k jedné značce...
