Octavia II 1.9TDi palivový filtr

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

pepe276 píše:Ale já ten filtr mám u rotačky, tam nafta vůbec hlavou motoru neprochází.
Sorry, ze ty o rotacke tazko vediet, kedze si v teme Octavia II.
Trmoventil je bud hore na filtri, alebo aj je filter s 4 vyvodmi, tak je vnutri toho filtru.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1104
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jo, máš pravdu, napsal jsem sice, že je to filtr Octavie II, ale už jsem nenapsal, že je v rotačce :-D
Rozebral jsem ten filtr a vykuchal termostat. myslel jsem si, že udělám nějaký jednoduchý špunt, jako jsem to už kdysi párkrát řešil u starého Peugeota. Ale to je takový zkurvený patvar, že tam nic jednoduchého vytvořit nepůjde. Asi budu muset zítra odbrousit a zavařit céóčkem 2 výstupy, takže nahoře ve filtru zbydou jen 2 a bude z toho de facto filtr alá Felicie 1,9D, nebo Octavie 1.9TDi rotačka.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

6Q0127400F, alebo 401F.
Ale stale nechapem, ze ked uz sam vies, ze je tam termostat na maly okruch, ktory pomaha k rychlejsiemu ohrevu motora, chladiacej kvapaliny (teda, aj tvojho vymennika) a tiez paliva medzi cerpadlom a filtrom, tak chces ohrievat naftu v nadrzi, spolu s mototom a pritom ocakavas rychlejsi ohrev.
Teplota, ohrev paliva v tom tvojom vymenniku je zavisly na teplote chladiacej kvapaliny.
Ak vyradis ten termostat z toho maleho okruhu, tak sa ti motor bude podstatne dlhsie ohrievat, kedze na teplotu chladiacej kvapaliny bude musiet ohriat aj xy litrov paliva v nadrzi.
A tej energie na ohriatie tej nadrze treba teda celkom dost… Nemyslis, ze je to kontraproduktivne?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1104
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ale já jsem nevěděl, že je tam nějaký termostat. To jsem vydedukoval, až když mi šla polovina teplé nafty/oleje do nádrže a do čerpadla jen lehce ohřátá nafta a za nic se to nechtělo ohřát tak, jako starý filtr z Feldy, na kterém jsem neudržel ruku.
Proč bych měl hřát všechen olej/naftu v nádrži a tím dlouho ochlazovat motor? Hřeju jen malé množství oleje ve výměníku u motoru, co jde pak přes filtr rovnou do čerpadla a do vstřiků. Motor je ohřáty celkem rychle. Tohle není rail, nebo PD, ale stará rotačka, takže tady nejsou po cestě nějaké chladící smyčky a jiné blbosti. Jenom zbytek ohřátého oleje/nafty jde zpátky do nádrže.
Dostal jsem tento filtr od kamaráda z nabourané Octavie. Mám do něj hromadu filtračních vložek, takže zatím zůstanu u něj. Řešil jsem to v sekci VW, protože je to filtr z VW. Chtěl jsem prostě nějaký všude snadno sehnatelný filtr za pár korun, protože když jezdíš občas na olej, tak prostě musíš ty filtry měnit častěji.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Priznam, ze naozaj neviem, kolko, ake mnozstvo nafty pustaju prepady vstrekov a to vstr. cerpadlo do spiatocky. Nikdy ma to nenapadlo merat. Ale aj ked je to rotacka, ta tepla nafta je od motora, co pojde do nadrze.
Ked trepnem, ze 1-2 za minutu?
Vie to niekto?


Ale je to tvoje auto. Ked to tak chces.
Osobne mam nazor taky, ze ten dorobeny vymennik tam nema ziaden vyznam. Ine by bolo mat el. vyhrev napr. toho filtra, aj ked studeny start by ani to neriesilo, aspon co sa tyka filtra, filtrovatelnosti pri tom studenom starte.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1104
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Cca během 5-10 km se motor ohřeje na provozní teplotu, záleží na venkovní teplotě a stylu jízdy. Pak už je tepla na ohřev dost. Za tím výměníkem je nafta/olej horká, že na hadici neudržím ruku. Odtud to jde do filtru a na výstupu z filtru do rotačky už je to o dost chladnější, ale dost teplá je zpátečka z filtru do nádrže. Takže termostat vyhodnotí naftu, jako až moc horkou, že by se v hlavě motoru přehřála až moc, nebo by jí šlo do motoru váhově menší množství a nejelo by to tolik. Proto jí kus jí posílá zpátky do nádrže a bere si část studené z nádrže. On má prostě z výroby nastavené nějaké ideální rozmezí pro PD a neví, že tady to do žádné hlavy motoru nejde, že je to rotačka a že potřebuju mít olej co nejteplejší, aby se dobře rozprášil. Kdysi jsem někde viděl porovnání, že nafta je tuším při 20 stupních tekutá, jako olej při 80. Ale ten termostat je nastavený na nějakou ideální teplotu nafty pro PD a neví, že já potřebuju hřát na maximum. Takhle jsem kdysi bojoval i s termostatem ve starém komůrkovém Peugeotu. Do 15 stupňů nafty to přálo naplno, od 15 do 35 už jen částečně a nad 35 stupňů termostat hnal naftu/olej už mimo ohřev rovnou do filtru. Tady to bude něco obdobného. Když jsem hřál naplno a vyhodil termostat a jel občas na naftu, tak na volnoběh motor kuckal, protože měl málo a musel jsem mu trochu přidat plynem, aby se srovnal.
frantisek28 píše:Ale je to tvoje auto. Ked to tak chces.
Osobne mam nazor taky, ze ten dorobeny vymennik tam nema ziaden vyznam. Ine by bolo mat el. vyhrev napr. toho filtra, aj ked studeny start by ani to neriesilo, aspon co sa tyka filtra, filtrovatelnosti pri tom studenom starte.
Tak to je pěkná blbost, co jsi teď napsal. Jezdil jsi někdy na friťák??? Ten výměník má sakra velký význam. Podívej se do diskusí o ježdění na friťák, nebo se zeptej někoho, kdo na něj jezdil a on ti to potvrdí. Friťák musíš mít co nejvíc řídký a tekutý, aby se procpal filtrem a dobře se rozprášil. A toho dosáhneš tím, že ho ohřeješ. Nejlépe vodou. Jakmile se motor po pár km ohřeje, tak máš už dost odpadního tepla a můžeš vesele ohřívat a vytápět třeba celý skleník. Kdybys ohříval elektricky, tak je to zbytečně složité a bereš energii motoru. A na studený start je nejlepší mít 2 nádrže.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od frantisek28 »

Mas pravdu, na fritak a podobne som nejazdil, ani nebudem.
Ale ked ty teda tu riesis fritak, tak potom si offtopic…

Tvoje problemy, skusenosti sa riesia tu:
https://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=9

Ja som napisal, ze iba z principu, ked je palivo najchladnejsie, zrovna tak motor, tak je ten vymennik uplne zbytocny, kedze filtrovatelnost je za studena nizsia a ohrev nastane az po zohriati motora, co nejaku dobu trva, nez sa zacne ohrievat.
A ano, termostat v Tcku, ci tom filtri sa otvori pri 30°C.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1104
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jsem na fóru už dlouho a vím, kde se řeší provoz na olej. OT nejsem, protože tu neřeším friťák, ale ptal jsem se tu primárně na termostat a jeho funkci ve standardním palivovém filtru z O2 TDi. Až když jsi mi psal tvoje postřehy, tak jsem ti odpovídal proč to tak potřebuju. Mě netrápí, za jak dlouho se ohřeje motor, to je jen pár km. Trápí mě to, že to nehřeje naplno, což potřebuju. Protože mě to u toho filtru zaskočilo, že na rozdíl od starého z Feldy nehřál naplno. Ale už je to v řešení, termostat jde ven a místo něj půjde hliníkový špunt.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29
Odpovědi: 0

Re: Palivový filtr Octavia II 1.9TDi

Příspěvek od ka-spel »

Mám dotaz. Mám výše uvedený filtr (UFI) v O2 a po výměně vložky lehce prolíná nafta pod víčkem. Dotažený je to fest, tak mě napadá poškozené těsnění, ten okroužek. Nevíte jaké má rozměry, že bych koupil u místního prodejce těsnění?

Tento https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/a ... -2020.html
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
exiter
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 25 lis 2008, 22:06
Odpovědi: 0

Re: Palivový filtr Octavia II 1.9TDi

Příspěvek od exiter »

Mas ten starý O-kroužek?
Uz se mi také stalo ze jsem dal nový filtr + O-kroužek a teklo to. Dal jsem tam z5 ten puvodni a tesnilo to. Na novem O-krouzku nebylo videt poškození apod.
ka-spel
Přispěvovatel
Příspěvky: 195
Registrován: 06 črc 2012, 05:29
Odpovědi: 0

Re: Octavia II 1.9TDi palivový filtr

Příspěvek od ka-spel »

Sháněl jsem nový kroužek, ale v autorizáku 219 Kč a ještě nebyl skladem, tak jsem vzal za 350 Kč u zdejších prodejců Valeo a s tím kroužkem z něj šel do SKF. Podle měrky to je cca 74 mm, ten neměli skladem, tak jsem vzal sousední míry 73 a 75 mm za á 39 Kč. Nakonec to dopadlo jak píšeš. Rozmontuji filtr a kroužek neporušený, tak jsem to tam vrátil a drží to. Chyba jak říkal kamarád mechanik, že jsem to prvně nenamazal.
Felicia 1,6 kombi LPGObrázek->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi Obrázek.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20101
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Octavia II 1.9TDi palivový filtr

Příspěvek od roman1648 »

Ono je to těžký, včera jsem dělal v mezičase mezi přezouváním kol olej na 1.2HTp, vytáhnu filtr z krabičky ( jakejsi noname co si donesl ) a ten okoužek co se dává na ten plastovej dekl filtru už od oka dobře o třetinu tenčí,říkám,no,tak to by netěsnilo ani omylem,zkusil jsem to,při dotahování žádnej odpor,tak jsem tam vrátil starej,byl pěknej,kulatej,měkej
To samý třeba olejáč na starým 1.6HDi tam je hranatej okroužek origo,někdy je u filtru kulatej,ten je tak tlustej že to nejde dotáhnout a člověk má strach aby to neprasklo
A to že je třeba kroužek namazat,to je samozřejmě základ (noteeth) ,ať je to olejáč nebo paliváč
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2058
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Octavia II 1.9TDi palivový filtr

Příspěvek od Jirka. »

Přitom ty origo O2 filtry se vyrábí tady v CZ a při troše snahy se dají sehnat levněji než ta čína protože občas nějakýmu zaměstnanci zapadne omylem do kapsy (noteeth)
Ale borci koupí tu největší sračku nejlépe meyle, kamoka, vika, nebo topran a strašně se diví že to teče. Funkčnost-to co takový shit filtr pochytá snad ani nechci vědět.
https://auto.bazos.cz/inzerat/173451934 ... a-nova.php
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20101
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Octavia II 1.9TDi palivový filtr

Příspěvek od roman1648 »

Je to tak no, sám třeba nedávám nejdražší topky ale snažím se dávat solidní výrobce Purflux,Valeo,Delphi,Mahle,Filtron určitě ne zmiňovanou Kamoku nebo Ashiku za stovku...
Kdysi na e46 330d jsem měl za paliváčem ještě takový malý plastový filtřík který byl průhledný a nechápal jsem kolik ještě hlavní filtr propustil bordelu :?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9160
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Re: Octavia II 1.9TDi palivový filtr

Příspěvek od hansdob »

Aby ten krasnej olejak nebyl výhodný aliexpres tam prodáváme taky originály tuším jsem na ne tenkrát narazil asi za 50kc pokud jich vezmu víc jak 20 nebo tak nějak to bylo.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“