po hlavní bys jel, kdybys tu křižovatku projížděl jako ta dodávka rovně, tam je pak asi bez debat, pokud nejdou světla jede po hlavní a každej kdo přijíždí z vedlejší dává přednost, pokud jede na zelenou, nikdy nebude svítit zelená na tom odbočení doprava (modrá) zároveň se zelenou po které jede dodávka, a pokud se jedná o to že bys jel po té červené, modrýmu dáváš přednost, na žádné hlavní nejsi, je to jen jedna křižovatka, ne dvě nebo víc, tzn. i když nejdou semafory a řeší se situace červenýho vs. modrýho, oba mají trojúhelník, takže situace je pořád stejná, cervenej dává přednost modrýmu a je jedno, že výjezd na hlavní je o 20m dál, pořád je to jedna křižovatka, jo jiný by to bylo, kdyby těsně před tím výjezdem (co jede modrej) , byla značka hlavní silnice, to by pak situace byla jiná, to už by byla druhá křižovatka, ale tady nic takovýho nenítitan0306 píše:Huml: to platí u pruhu kde je možnost jet rovně nebo doprava a to není tento případ. Tady je samostatný pruh pro odbočení s vlastním semaforem.
Hrib: z vedlejší jede ten po modré šipce a foto tam máš tak sleduj značky ne jen semafor. Neříkám jak tam ty světla běží současně, ale jak můžou běžet.
Prostě ten co jede po modré nemá přednost.
Jednoduše pokud nepůjdou semafory tak se jede podle značek a je to jasné nebo si někdo myslí, že na semafory má ta křižovatka jiný systém než na značky. Semafory jsou tam pro plynulost.
Podívejte se na značky a značení silnice, abyste věděli co je kde.
Když pojedu oranžovou dodávkou ( je jedno zda odspoda nebo po červené šipce) tak v úrovni připojovacího pruhu zprava už jedu po hlavní a je mi úplně jedno zda má ten co jede po modré šipce zelenou na semaforu.
Kbelská & Kolbenova - přednost v jízdě
Moderátoři: šulda, Moderátoři
tato křižovatka https://mapy.cz/zakladni?x=16.6194157&y ... id=5113628 je naprosto rovnocená te kbelské, tady může mít odbočovačí pruh doprava svůj semafor akorát to nemá ostrůvek, proto Titan nemáš pravdu, že u výjezdu toho odbočení seš už na hlavní, jsi, jen pokud po ní fyzicky opravdu přijíždíš, auto, který přijelo z protisměru po vedlejší je tam pořád na vedlejší 

Ale ty jako přijíždějící po modré víš prd odkud přijela dodávka a vodorovné značení na silnici je asi taky jen tak, ale dělejte jak myslíte, už si připadám jak Forest co řekne 10 argumentů a pořád je mu oponováno s ničím.
Pokud z vedlejší vjedu na hlavní tak po metru už jsem na hlavní a po 20 metrech ten kdo se připojuje z vedlejší rozhodně nemá přednost.
Pokud z vedlejší vjedu na hlavní tak po metru už jsem na hlavní a po 20 metrech ten kdo se připojuje z vedlejší rozhodně nemá přednost.
Tel:776005385 Nový Bor
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Ale ta křižovatka co posílal Huml je jiná, možná jsem blbě koukal, ale ze všech směrů jsou jen jedny kulatý světla. Na té v Praze pro odbočení doprava kulaté světlo není, jen šipka vpravo. Problém asi je to načasování. Ale pruhy jsou tam dva, takže se vejdou všichni..
Pokud někde člověk při odbočování vlevo zůstane trochu dýl, musí mu být jasný, že v době kdy opouští křižovatku už ostatní dostanou zelenou a proto bych to poslal rovnou do levého a ten co jede doprava nemá důvod jet rovnou do levého. Pražáci to znají a nás venkovany musí vytroubit a jede se... 


Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Tady je to celou dobu o voze a o koze, už v tom jsou jiné křižovatky a neexistující varianty současně svítících semaforů.
Takže od začátku zda se shodnem.
Jedu po červené a odbočuji vlevo do levého pruhu (ne do pravého, protože jsem přijel z levého pruhu kde je jen jeden odbočovací a do toho zase najíždím) a pokračuji nahoru.
Jedu po modré a najíždím do pravého pruhu ( ne rovnou do levého a myslím si že levý pruh mi dá přednost)
Z toho celého vyplývá co jsem psal v prvním příspěvku, že tam není nic o přednosti což napadl Hrib.
Pokud předeju do jiného pruhu už to není o přednosti na křižovatce, ale změna jízního pruhu.
Takže od začátku zda se shodnem.
Jedu po červené a odbočuji vlevo do levého pruhu (ne do pravého, protože jsem přijel z levého pruhu kde je jen jeden odbočovací a do toho zase najíždím) a pokračuji nahoru.
Jedu po modré a najíždím do pravého pruhu ( ne rovnou do levého a myslím si že levý pruh mi dá přednost)
Z toho celého vyplývá co jsem psal v prvním příspěvku, že tam není nic o přednosti což napadl Hrib.
Pokud předeju do jiného pruhu už to není o přednosti na křižovatce, ale změna jízního pruhu.
Tel:776005385 Nový Bor
situace, kvůli které bylo téma založeno:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5314324&y ... 9Bt%C3%ADn
to co popisuješ, je jiná:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.4670318&y ... ase=ophoto

https://mapy.cz/zakladni?x=14.5314324&y ... 9Bt%C3%ADn
to co popisuješ, je jiná:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.4670318&y ... ase=ophoto

- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4999
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Platí co jsem napsal. Dobytek je ten,co odbočuje do leva a najede si do pravého (může,je dobytek,neohleduplný k ostatním a má přednost).Ten,co odbočuje doprava na zelenou,přídavnou šipku,musí dát přednost.
I když na Mapy.cz tu přídavnou šipku nevidím,bude tam zřejmě normální zelená a najíždí se do pravého. Při nehodě by to Policajti správně rozhodli,doprava do pravého,doleva do levého.
Palubní kamera je dobrá věc,plechy to nezachrání a zároveň si řidič musí počínat tak,aby nezpůsobil nehodu. Dnes dostane řidičák a služebáka každý.
I když na Mapy.cz tu přídavnou šipku nevidím,bude tam zřejmě normální zelená a najíždí se do pravého. Při nehodě by to Policajti správně rozhodli,doprava do pravého,doleva do levého.
Palubní kamera je dobrá věc,plechy to nezachrání a zároveň si řidič musí počínat tak,aby nezpůsobil nehodu. Dnes dostane řidičák a služebáka každý.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Odbočující vlevo nemá přednost, protože těm, co odbočují doprava nesvítí přídavná šipka, ale normální zelená šipka a to je rozdíl. Odbočující vlevo má sice pruh na odbočení vlevo, nad ním ale svítí pouze kulatá zelená, tzn. musí dát přednost protijedoucím a odbočujícím vpravo. Za popsaných okolností se do dvou pruhů sice vejdou, ale kdo má přednost je jasné.martinsidlo píše:Platí co jsem napsal. Dobytek je ten,co odbočuje do leva a najede si do pravého (může,je dobytek,neohleduplný k ostatním a má přednost).Ten,co odbočuje doprava na zelenou,přídavnou šipku,musí dát přednost.
I když na Mapy.cz tu přídavnou šipku nevidím,bude tam zřejmě normální zelená a najíždí se do pravého. Při nehodě by to Policajti správně rozhodli,doprava do pravého,doleva do levého.
Palubní kamera je dobrá věc,plechy to nezachrání a zároveň si řidič musí počínat tak,aby nezpůsobil nehodu. Dnes dostane řidičák a služebáka každý.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Podle mě ano, protože vozidla odbočující vlevo mají nad svým pruhem pouze kulatou zelenou (ne šipku) a na ní odbočují doleva, kdežto vozidlům odbočujícím vpravo svítí klasický semafor se zelenou šipkou doprava (není to přídavná zelená šipka s kulatou červenou, ale plnohodnotná zelená šipka). Šikovný lidi v osobákách se zařadí jak jsme psali každý do svého pruhu, ale třeba kamion (odbočující vlevo) se do toho levého bude dost těžko ŕovnat a pak musí dát přednost těm z prava v pravém pruhu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
Přesně tak, ten semafor nemůže svítit pokud jede přímý směr, svítí asi jenom se zelenou na Kolbenově. Jinak by byl opravdu k ničemu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 21 pro 2012, 02:01
Odpovědi: 0
Dneska jsem projížděl také Kolínem https://www.google.com/maps/place/280+0 ... 15.2027277 tato křižovatka je víceméně stejný model.
Pokud odbočuji z Benešovské na Přažskou, tak ti co jedou z Pražské (ze shora) na Přažskou dále (doprava), ti tam mají zelenou.
V tom případě musím dát dále přednost z prava nebo mám přednost já?
Pokud odbočuji z Benešovské na Přažskou, tak ti co jedou z Pražské (ze shora) na Přažskou dále (doprava), ti tam mají zelenou.
V tom případě musím dát dále přednost z prava nebo mám přednost já?
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
je to klasický dávání přednosti protijedoucím vozům, co furt řešíte, tady je akorát jedinej rozdíl a to ten, že u toho výjezdu na té pražké jsou ty dva pruhy odděleny plnou čárou, tzn. ten co jede po té pražské nemůže přejet do levýho pruhu, ale měl by zůstat v pravým, v tom odkazu z googlu to není vidět, ale na Mapy.cz jo