Přibržďuje zadní kolo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Já se s tím něco natrápil....zůstával viset pístek - nevracel se....vyřešeno opětovným rozebráním, vyčistěním, namazáním ale......použity origo vw gumičky...bohužel ta cena je šílená...za to máš fakt ten třmen...ale funguje to....Frenkit dvakrát zklamal....cca vždy po dvou letech...mám tu i vlákno o tom
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já mám oba třmeny nový, tedy jeden je repas ale s novým tělem a druhý je kupován jako nový.
Mýval jsem problémy při couvání kdy mi neustále po ránu vrzalo zadní kolo a při zabrždění to vrzalo ještě víc, ale při jízdě dopředu to okamžitě utichlo.
Po pár marných pokusech s tím něco udělat jsem to vzdal.
Asi před 14ti dny toto vrzání najednou přestalo. Nepopírám že jsem měl radost, že každý ráno nebudím sídliště jen proto, že jsem jeden z mála co stále jezdí do práce.
Asi po týdnu jsem jako obvykle jednou za čas aktivoval prudkým bržděním ABS abych věděl že stále funguje a najednou mi celkem slušně ustřelil zadek. Bylo mi jasný že mi brzdí jen jedno kolo a tak jsem se na to o víkendu při přezouvání na letní mrknul a spoj hadice - brzdič byl mokrý od brzdovky.
Hned mi bylo jasný to záhadný vyřešení raního vrzání, ale nejde mi do hlavy, když všechny díly na zadních brzdách byly nový, včetně hadic na zakázku, proč to najednou začalo po cca dvou letech prosakovat zrovna ve spoji, když jsem od opravy na nic nesahal, prostě nic čím bych narušil spoj mezi koncovkou hadice a třmenem.
Prudký bržděí kvůli aktivaci ABS dělám cca 4x do roka a do teď žádný problém.
Neřešil někdo něco podobného ?
A proč to při couvání po rádnu vrže když jsou všechny díly nový ? Dělalo mi to i u starých brzdičů a po výměně za nový to na cca dva týdny utichlo aby se to následně vrátilo do starých kolejí.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A hadice jsou staré?
nepropadat panice...
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Vše je nové, kromě krátké hadičky mezi podlahou a zadní nápravou , na straně spolujezdce se k ní nedokážu ve svých podmínkách bohužel dostat.
Mám domluvený zvedák u kamaráda, ale jaksi mi do toho vlezl korona a nouzový stav.
Taky mě napadlo že může být problém tady, ale zaráží mě proč to dělá jen při couvání.
Ovšem i ta vzniklá netěsnost spoje co skoro dva roky v pohodě těsnil.
Zkoušel jsem šroub víc dotáhnout, ale otočil jsem s ním sotva o 2 stupně. Tedy skoro vůbec a dál to netěsní.
Už jsem koupil nový měděný podložky a o víkendu si budu hrát.
Nové třmeny jsem dával v březnu 2018.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

predpokladám , že hadičky sú utesnené hliníkovymi podložkami , ktoré rady skorodujú a potom prepúšťajú . Mne cez skorodovaanú podložku za jazdy vytiekol celý okruh .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Odpovědi: 0
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Mne na Octavii 1 po prerabke bŕzd v zadu na 280mm + Transporter brzdice tiež vrzgaju zadné brzdy pri cúvaní. ( Strmene nové TRW žiadny repas, kotúče + platničky trw) . Skúšal som kadečo nakoniec som to vzdal :) v malej viere to dávam za vinu adaptérom medzi nápravou a držiakom strmena.

Ale zas na golfe 4 4x4 som spravil to isté a nič nevrzga. Tam som si jeden strmeň z T5 repasol a druhý kúpil nový SKV (crazy). Kotúče a platničky meyle PD :D

Možno v sériovej aplikácií by nebolo od veci zhodiť držiak strmena a vyčistiť styčné plochy. Možno by to pomohlo :? Poprípade dať nový držiak s voditkami kde nebude vôľa ako po x rokoch
Holt niekedy je to sranda. Dáš do toho xy peňazí aby to fungovalo a je to ešte horšie ako keď pouzijes lacnejšie kraviny. Sa mi to potvrdilo na tej O1 VS G4 :roll:
senioring1 píše:predpokladám , že hadičky sú utesnené hliníkovymi podložkami , ktoré rady skorodujú a potom prepúšťajú . Mne cez skorodovaanú podložku za jazdy vytiekol celý okruh .
Áno? Koľko rokov tam to hliníkové tesnenie bolo? Pretože nehnevaj sa na mňa ale nikdy som sa s takouto kravinou nestretol. Samozrejme hliník vs meď má menšiu životnosť.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 719
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

A čistíš a mažeš pravidelně čepy? Aby ti to vrzání nedělal jen zarostlý spodní čep.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33545
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="OťasTDi"]Já se s tím něco natrápil....zůstával viset pístek - nevracel se....vyřešeno opětovným rozebráním, vyčistěním, namazáním ale.


otas pič. pístek se mi okem vracel ale furt po dojezdu přes stostupnů, pístek šel zatočit byl jak nový :roll: žádná rez , kapalina kapala, (wallbash) ,

ýměna zadních za repas a OK
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Chlapi, čepy jsou nové, prachovky jsou OK a namazáno je to důkladně, celkem mi trvalo než jsem našel mazivo, co za pár týdnu nevyschne a neztvrdne. Momenálně používám silikonovou vazelinu a oproti mazadlům od ATE a podobně přímo na tyto čepy, mi zatím nevyschla a neztvrdla.
Co se týká podložek, tak ano použil jsem hliníkoné, protože z měděných jsem měl ztrach z jejich reakce s hliníkem, ale nejspíš si člověk nevybere, jestli mu hliníkovou podložku sežere sůl nebo měděnou oxidace s hliníkem.
A co se vrzání týká, tak jak jsem psal, po uvolnění tlaku ve třmeni vrzání okamžitě ustalo, takže ve vodících čepech a jejich namazání bych v tomto případě problém nehledal.
Ta sůl mě napadla bohužel až nyní když senioring1 zmínil zda jsou hliníkové.
No konečně nyní mám už koupené měděné, tak o víkendu se na to vrhnu a snad bude klid.
Raději to ještě kolem dosedcí plochy po dotažení namažu nějakou vazelinou nebo ochranným voskem, abych zabráníl přístupu soli ke spoji.
Jen budu doufat, že problém s neuvolněným tlakem je jen díky původní gumové hadici u nápravy a né ve třmeni.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

no jo milosi....ale vysvetli mi, jak to, ze od vymeny gumicek za origo to uz rok maka bez problemu....
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

A co tedy stojí ta originál sada gumiček ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

hele skoro litr jedna strana....sileny kdyz vezmes v potaz ze to jsou dve gumicky na jednu stranu
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tak tomu říkám byznys, to se potom rozdávají statísícový odměny cvičeným opicím u pásu.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

hadice dokáže nakysnout a v podstatě vytvořit takový nechtěný zpětný ventil...ale jestli je to zrovna tvůj případ...to netuším...spíš tipuji, že se nevrací pístek
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono hlavní gumička je vlastně "nesmrtelná", jde hlavně o prachovku, která tam pouští bordel a ta chce, aby byla origo z dobrého matroše. Vždy tu hlavní gumičku v ruce promnu, abych dostal pryč ten bordel, co je v drážce pístu a znemožňuje pohyb, otřu ji potom hadrem/hlavně ne benzin/ a dám zpět do vyčištěné drážky.. Ta cena je zběsilá a nakopal bych je do řiti..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“