Nevyřešitelné vibrace volantu ve vyšších rychlostech - Bora.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nevyřešitelné vibrace volantu ve vyšších rychlostech - Bora.
Čau , Bora Variant ASZ , už asi 2 roky se trápím s vibracemi volantu resp. celého auta při vyšších rychlostech na dálnici cca od 120 a výš. Vibrace jsou nejvíc cítit ve volantu a v pedálech. Vibruje to jak v tahu tak z kopce na neutrál. Je to doprovázené hučením od přední nápravy , ovšem hučení je slyšet pouze v tahu a když jedu na dálnici do táhlé zatáčky - prostě když jsou kola lehce natočená. Zřejmě to souvisí spolu s vibracemi. Na autě je spousta věcí vyměněných : na nápravách defakto vše co se zavěšení týká ( nové tlumiče Kayaba , nové pružiny Eibach Pro KIT, uložení tlumičů SKF, silentbloky ramen TT vzadu, origo VW vepředu, čepy Lemforder, nové řízení BORSEHUNG, nové kotouče origo VW 312mm, origo desky VW, nová ložiska FAG, nové vnitřní klouby poloos Lobro) jo a 3x to bylo na geometrii.
Šel jsem dál , koupil jsem novou kompletní spojkovou sadu Sachs, dal jinou převodovku ( ta původní už chrastila, a hučela )co má docela málo najeto, do ní nový olej VW. Vibrace a hučení pořád stejný ! Mám dvě sady 16" kol origo Golf IV , jsou absolutně rovná, pneu nové Hankook léto a Polaris 5 zima, několikrát vše vyváženo - dělá to na obou sadách stejně.
Teď už zbývá vyměnit jen vnější klouby poloos. Jenže v rejdu při rozjíždění se žádné známky zničení neprojevují. Vůli nějako maličkou klouby mají ale nic extra. Může ty vibrace ve vyšších rychlostech opravdu dělat vnější kloub poloosy ??? Už jsem z toho docela utahanej pořád řešit takovou kravinu. Děkuji za názory.
Jo a všiml jsem si , že se vibrace lehce zvýraznily po přechodu na větší a těžší kotouče 312mm. Tudíž musí být něco špatně na stranách těhlic kde ta vyšší hmotnost co rotuje dělá zřejmě ty vibrace.
PS: chci koupit oba klouby zase LÖBRO tak snad neudělám chybu.
Nejspíš tady:
https://pegasdily.cz/sada-kloubu-hnaci- ... bro-303551
Šel jsem dál , koupil jsem novou kompletní spojkovou sadu Sachs, dal jinou převodovku ( ta původní už chrastila, a hučela )co má docela málo najeto, do ní nový olej VW. Vibrace a hučení pořád stejný ! Mám dvě sady 16" kol origo Golf IV , jsou absolutně rovná, pneu nové Hankook léto a Polaris 5 zima, několikrát vše vyváženo - dělá to na obou sadách stejně.
Teď už zbývá vyměnit jen vnější klouby poloos. Jenže v rejdu při rozjíždění se žádné známky zničení neprojevují. Vůli nějako maličkou klouby mají ale nic extra. Může ty vibrace ve vyšších rychlostech opravdu dělat vnější kloub poloosy ??? Už jsem z toho docela utahanej pořád řešit takovou kravinu. Děkuji za názory.
Jo a všiml jsem si , že se vibrace lehce zvýraznily po přechodu na větší a těžší kotouče 312mm. Tudíž musí být něco špatně na stranách těhlic kde ta vyšší hmotnost co rotuje dělá zřejmě ty vibrace.
PS: chci koupit oba klouby zase LÖBRO tak snad neudělám chybu.
Nejspíš tady:
https://pegasdily.cz/sada-kloubu-hnaci- ... bro-303551
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
No moc dalších variant už mě nezbývá
asi ty klouby jdu rovnou objednat. Max. vyhodím dalších 3500 kč z okna , ale už jsem tak nějak zvyklej 


Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33584
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Jenže ty vnitřní klouby jsem dával nové celkem nedávno , taky Lobro.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Vnitřní klouby, pokud nejsou přímo v převodovce, např. u Golfa dělají kousky hlavně když vyschne vazelína, tak se zadírají a dokonce to tak zamlátí s volantem i v menší rychlosti , že by člověk spadl do strouhy. Vnější klouby , samozřejmě hlavně ta delší dělají to, co popisuješ a jak tady pánové píší. I ty mohou být vyschlé, neklepou, ale jdou" ztuha"..Bez této zkoušky nelze pokračovat dál. Samozřejmě všechny úpravy -větších brzd a podobně tento problém jen zvyšují, proto také vozy s většími brzdami mají větší i uložení nápravy..
nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33584
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- Kendys_TDI
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 190
- Registrován: 23 zář 2018, 10:39
- Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko
Chlapi může to dělat ucpaný egr, vadný vstřikovač, vadná dvouhmota, vadný tlumič vibrací rozvodu (vždy s vadnou volnoběžkou alternátoru), špatně vycentrovaná spojka při výměně + ledabylá výměna nekompletního převodového ústrojí, nejmíň pravděpodobná bude přidřená převodovka, vadná volnoběžná ložiska převodovky, vadné poloosy, pozůstatek (zkroucení kastle) po nehodě, chybně vyměněný ložisko (netuším zda se lisuje a nebo je součástí náboje, ale šetřit se rozhodně nevyplácí), Utržené uložení motoru s převodovkou (horní nekvalitní uložení motoru; uložení převodovky a při vyšších Nm u nafty odchází každoročně a vždy spolehlivě spodní reakční vzpěra druhovýroby, ta originální přežije občas i záruku
; Podle mě už taháš agregát po poloosách i když ty uložení mohou vypadat v pohodě, ale když se budeš dívat na motor, který ti bude někdo vytáčet, tak poznáš ihned, že takhle opravdu ne! když to tam lítá jak nudle v bandě a jediný o co se to ještě dole zapře je ta reakční vzpěra, ramena a poloosy. Kdo neřeší uložení, dřív řeší právě poloosy a podvozek. Jak prosté že, ale člověk nesmí být ovce a měnit důsledek, vždy je potřeba najít příčinu; Nebrzdí ti nějaký kolo za jízdy ? není horkej střed předních kol po velmi krátké jízdě ? (Mě jednou mechanik měnil brzdy a blbě zamáčkl pístek a kolo permanentně přibržďovalo); Nemáš koplej ráfek ? nejde některé přední kolo hůř nasadit na náboj při výměně ? ; máš dotažený šrouby kol pořádně ? ; bylo vyvážení kol provedeno na zkalibrované vyvažovačce ? (párkrát se mi už stalo, že to měl borec rozkalibrovaný a vibrace do volantu neskutečný. Nemáš boule na pneumatikách ? Neřekl bys to, ale jedna malá boule z boku pneumatiky rozhází celý auto jako nic (hlavně na dálnici), projdi všechny 4 gumy, aby schovanou bouli neměla nějaká zevnitř a nebo nenarval s tim někdo obrubník ? Nejsou ty gumy protektory ? Nevyklonil mekánik při výměně brzd a tlumičů těhlici nebo její upevnění ? dosadil jí tam vůbec správně ? neutrhl některý šroub na třmenu apod. ? nalisoval silentbloky přesně do ramen ? byly ty ramena rovný ? nedostaly předtim někde kopačku od obrubníku nebo překážky na silnici ? ; nevyměnil někdo jen polovinu na té přední nápravě ? (1x tlumič, 1x brzdu, 1x kloub, 1x pružinu, 1x rameno, 1x uložení atd. ???) Je stabik přední nápravy vůbec na tý nápravě a pokud jo, tak nemá v čepech a gumách vůle ? Neni urvaný přední spodní nosník mezi chladičem a motorem? Neni problém v samotným motoru na úrovni šílených vibrací a klepání ?.
Všechno to zkontroluj a projdi 2x, ale jestli bude chybět spodní nosník před motorem, tak je to po bouračce a celý to může být zkřížený a motor dostal ránu a může to být výměnou všeho kolem pouze lepší, ale 100% stav už to nikdy nebude.
Můj případ je ten, že auto bylo sešrotovaný, motor dostal nečekaný zastavení, takže běží jinak než seriovka, blbec nedokázal vycentrovat spojku, nevyměnil očesaný setrvák, kladivem vyklepal bouchlý kolo a spoléhal se, že to někdo koupí. Přitom první co sem dělal bylo uložení motoru, převodovky a reakční vzpěru, potom vibrovalo jen při maximálkách, takže sem odvodil volnoběžku alternátoru s napínákem a tlumičem vibrací rozvodu; potom to dělalo jen v tahu (ucpaný egr ventil, sání, a výfuk). No a minulej tejden tam začalo něco vrzat (jak víc pršelo a vrzalo to jenom za mokra), tudíž po kontrole kloubů a vysledování že to nejvíc píská v maximálním rejdu byly jasný klouby a poloosa u řidiče, protože předchozí majitel asi dlouho jezdil s utrženým uložením převodovky a motoru! Nikomu to nedošlo hned, ale zanedbáš gumu za 1200,- jen proto že výměna uložení není bez zvedáku nic snadného a spodní vzpěru vyměnit bez rampy je skoro nemožný a po nějaký době tyhle 3 levný uložení způsobí škody za několik desítek tisíc korun. K čemu měnit tlumiče, když skáče předek, když prvotní proč skákat začal bylo právě díky tomu utrženýmu uložení převodovky s motorem.
Přeji Ti ať v tomhle seznamu typu sloh najdeš věc, kterou si ještě nekontroloval a problém vyřešíš co nejlaciněji, ale jestli si neměnil uložení agregátu, tak zbytek výměn byly jen vyhozený peníze.

Všechno to zkontroluj a projdi 2x, ale jestli bude chybět spodní nosník před motorem, tak je to po bouračce a celý to může být zkřížený a motor dostal ránu a může to být výměnou všeho kolem pouze lepší, ale 100% stav už to nikdy nebude.
Můj případ je ten, že auto bylo sešrotovaný, motor dostal nečekaný zastavení, takže běží jinak než seriovka, blbec nedokázal vycentrovat spojku, nevyměnil očesaný setrvák, kladivem vyklepal bouchlý kolo a spoléhal se, že to někdo koupí. Přitom první co sem dělal bylo uložení motoru, převodovky a reakční vzpěru, potom vibrovalo jen při maximálkách, takže sem odvodil volnoběžku alternátoru s napínákem a tlumičem vibrací rozvodu; potom to dělalo jen v tahu (ucpaný egr ventil, sání, a výfuk). No a minulej tejden tam začalo něco vrzat (jak víc pršelo a vrzalo to jenom za mokra), tudíž po kontrole kloubů a vysledování že to nejvíc píská v maximálním rejdu byly jasný klouby a poloosa u řidiče, protože předchozí majitel asi dlouho jezdil s utrženým uložením převodovky a motoru! Nikomu to nedošlo hned, ale zanedbáš gumu za 1200,- jen proto že výměna uložení není bez zvedáku nic snadného a spodní vzpěru vyměnit bez rampy je skoro nemožný a po nějaký době tyhle 3 levný uložení způsobí škody za několik desítek tisíc korun. K čemu měnit tlumiče, když skáče předek, když prvotní proč skákat začal bylo právě díky tomu utrženýmu uložení převodovky s motorem.
Přeji Ti ať v tomhle seznamu typu sloh najdeš věc, kterou si ještě nekontroloval a problém vyřešíš co nejlaciněji, ale jestli si neměnil uložení agregátu, tak zbytek výměn byly jen vyhozený peníze.
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch

Tak nové klouby jsou na autě a co myslíte pánové ????
Jo , vůbec nic , vibrace pořád stejné !
Tak a teď už mě došly nápady. Zbývá už jen nová kára na leasing, nebo sanatorium Kosmonosy !!!

Jo , vůbec nic , vibrace pořád stejné !
Tak a teď už mě došly nápady. Zbývá už jen nová kára na leasing, nebo sanatorium Kosmonosy !!!



Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
Hele mam to na O1 uplne to stejny,po prechodu na 288 brzdy.Mam vibrace jak v tahu,tak i na dalnici od 150nahoru,vnitrni kloub na dlouhy poloose jsem pro sichr vymenil a nic
Vim ze to zaclo asi nejak po vymene loziska kola,myslim febi jsem dal, tak asi zkusim dat jiny,uz taky nevim
Vim ze to zaclo asi nejak po vymene loziska kola,myslim febi jsem dal, tak asi zkusim dat jiny,uz taky nevim
GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60
No mě to dělalo i na původních 288 mm kotoučích , ale rozhodně to nemělo takovou intenzitu jako na těch o dost těžších 312 mm kotoučích. Nejhorší je , že já už na té nápravě vyměnil vše co vyměnit šlo. Už mě nic nenapadá. Poslední šance snad je , nechat vyvážit kola přímo na autě. Ale na několika , vyvažovačkách jsem je nechával vyvážit x krát , i jinou sadu kol jsem dal a nic. Tahle záhada mě neuvěřitelně sere , nedaří se vyřešit a stojí to zbytečně dost peněz. Jinak já dával před rokem dopředu taky nová ložiska FAG ( sada dvou ložisek v krabici kupováno na Cardo.cz ) tak leda , že by ty ložiska FAG byly šmejd , resp. padělky. Asi na to dlabu. Do cca 120 km/h to vibruje fakt jen mírně a dá se to vydržet tak budu jezdit 120 

Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 237 000 km FR = Furt Rozbitý
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 384 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km

https://imgur.com/FesKPdz
No me to srat neprestane
na puvodnich brzdach a tehlicich to bylo v cajku
Tema kolama to nebude, taky sem to v praci prevazoval a bylo to rozhozeny 10g tak si rikam, to bude ono ale hovno,zadna zmena.
Jako ze se to roztrepe od 150 na to srat, ale ze to třepe v tahu od trojky nahoru, me vadi hodne.
Taky mam puky TT a geo serizenou, poloosy jsou rovny
Vnejsi klouby maji mirne znatelnou i v tisicihranu,neverim ze je to tim, kdyz predtim to bylo ok, navic dat pytel za novy, kdyz to bude k hovnu te fakt nepotěší
Silenty motoru mam pritvrzeny, stabik ok, horni ulozeni jsem nedelal(myslim zbytecnost)
Je to boj, snad to vyřešíme

Tema kolama to nebude, taky sem to v praci prevazoval a bylo to rozhozeny 10g tak si rikam, to bude ono ale hovno,zadna zmena.
Jako ze se to roztrepe od 150 na to srat, ale ze to třepe v tahu od trojky nahoru, me vadi hodne.
Taky mam puky TT a geo serizenou, poloosy jsou rovny
Vnejsi klouby maji mirne znatelnou i v tisicihranu,neverim ze je to tim, kdyz predtim to bylo ok, navic dat pytel za novy, kdyz to bude k hovnu te fakt nepotěší
Silenty motoru mam pritvrzeny, stabik ok, horni ulozeni jsem nedelal(myslim zbytecnost)
Je to boj, snad to vyřešíme

GOLF MK3-ASZ-GT2260VK+gtx.Port,vacka Chovanec 3xOFF,0.320,12hlava,FMIC,HDS+RACE,vyfuk 70,brzdyG60