Vysoká spotřeba PD ASZ po výměně hlavy a vačky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

To jak funguje kanal 8 a 3 pole je uplne mimo tema o tom ze vyssi hodnota ma vliv na spotrebu. Zaprve to auto ma deaktivkvany EGR zadruhe i pri deceleraci cerpe vzduch. 😉
uiqjirka píše:To si delas srandu, na spicky se nikdy nesaha kartacem a ani nicim jinym, uf (LOL)
jaj. Ja z nej tohle chtel vytahnout zda se prizna. Protoze kdyz napisu " dozfam ze jsi to necistil kartacem" tak mam za ty roky zkusebost ze lidi obcas zalzou nic proti Favovi snazim se pomoct
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

TDIfun píše:Zaprve to auto ma deaktivkvany EGR zadruhe i pri deceleraci cerpe vzduch. 😉
No však, takže chladit je třeba :)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

jaj. Ja z nej tohle chtel vytahnout zda se prizna. Protoze kdyz napisu " dozfam ze jsi to necistil kartacem" tak mam za ty roky zkusebost ze lidi obcas zalzou nic proti Favovi snazim se pomoct
Hele, ja uz to videl, jak borec jede spicky kartacem na brusce (misto brusneho kotouce tam mel kartac). Myslel sem, ze me omejou, kdyz sem to videl a byl to automechanik. :roll:
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Však i tady je zástupce, kdoví kdo se inspiroval :)
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Karbon jsem odstraňoval mechanicky, ale k otvorům ve špičce jsem se ani nepřiblížil. Dělal jsem to malým háčkem a dost mi cvakalo u zadku, abych žádnou dírku ani neškrábl. Hlavně dosedací plochu pro podložku. Věděl jsem moc dobře co mohu a co ne a taky co by mě stála případná oprava v Dieselpower.
Bohužel mám jen fotky nevyčištěných trysek a jednu z čištění.

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=7
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=7

Ray, ano je to polaďené od Funa.
Bohužel už skoro dva roky odkládám repasi vstřikovačů včetně výměny špiček za lepší a až pak jsem chtěl jít nechat doladit soft k novýmu turbu a špičkám. (wallbash)
Nějaký karbon jsem byl nucen u otvorů i nechat. Sice malý nános ale nechal protože bych mohl poškodit dírku.

Historii toho měněnýho vstřikovače neznám, jen jsem byl ubezpečen že hodnoty měl OK. Ale to tvrdí všichni, každopádně já ho bral jako rezevní, protože v motoru byl původně jiný, který jsem koupil jako nový po repasi. Ale hodnoty měl ještě horší než všechny ostatní, u něj mi to lezlo v kanále 13 až někam k 2,8-3,0.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

dle moji zkusenosti bych repas asi moc nedoporucil. Nebo je dej do bosche at tam daj co tam patri.
uiqjirka píše:Hele, ja uz to videl, jak borec jede spicky kartacem na brusce (misto brusneho kotouce tam mel kartac). Myslel sem, ze me omejou, kdyz sem to videl a byl to automechanik. :roll:
ja prave taky. Jak rikal ten slovak, hej poradne jsem je okefoval ocelakom. A byly v p...
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Fun říká že to s tím nesouvísí, nebudu se pouštět na tenký led svých znalostí :) Jen mě prostě ty hodnoty brnkly, stejně jako plnicí tlak ;)

Ale ty špice tedy chtěly čistku řádnou na to jak vypadaly, jak si s tím poradil Silvercrest? Další dvě na tom byly stejně? A ta měněná byla stejně zasviněná nebo čistší?
Obrázek

Kluci Ti tady už několikrát písly, čím víc o mínusu, tím to ukazuje, že je zrychlení od tohodle pístu na klice větší a proto mu jednotka ubírá (- korekce), těm slabším pak musí dorovnat/dodat více nafty (+korekce) aby všechny písty zrychlovaly kliku +/- autobus stejně ;) V součtu všech korekcí pak musí být kolem 0, to už jen opakuju uiqjirku.
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Pouzivam chemii primo VW na cisteni trysek v ultrazvuku.
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ano ostatní vstřiky vypadaly podobně, ale nyní jsem prohledal svoje starší téma které jsem založil hned po složení motoru a zjistil jsem, že měněný vstřik je na druhém válci. :oops:
Omlouvám se za mystifikaci.

Ostatní vstřiky.

https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3
https://img35.rajce.idnes.cz/d3502/5/51 ... .jpg?ver=3

Bohužel Silvercrest si s tím moc neporadil, jemně jsem to špičkou háčku odškrábl, přeci jen jak je to tvrdý tak se vždy kus odloupne, ale něco málo jsem tam nechat musel protože jsem to nechtěl odškrabávat u otvorů.

Čistým VIFem jsem to už taky protáhl.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, tak teorie o třetím padá a jasně to ukazuje, jak jsou ty korekce někdy zavádějící. Z domněle nejlepšího vstřiku je rázem ten nejhorší ...

Každopádně ty špice chtěly pořádnou očistu a poté prohlídnout.

Po tom VIFu nějaká změna nebo vůbec nic? Jaký korekce to mělo před VIFem?

Co už, teď to jezdí, uvidíš, jak to pořešíš s financema na případný další servis.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

TDIfun píše: dle moji zkusenosti bych repas asi moc nedoporucil. Nebo je dej do bosche at tam daj co tam patri.
Repasí jsem měl na mysli že je pošlu do Dieselpower aby mi je daly do kupy a dali tam lepší špičky s DLC povlakem. Aspoň ty mi Dukes doporučoval, když jsem chtěl originál Bosch.
Bohužel po VIFu žádná změna. Korekce byly +- stejný.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Jen vysvětlím proč jsem myslel že měněný vstřik je na třetím válci.
Po destrukci vstřiku na třetím válci jsem narychlo sehnal nový repasovaný vstřik.
Ten ale vykazoval mizerné hodnoty hned od prvního dne, ale protože jsem jiný neměl a auto startovalo i jelo tak jsem to neřešil a když jsem následně prošel bez problémů emisemi, tak jsem to pustil z hlavy, ale pro jistotu jsem koupil další vstřik a schoval jej.
Při opravě motoru jsem repasovaný vstřik dal na jiný válec, abych viděl zda je problém se vstřikem nebo byl ve válci. Hodnoty stále stály za prd a tak jsem zkusil dát ten druhý náhradní, ale pozice jsem už nepřehazoval.
Tomu sice trvalo dva dny než se rozjel, ale protože jsem neměl jiný a znovu jej demontovat a vracet tam ten špatný se mi nechtělo, tak jsem čekal jak se to vyvine a nakonec se vstřik rozjel a výsledek je takový jaký je.
Když jste se mě na něj ptali, tak mi hned proběhlo hlavou, že je to třetí válec kde se vstřik měnil, ale nevzpoměl jsem si že jsem je prohodil na zkoušku.
Auto před opravou a následně i po opravě celkem dost pod plynem kouřilo, ale to se celé nějak vyřešilo a nyní zakouří jen při prudším přidání plynu z nízkých otáček, pak už v zrcátku nic nevidím, žádný kouř.
Pokud otáčky držím aspoň 2000 tak motor nezahulí.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

A je tedy nějaký důvod proč tam nedávat jiný špičky s DLC povlakem ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ještě mám jeden dotaz, když je dle posledního logu vše OK, proč jsou tam takové rozdíly ve vzduch/zdvih a co jsou ty tři hodnoty vstřikovaného množství, dvě se drží u sebe ale ta třetí je celkem rozdílná.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Koukám, že už si tu píši sám se sebou, ale ještě jsem něco hodím.
Dnes jsem mrknul na rozvody a vačka byla o nějaký stupeň mimo a kolík nešel zasunout do dírky v hlavě, jen se lehce dírky dotknul a sekl se o hranu.
Stačilo pootočit kolem o cca 1-2° a kolík šel nasunout. Nepočítám že by to mělo nějaký velký vliv, ale dám to sem jako postřeh.

K dotazu k těm hodnotám vzduchu se mi asi nikdo nevyjádří ?
Požadavek je 850 mg/R a realita je stále přes 1000 mg/R to není špatně ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“