Jak jezdit s TDI motory

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

WOB píše:samozápaly a detonace kdy se směs vznítí a tlačí píst dolů, ten se ale pohybuje příliš pomalu. Podle mě chtěl říct, že je lepší točit 1950 otáček než 1450 kdy to už tomu motoru škodí. Nedej bože z takových otáček zrychlovat.
Samozápaly a detonace u dieselu? Si asi děláš p...l?
Necitlivý (plnej knedlík) zrychlování bez podřazení z nízkejch otáček bych chápal.
Stále nechápu, čím nízký otáčky bez zatížení škodí dieselu?
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1435
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Kdo jezdí s mozkem, tak jezdí. Kdo vše ošetřuje tak opravuje (LOL)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20327
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já nevím že to tak složitě řešíte (crazy) , prostě nejezdit kadla kadla a občas tomu vymést pavouky, jestli na 1500 nebo 1650ot bych fakt nedebatoval (noteeth)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 02 úno 2015, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od WOB »

Lokotka píše: Samozápaly a detonace u dieselu? Si asi děláš p...l?
Necitlivý (plnej knedlík) zrychlování bez podřazení z nízkejch otáček bych chápal.
Stále nechápu, čím nízký otáčky bez zatížení škodí dieselu?
Tak mi vysvětli proč se motor třepe když při 1200 otáčkách tomu dáš plnej plyn. Četl jsem to v nějakým článku o borcovi ze škodovky, že ta vstříknutá směs nehoří ideálně a část se jí vznítí hned a zbytek neshoří a nebo až velmi pozdě. Ano, nejsou to samozápaly ale samovznícení.

Vždyť ty ani nevíš jak se u moderních motorů dávkuje palivo.

Ty si myslíš, že se vstřík otevře na několik setin vteřiny podle toho jak jednotka uzná za vhodné že ano? Ale u moderních motoru to je jinak, tam se třeba vstřík otevře 10 x zasebou extrémně rychle a podle toho nadávkuje palivo. No a prostě když tomu dáváš, tak první vstříknuté palivo už hoří když tryska teprve vstřikuje poslední dávky paliva.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 234
Registrován: 24 úno 2018, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lokotka »

To WOB.
Nikdy a nikde jsem nepsal, že se má při 1200ot/min. dát plnej plyn.
Naopak jsem se ale ptal, proč nejezdit BEZ ZATÍŽENÍ na nízký otáčky, protože já tam žádný významný nebezpečí pro motor ani setrvák s převodovkou nevidím. Stačí číst výše.
O moderních motorech tohle vlákno víceméně není, takže o Common railech bych se zde nerozšiřoval.
Jinak pokud se jede tzv. "bez zatížení", tak je tak obrovskej přebytek vzduchu vůči úplně miniaturnímu vstříknutýmu množství paliva, že to palivo začne hořet víceméně ihned po vstříknutí a než se píst a klikovka trochu pohne, tak všechno palivo shoří a rozpínající plyny pak krásně tlačí píst dolů. Žádný další palivo se v tomto režimu dále nevstříkne.
Jinak jev, kterej popisuješ je o zbytečným palivu, který hoří až v době, kdy to nemá z hlediska podpory výkonu skoro žádnou cenu = píst je už hodně daleko za horní úvratí a je to obecně při:
1) plným výkonu
2) špatným čipu kontra
3) malejch tryskách vůči němu

Ale to není to, na co jsem se ptal a na co reagoval, tj. naprosto odlišnej režim.
Škoda Octavia I, 1,9 TDi, 81kW (ASV) postupně přestavovaná na Greenline.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Normálně se vstřikuje 4x a 5x při regeneraci DPF ;)
Jinak něco jako detonace u dieselu existuje.U velmi studeneho motoru PD, kde se dávka paliva nerozděluje na několik vstřiků ale je jen jeden hlavní, hoří palivo nadzvukovou rychlostí a ozývají se z motoru detonace.Tento jev trvá jen krátkou dobu, než se trochu zahřeje spalovací prostor.
U CR je dávka rozdělená na několik vstřiků, a právě ten první má za úkol prohřát prostor pro hlavní vstřik.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

krutik: Jak píšou kluci..Dávku mám nastavenou na 3.6 mg a spotřeba je cca 5.2 dle PP a 5.3 dle tankování.Jezdime s tím celkem svižně, žádné podtaceni pod 2000 to.Treba 5-ku dávám až nad 80 km/h.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
krutik66
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 29 pro 2018, 20:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Týnec Nad Sázavou

Příspěvek od krutik66 »

5 ku řadím taky nad 80km/h ale spotrebu dlouhodobou nejakych 6l.do práce to mam 17km tak jestli třeba pri delsi vzdalenosti nebude spotreba lepší
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Zmeř to dle tankování..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
tiff
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 24 čer 2009, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od tiff »

WOB píše: Ty si myslíš, že se vstřík otevře na několik setin vteřiny podle toho jak jednotka uzná za vhodné že ano? Ale u moderních motoru to je jinak, tam se třeba vstřík otevře 10 x zasebou extrémně rychle a podle toho nadávkuje palivo. No a prostě když tomu dáváš, tak první vstříknuté palivo už hoří když tryska teprve vstřikuje poslední dávky paliva.
Takhle to úplně není.

Nejmodernější CR motory umí během jednoho pracovního cyklu otevřít vstřikovač až 7x (tři pilotní vstřiky hlavní dávka a tři "post" vstřiky), ale nikdy se nepoužije všech 7 najednou. Nejvíc se najednou během jednoho cyklu vstřikuje 5x, a to při regeneraci DPF.

Pracovní režimy CR motoru můžeme rozdělit do několik kategorií.

Režim 1: nízká zátěž v nízkých rychlostech (do 30km/h 1. 2 a 3. RS)
Režim 2: nízká zátěž ve středních rychlostech (30-70km/h na libovolný RS)
Režim 3: střední zátěž při vyšších rychlostech (70 - maximální rychlost) na 4. 5. a vyšší RS)
Režim 4: vysoká zátěž v nízkých a středních otáčkách
Režim 5: vysoká zátěž ve vysokých otáčkách
Režim 6: regenerace DPF

Použití pilotních a "post" vstřiků v jednotlivých režimech vypadá typicky nějak takhle:

Režim 1: tři pilotní vstřiky a hlavní dávka
Režim 2: dva pilotní vstřiky, hlavní dávka, jeden "post" vstřik
Režim 3: jeden pilotní vstřik, hlavní dávka, jeden "post" vstřik
Režim 4: jeden pilotní vstřik, hlavní dávka
Režim 5: pouze hlavní dávka
Režim 6: jeden pilotní vstřik (ten nejvzdálenější od hlavní dávky, tzn. ten, který se jinak vyskytuje pouze v Režimu 1), hlavní dávka a tři "post" vstřiky

Extrémně jsem to zjednodušil, kdybychom chtěli zabřednout do detailů, tak se o tom dají popsat stohy papíru, ale pro představu to snad stačí.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“