OBDII konektor a vyvedena CAN zbernica
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OBDII konektor a vyvedena CAN zbernica
Dobry den,
prosim Vas o radu ohladne konektora OBDII a vyvedenej CAN zbernice na danom konektore. Potreboval by som vediet, ci vyvody cislo 6 a 14, ktore su oznacene ako CAN High/Low (J2284) su aktivne (ci je na nich naozaj vyvedeny CAN signal). Ak su aktivne, viete poradit s akou prenosovou rychlostou pracuju? V pripade, ze aktivne nie su ako je mozne na dane vyvody priviest signal z komfortnej zbernice?
Aby som to trochu priblizil:
Mam spravit zariadenie, ktore bude monitorovat stav vozidla prostrednictvom CAN zbernice. V automobile su minimalne dve, a to komfortna (ovladanie stahovania okien, budiky, radio, apod) a motorova (motor, ABS, airbagy apod).
Prva z nich "komfortna" pracuje napriklad v octavii rychlostou 100kbps. Druha tzv "motorova" pracuje v octavii rychlostou 500kbps. Obe tieto zbernice sa lisia okrem rychlosti aj napatovymi urovnami.
Moje zariadenie by sa malo napojit na CAN zbernicu v aute a zachytavat komunikaciu medzi tymi riadiacimi jednotkami. Uvazujeme o zaznamenavani udajov z komfortnej CAN, pretoze sa tam da zistit rychlost auta, otacky motora, otvorenie/zatvorenie okien, dveri a pod.
Kedze sa nechceme/nemozeme priamo napojit na kable, pripajame sa na konektor pre diagnostiku tzv OBDII (je pod volantom). Na vyvodoch 6 a 14 tohoto konektora by mala byt vyvedena niektora z tych CAN zbernic (bud komfortna alebo motorova). Ja som sa na tento konektor uz pripojil ale zariadenie mi nic nezaznamenalo (zariadenie sme pritom testovali v labaku na jednom pripravku a vieme, ze ramce zo zbernice zachytit dokaze).
Teraz teda neviem, ze ci na tom konektore je naozaj priamo vyvedena CAN zbernica (a ktora), alebo musim riadiacej jednotke nejak poslat prikaz, aby mi na vyvody 6 a 14 nieco sama priviedla.
Kedze nemam k dispozicii ziadny iny kabel (komercny alebo zhotoveny), ktorym by som dokazal zistit, ze ci tam na konektore nieco naozaj je, tak to riesim na tomto fore.
Automobil: Passat B5.5 (B6) AWT motor 1.8 Turbo benzin 2001
Za odpoved vopred dakujem
prosim Vas o radu ohladne konektora OBDII a vyvedenej CAN zbernice na danom konektore. Potreboval by som vediet, ci vyvody cislo 6 a 14, ktore su oznacene ako CAN High/Low (J2284) su aktivne (ci je na nich naozaj vyvedeny CAN signal). Ak su aktivne, viete poradit s akou prenosovou rychlostou pracuju? V pripade, ze aktivne nie su ako je mozne na dane vyvody priviest signal z komfortnej zbernice?
Aby som to trochu priblizil:
Mam spravit zariadenie, ktore bude monitorovat stav vozidla prostrednictvom CAN zbernice. V automobile su minimalne dve, a to komfortna (ovladanie stahovania okien, budiky, radio, apod) a motorova (motor, ABS, airbagy apod).
Prva z nich "komfortna" pracuje napriklad v octavii rychlostou 100kbps. Druha tzv "motorova" pracuje v octavii rychlostou 500kbps. Obe tieto zbernice sa lisia okrem rychlosti aj napatovymi urovnami.
Moje zariadenie by sa malo napojit na CAN zbernicu v aute a zachytavat komunikaciu medzi tymi riadiacimi jednotkami. Uvazujeme o zaznamenavani udajov z komfortnej CAN, pretoze sa tam da zistit rychlost auta, otacky motora, otvorenie/zatvorenie okien, dveri a pod.
Kedze sa nechceme/nemozeme priamo napojit na kable, pripajame sa na konektor pre diagnostiku tzv OBDII (je pod volantom). Na vyvodoch 6 a 14 tohoto konektora by mala byt vyvedena niektora z tych CAN zbernic (bud komfortna alebo motorova). Ja som sa na tento konektor uz pripojil ale zariadenie mi nic nezaznamenalo (zariadenie sme pritom testovali v labaku na jednom pripravku a vieme, ze ramce zo zbernice zachytit dokaze).
Teraz teda neviem, ze ci na tom konektore je naozaj priamo vyvedena CAN zbernica (a ktora), alebo musim riadiacej jednotke nejak poslat prikaz, aby mi na vyvody 6 a 14 nieco sama priviedla.
Kedze nemam k dispozicii ziadny iny kabel (komercny alebo zhotoveny), ktorym by som dokazal zistit, ze ci tam na konektore nieco naozaj je, tak to riesim na tomto fore.
Automobil: Passat B5.5 (B6) AWT motor 1.8 Turbo benzin 2001
Za odpoved vopred dakujem
Taaakze vopred dakujem vsetkym za odpovede a chcel by som to uzavriet, aby to tu nestalo len ako prispevok bez riesenia
Pokial ide o CAN a konektor OBDII (diagnosticky), tak tam je ta CAN zbernica spinana....cize musim poslat riadiacej jednotke prikaz, cim ju prinutim tam prepojit Motorovu alebo Komfortnu (tuto mozno - nemam presne overene) CAN.
Ja som sa uz pripajal na Motorovu zbernicu (v skole som nasiel laboratorium, kde maju riadiacu jednotku a budiky z Touarega) a zariadenie mi pekne zaznamenavalo ich komunikaciu
Skusal som to pripojit aj na komfortnu CAN, ale tu som neuspel pravdepodobne kvoli pouzitemu CAN budicu v mojom zariadeni
Pokial ide o to pripajanie, tak to bolo priamo na kable z riadiacej jednotky 
Ja som sa uz pripajal na Motorovu zbernicu (v skole som nasiel laboratorium, kde maju riadiacu jednotku a budiky z Touarega) a zariadenie mi pekne zaznamenavalo ich komunikaciu