Jak jezdit s TDI motory

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

dřív sem tuhle chybu dělal...že sem v zimě nechal klapat studenej motor třeba 5-10minut s tím že mu takhle pomůžu v mrazech. Ano byla to velká blbost.
Dneska už klasika....nastartuju, vyjedu z garáže, zavřu a pomalu jedu.........otáčky max těch 2400ot. (garáž mám studenou, teplota je jen o něco větší než je venku)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
krutik66
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 29 pro 2018, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Týnec Nad Sázavou

Příspěvek od krutik66 »

Ahoj zajímavé téma. Mam TDI rok mam O1 combi 81kw a chtel sem vědět jestli s tim jezdim správně. Rano vyjedu z garaze zamknu ji a jedu. Do prace cca 17km a radim nekde ve 2000 nad 2500 nejdu. Kdyz je auto uz zahraty jak tomu muzu naložit bez uhony? Jako jaky stupen do jakych otacek? Jinak vsimam si ze se mi nejak zvedla dlouhodoba spotreba. Mel sem ze zacatlu i 5.5 pak ale sla na 6 a ted jde ještě vys. Zajimavy je ze kdyz sem hodnoty vynuloval driv drzelo se to chvili na tech 5.7 az po case to slo na tech 6 ted ale to jde hned na 6.4 treba a niz ani náhodou. Napada me leda si udelat delsi vylet aby se auti pekne zahralo a pekne ho projet. Dik za vase odpovědi a názory
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

součástí motoru na koleně vodního potrubí před hlavou motoru jsou žhaviče, které se používají pro rychlé ohřátí vody. Voda má tepelnou kapacitu 4400J/litr, takže ono ohřát vodu z 15°C na 87°C vyžaduje menší energii, než ohřát vodu z 0°C na 87°C, navíc pokud voda rozehřívá ještě olej, protože bys tam teoreticky měl mít chladič oleje, a proto to víc zežere.
Další s věcí řadit při 2000otáčkách fajn, ale zase nedržet motor pod 1500ot a míň, to se mu také nelíbí.

Naložit tomu můžeš až po kompletním prohřátí, protože od motoru se zahřívá ještě i olej v převodovce a je sice hezký že máš teplý motor a olej dobře maže, když máš ledovou převodovku ve které je ještě vlažný a hustý olej.
(hm)
Takže rozhodně tomu dát třeba až po pulhodině provozu a né po patnácti minutách kdy ti motor ukáže vodu OK, to stačí na normální ježdění ale né na pilu.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

krutik66 píše:Ahoj zajímavé téma. Mam TDI rok mam O1 combi 81kw a chtel sem vědět jestli s tim jezdim správně. Rano vyjedu z garaze zamknu ji a jedu. Do prace cca 17km a radim nekde ve 2000 nad 2500 nejdu. Kdyz je auto uz zahraty jak tomu muzu naložit bez uhony? Jako jaky stupen do jakych otacek? Jinak vsimam si ze se mi nejak zvedla dlouhodoba spotreba. Mel sem ze zacatlu i 5.5 pak ale sla na 6 a ted jde ještě vys. Zajimavy je ze kdyz sem hodnoty vynuloval driv drzelo se to chvili na tech 5.7 az po case to slo na tech 6 ted ale to jde hned na 6.4 treba a niz ani náhodou. Napada me leda si udelat delsi vylet aby se auti pekne zahralo a pekne ho projet. Dik za vase odpovědi a názory
Pokud budeš sledovat spotřebu, postupně se staneš chrochtákem, budeš kurvit motor a tím mu ubližovat. Zásada je využívat všech otáček motoru podle potřeby , snažit se udržovat motor ve středních otáčkách , samozřejmě řidič podvědomě chce snižit hlučnost ,tak přeřadí..Řidiči, kteří tam po rozjetí rychle naklapou všechny kvalty a jedou cestou necestou nejsou řidiči, ale opice..Ale je to jejich věc, postupně si to zaplatí..Na druhou stranu dát TDI kládu, zahrabat koly, vytáčet motor do maxima a držet jej u huby, tak roztrháš dvouhmotu, zničíš zanedlouho spojku, budeš často v nouzáku, což je jeho specialita..Mnozí s tím nebudou souhlasit, ale mám jednu radu, aspoň jednou za den, dej motoru co v něm je, ať se vypálí a vyplaví všechny sračky co pochytal při jízdě ala chrochták.... nebo ve městě.. :roll:
nepropadat panice...
krutik66
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 29 pro 2018, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Týnec Nad Sázavou

Příspěvek od krutik66 »

No a jakou mas treba spotřebu? Je hezky videt tam napr 5.5 ale z druhe strany, bavil sem se s mechanikem a rikal v podstate to samy ze kdyz budu koukat na spotrebu pujde to do hajzlu. To sme se bavili o turbu kdy mi rikal ze to chce obcas vyhnat myslim ze na 3 stupeň nekam nad 3tis otáček ne li vic aby vylital bordel. Jen mi je divmy proc se mi to zničehonic tak navysilo ta dlouhodoba na asi 6.4 ale dam tomu cas treba se to srovna a vrati niz. A nemel by nekdo schema zapojeni zadniho ostřiku? Driv to strikalo pak ne a tece mi to u nadrzky pod kapotou. Mam tam hadicku dlouhou od nadrze asi 15cm a kdyz zapnu ostrik zadniho tece to z ni ale za boha nevim kam ji vrazit
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

pokud jezdis jako clovek a nebrzdís provoz tak ani není potřeba nejak silou pod plnym plynem cistit turbo. Proste vše s rozumem...…. A není to jen o turbu co potřebuje občas ,,protáhnout,, je tam taky ještě KAT, egr, trysky...…. ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Ono väčšinou je vždy auto v lepšom stave u toho kto mu aj dobre naloží a nejazi ako dôchodca a nepozerá na spotrebu ,samozrejme ohriate a dochladzovane .
BMW 330 ix
krutik66
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 29 pro 2018, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Týnec Nad Sázavou

Příspěvek od krutik66 »

Me nejde o to ze chci co nejmensi spotrebu. Rikal to i ten mechanik ze na spotrebu jezdit muzu ale nedela to dobre autu. Jen se ptam jakou mate vy spotrebu co jezdíte timto stylem jaky tady uvadite. Chapu ze v tom hraje roli stav motoru vzdálenost atd ale zajima me srovnani za kolik jezdi ten z vas co s tim jezdí jak by se melo
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

No ja na mojom ASV ktoré má momentálne úpravy ako mám v popise, jazdím dlhodobo podľa tankovania za 5,2 na 100 a to môžem povedať že jazdím no rýchlejšie ako by som mal. Samozrejme ohrievanie auta pomaly a dochladzovanie taktiež. ja väčšinou naštartujem, počkám asi 30 sekúnd, potom trochu zvýšim na voľnobehu otáčky aspoň na 1500 nech sa trochu zvýši tlak oleja a potom pomaly vyrazím. keď je auto studené jazdím s ľahkou nohou a radím okolo 2300 otáčok. Keď je auto plne zohriate tak jazdím v spektre od 2000 do 3000 otáčok, samozrejme s občasním poriadnym prepláchnutím motora :D čiže poriadne podlahy pri priedbiehaní, alebo hocikedy.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
krutik66
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 29 pro 2018, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Týnec Nad Sázavou

Příspěvek od krutik66 »

Hm 5.2 krasa o tom si muzu asi nechat zdat. Ono jde i o to jak daleko se s tim jezdi. Ja to mam do práce cca 17km.kdyz jedu predpisove tak 22min jizdy talze asi nic moc. Ale porad lepsi nez predchozi s benzínem lde sem byla na 9.5 na 100km
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 723
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Spotřebu bereš z PC nebo jsi jí počítal sám? Někdy PC kecá. Já mám 1Z 66kw. Nájezd na nádrž mám 1000 km kombinované jízdy okresky a město (Praha). Do nádrže dokážu nacpat cca 58L. Jezdím tak, aby to vyhovovalo motoru. Např. obec 50 km/h na trojku. Lepší než 1500ot. na čtyřku. Jezdím pouze Vervu s VIFem a to už skoro deset let. Na vstřiky, ani čerpadlo nesahnuto. Olej každých 10tis. nebo rok. K tomu i vzduchový filtr. Je sakra znát, jak jsou v posledních letech ty sucha, že je více zadělaný.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

To mám vyrátané podľa tankovania. Určite by som to nebral z palubáku. Ja tankujem hocikde, vždy ponúma vždy po prvé cuknutie (vypnutie pištole) ono tieto rotačky keď sa dá tak vedia jazdiť aj za menej keby chodím ako dôchadca dokážem jazdiť aj za 4 ale jazdím svižno. Väčšinou aj často predbieham a myslím že 5,2 je dosť slušná spotreba. Samozrejme olej a všetky filtre po 10. Palivový mením každú druhú výmenu oleja a dávam len originál filtre. Na zimu dávam ten ktorý je určený pre krajinu s chladnou klímou čiže má na spodu ešte takú tú vložku.
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

mirek999 píše:Spotřebu bereš z PC nebo jsi jí počítal sám? Někdy PC kecá. Já mám 1Z 66kw. Nájezd na nádrž mám 1000 km kombinované jízdy okresky a město (Praha). Do nádrže dokážu nacpat cca 58L. Jezdím tak, aby to vyhovovalo motoru. Např. obec 50 km/h na trojku. Lepší než 1500ot. na čtyřku. Jezdím pouze Vervu s VIFem a to už skoro deset let. Na vstřiky, ani čerpadlo nesahnuto. Olej každých 10tis. nebo rok. K tomu i vzduchový filtr. Je sakra znát, jak jsou v posledních letech ty sucha, že je více zadělaný.
Z jakýho důvodu je jízda bez zatížení motoru v obci, tj. 50km/hod. GPS, což je skoro 60km/hod. tacho lepší na trojku, než na čtyřku?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

samozápaly a detonace kdy se směs vznítí a tlačí píst dolů, ten se ale pohybuje příliš pomalu. Podle mě chtěl říct, že je lepší točit 1950 otáček než 1450 kdy to už tomu motoru škodí. Nedej bože z takových otáček zrychlovat.

Jinak nebojím se tomu naložit, na dálnici jezdím 140-160kmh a spotřeba u naftového vozidla 7.0 .
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
krutik66
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 29 pro 2018, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Týnec Nad Sázavou

Příspěvek od krutik66 »

Tolik sem tedy nejel nikdy ma dalnici sem mebyl ale na rovince sem to zlusil na cca 140.jinak pri jakym stupni a na kolik otacek to vytahnes kdyz je teplej motor
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“