1,9TDI ALH předvstřik

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

1,9TDI ALH předvstřik

Příspěvek od vencavw »

Ahoj na Seatu Toledo II 1,9TDI 66kW motor ALH. Při přidání plynu z nižších otáček začal být motor hlučný (jak když je špatný předvstřik) a snížil se výkon motoru.
VAG píše závadu 17656 Regulace počátku vstřiku - regulační odchylka
- sporadicky
na TDI grafu se hodnota mění nepravidelně od 60 do 150

Rozvody jsem dělal sice už před 40000km a předvstřik jsem při tom seřídil s TDI grafem, ale nevěřím tomu že by to bylo v rozvodech když se ta hodnota mění.
Máte někdo nápad co by to mohlo dělat?
Předem moc díky.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

raději to ani nestartuj nebo se ti motor potká, jedna z možností je vychozené ozubené kolečko na klice,

pokud motor kovově klepe ventil o píst je to slyšet stetoskopem třeba na sacím potrubí přídaš sací stichne a pak klepe na výfukovém tak to umí cestovat ;)
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

Stává se to i na motorech ALH? Myslel jsem že to byl problém jen na starších 1Z atd.?
Zkusím se na to podívat.
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Ne nestava, akcni cleny regulacni pistek testuj
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

Tak řemenici na klikovce jsem sice nesundával, ale je dotažená. Zkoušel jsem jí povolit dost velkou silou a ani se nehne. Tak si myslím že v tomhle problém nebude.
Zkusím ten akční člen regulačního pístku.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

N 108 na konektoru u čerpadla piny 9 a 10 hodnoty 12 - 20 ohmů pak zapneš klíček a na pin 10 12V

muže zadrhávat i pístek, piliny

a když na nic nepřijdeš stejnou závadu 17656 udělá i špatny přisun paliva s bublifukem, tlak paliva v čerpadle, koš, ventil, termoventil, filtr,
dám na hadici u čerpadla průhlednou hadici nasadím odsávačku provozních kapalin a zapnu na delší dobu, pokud bufde valit nafta bez bublin po delší dobu budeš vědět
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

Udělal jsem akční člen regulace předvstřiku a při nastartovaném motoru se většinou zvuk motoru lehce změnil, ale nijak zásadně. A s vypnutým motorem jsem to zkoušel taky, ale žádný zvuk ventilku nebyl slyšet (jak kdyby nefungoval). Jakým způsobem poznám že funguje jak má?

Ještě jsem se díval že jde hodně bublin v naftě, tak jsem vyměnil pal. filtr a zítra vyměním ter. ventilek na zpátečce filtru protože se mi zdá že nefunguje, nevím v kolika stupních má otevřít, ale nafta do čerpadla jde pořád studená.
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

slovacek.milos píše:N 108 na konektoru u čerpadla piny 9 a 10 hodnoty 12 - 20 ohmů pak zapneš klíček a na pin 10 12V

muže zadrhávat i pístek, piliny

a když na nic nepřijdeš stejnou závadu 17656 udělá i špatny přisun paliva s bublifukem, tlak paliva v čerpadle, koš, ventil, termoventil, filtr,
dám na hadici u čerpadla průhlednou hadici nasadím odsávačku provozních kapalin a zapnu na delší dobu, pokud bufde valit nafta bez bublin po delší dobu budeš vědět
Zítra vyměním ten termoventil a když ani to nepomůže tak na to mrknu. Díky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

vencavw píše:
slovacek.milos píše:
Zítra vyměním ten termoventil a když ani to nepomůže tak na to mrknu. Díky
nechtěl jsem ti říct vyměn termoventil, ale saj naftu u čerpadla jestli normálně teče po delší dobu a bez bublin
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

slovacek.milos píše:
vencavw píše:
slovacek.milos píše:
Zítra vyměním ten termoventil a když ani to nepomůže tak na to mrknu. Díky
nechtěl jsem ti říct vyměn termoventil, ale saj naftu u čerpadla jestli normálně teče po delší dobu a bez bublin
Já jsem to pochopil, ale ten termoventil asi nefunguje jek má tak ho chci stejně vyměnit. Pak se vrhnu na tu nádrž.
tlakac3
Přispěvovatel
Příspěvky: 303
Registrován: 18 pro 2011, 12:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od tlakac3 »

Nemění se ti plynule uhel predvstriku,namontuj funkcni 10-pin cerpadlo.Urcite sezenes a stary si muzes rozebrat na dily, nebo zahodit
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

tlakac3 píše:Nemění se ti plynule uhel predvstriku,namontuj funkcni 10-pin cerpadlo.Urcite sezenes a stary si muzes rozebrat na dily, nebo zahodit
Taky si myslím že to bude nakonec v čerpadle.
Vyměnil jsem pal. filtr a termoventil. Při jízdě se to sice o něco zlepšilo, ale pořád to píše chybu 17656 a předvstřik na TDI grafu ukazuje někdy 65 za chvilku zase třeba 150.
Zkoušel jsem sát naftu odsávačkou přímo z nádrže a úplně bez bublin. Když to udělám před filtram tak nějaké bublinky jdou, ale nijak moc. Při nastartovaném motoru jdou bublinky, ale o dost míň než před výměnou filtru. Ještě asi projistotu zkusím naftu napojit z kanistru na přímo do čerpadla a uvidím jestli to bude pořád blbnout. Jestli jo, tak je problém v čerpadle.
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

Napojil jsem naftu z nádoby přímo do čerpadla, abych měl jistotu, že tam nepůjdou žádné bubliny a závada je pořád stejná.

Vypozoroval jsem že na chladnějším motoru to píše závadu většinou okamžitě i předvstřik se mění od 60 po 255, když je úplně zahřátý tak se závada projevuje jen výjimečně a předvstřík se mění od 60 do 120.

Ještě mě napadlo jestli by to nemohl dělat snímač zdvihu jehly, ale předpokládám že by to psalo jinou závadu?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33573
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak ten snímač jehly odpoj a měřils ten konektor jak jsem ti psal???
vencavw
Přispěvovatel
Příspěvky: 351
Registrován: 15 srp 2008, 15:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencavw »

slovacek.milos píše:tak ten snímač jehly odpoj a měřils ten konektor jak jsem ti psal???
Jj mám změřeno. Odpor mezi piny 9 a 10 je 14 Ohmu a na pin 10 jde po klíčkách 12V.

Když jsem odpojil snímač jehly, tak to napíše závadu 17655 Snímač zdvihu jehly a předvstřík se drží na 38.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“