WOB píše:
Ty si myslíš, že se vstřík otevře na několik setin vteřiny podle toho jak jednotka uzná za vhodné že ano? Ale u moderních motoru to je jinak, tam se třeba vstřík otevře 10 x zasebou extrémně rychle a podle toho nadávkuje palivo. No a prostě když tomu dáváš, tak první vstříknuté palivo už hoří když tryska teprve vstřikuje poslední dávky paliva.
Takhle to úplně není.
Nejmodernější CR motory umí během jednoho pracovního cyklu otevřít vstřikovač až 7x (tři pilotní vstřiky hlavní dávka a tři "post" vstřiky), ale nikdy se nepoužije všech 7 najednou. Nejvíc se najednou během jednoho cyklu vstřikuje 5x, a to při regeneraci DPF.
Pracovní režimy CR motoru můžeme rozdělit do několik kategorií.
Režim 1: nízká zátěž v nízkých rychlostech (do 30km/h 1. 2 a 3. RS)
Režim 2: nízká zátěž ve středních rychlostech (30-70km/h na libovolný RS)
Režim 3: střední zátěž při vyšších rychlostech (70 - maximální rychlost) na 4. 5. a vyšší RS)
Režim 4: vysoká zátěž v nízkých a středních otáčkách
Režim 5: vysoká zátěž ve vysokých otáčkách
Režim 6: regenerace DPF
Použití pilotních a "post" vstřiků v jednotlivých režimech vypadá typicky nějak takhle:
Režim 1: tři pilotní vstřiky a hlavní dávka
Režim 2: dva pilotní vstřiky, hlavní dávka, jeden "post" vstřik
Režim 3: jeden pilotní vstřik, hlavní dávka, jeden "post" vstřik
Režim 4: jeden pilotní vstřik, hlavní dávka
Režim 5: pouze hlavní dávka
Režim 6: jeden pilotní vstřik (ten nejvzdálenější od hlavní dávky, tzn. ten, který se jinak vyskytuje pouze v Režimu 1), hlavní dávka a tři "post" vstřiky
Extrémně jsem to zjednodušil, kdybychom chtěli zabřednout do detailů, tak se o tom dají popsat stohy papíru, ale pro představu to snad stačí.