Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Máte někdo praktické zkušenosti z "jednonádržovkou"
Zajímalo by mě, jestli někdo má praktické zkušenosti z jednonádržovým systémem...
Mě v zimě Fiesta 1.6D startuje s padesát na padesát max do -5 Hold mercedesPavel píše:Mám Mercedes w124, předehřev to má z výroby a u jednoho jsem instaloval odvzdušňováka uzavřel zpátečku. Ředím při vedrech 95% RO v zimě když je přes -20 tak padesát na padesát . Jinak jezdím a jezdím.

Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
s mercedesem si to muzes dovolit kdyz mas radovy cerpadlo... a neznicitelnej motor ostatnim s rotacnim cerpadlem (i bosh) bych doporucoval 2 nadrzkovej system... myslim si ze zas o tolik draz neprijde a muzes jezdit na 95% olej bez problemu (casem i vic usetris nez to porad redit s naftou....) a ten motor proplachnout naftou taky neuskodi... mam zkusenost na mb ze kdyz je olej studenej tak se i zvysi spotreba.. a auto hlavne ve vetsich rychlostech tolik nejde...
jednonádrž
Čau, zatim na tom jenom pracuju, ale už to mam celkem promyšlený, jenom čas mi nezbejvá. Taky jezdíme krátký trasy a dvounádržák na to neni ideální. Největší problém je viskozita oleje, při mrazu nejde nastartovat. Jednak si s tim neumí poradit to rotační čerpadlo a vstřiky, který to máslo prostě nerozstříknou. Mam už na to podrobnej plán a chystam se to vyrobit a když se to osvědčí tak bych to možná dělal i na kšeft. Ale jak říkam nemam čas na to to zkompletovat a ozkoušet. Uděláš si elektrickej předehŕev oleje, ptz nějakej výměnník absolutně nestíhá. Nejjefektivnější a hlavně nejrychlejší je to s žhavičkou. Hodně důležitý je podávací čerpadlo s bypassem. Vyhřívanej filtr. Šluslá zpátečka. Celej vyhřívanej okruh chce udělat co nejkratší. Hadice co nejtlustější. A dokonale utěsnit!! Filtry oleje je rozhodně nutný s sebou vozit min. 2 náhradní. A nebo koupit takovej ten profi s co největší plouchou filtrace. Ideální je mít průhledný hadice, aby se dalo zjistit jestli to někde nesaje vzduch. A mým soukromým vynálezem je vyhřívat vysokotlaký potrubí těsně před vstřikama a nejlíp i vstřiky, aby se vstřiky neničily, nekarbonovali a hlavně dobře ROZPRAŠOVALY(nejen kapaly)!! Jediná nevýhoda tutoho systému je velká náročnost na elektrickou energii. Chce to macatou baterku a světla pro denní svícení, který nebudou baterku zbytečně ždímat. Alternátor totiž jinak nestíhá dobíjet. Další alternativou pro šluslou zpátečku je i samoodvzdušňovák od oventropu, ale od toho jednoznačně zrazuje jeho přemrštěná cena. Chce to utěsnit přepady a pokud i pak se bude systém zavzdušňovat je jeho pořízení nutné zvážit.
Obvody se budou ovládat zevnitř manuálně, opět pro ušetření nákladů. Velmi informativní je i teploměr, kluci tady zmiňovali ten z počítaču, jak má okolo 3 čidel a je celkem přesnej. Výměnník s chladící kapalinou je užitečný pro jízdy delší 20km a značně šetří baterku a tím i snižuje spotřebu, ale opět se s jeho použitím náklady rapidně zvyšují. To je asi tak všechno co můžu tuktomu tématu říct. Kdyby někdo měl zájem o koupi a montáž, abych s tim pohnul a vyrobil a ozkoušel to, určitě se mi ozvěte. Nebo bych byl ochoten vyrobit a namontovat výměnnou za RO.
Obvody se budou ovládat zevnitř manuálně, opět pro ušetření nákladů. Velmi informativní je i teploměr, kluci tady zmiňovali ten z počítaču, jak má okolo 3 čidel a je celkem přesnej. Výměnník s chladící kapalinou je užitečný pro jízdy delší 20km a značně šetří baterku a tím i snižuje spotřebu, ale opět se s jeho použitím náklady rapidně zvyšují. To je asi tak všechno co můžu tuktomu tématu říct. Kdyby někdo měl zájem o koupi a montáž, abych s tim pohnul a vyrobil a ozkoušel to, určitě se mi ozvěte. Nebo bych byl ochoten vyrobit a namontovat výměnnou za RO.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D
Podle me se motor zvlaste diesel na kratsi trasy hodne nici... v tvym pripade bych doporucoval webasto (nezavisle topeni) rano zapnes a voda je na pracovni teplote. A nezbytne je take vyhrivani nadrze..... zalezi jaky auto na to chces provozovat... ja bych osobne na kratsi trasy do auta olej nelil zvlast v zime... v lete bych to este pochopil. Opravdu by me zajimal tvuj financni rozpocet... kolik opravdu usetris... Na jake auto to chces provozovat doporucoval bych mb nebo jake koliv auto s radovym cerpadlem.
ohřev vysokotlakýho potrubí je mrhání energií. Při ohřátým motoru už jsou střiky samy o sobě dost horký a průtok v nich natolik malej, že se olej od nich v klidu ohřeje (nevim na kolik, ale schválně si někdy změřim teplotu vstřiku, typoval bych okolo 80°C) A při studenym motoru jsou ztráty vedením v kovu tak velký, že ti stejně všechno teplo uteče do studený hlavy apod...Muj názor.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
ohřev vstřiků
na krátký trasy to neni ideální, ale když někdo jezdí pravidelně každej den 30km do práce a 30km z práce + ještě nějaký víkendovky, tak se ty kilometry nastřádaj. A když člověk jezdí denodenně, tak se to podle mého nezanese, horší by to bylo najet 20km a pak nechat stát tejden a tak. MB by byl nejideálnější, ale i tam bych ohřev doporučoval, ptz cena motorových náhradních dílů bude astronomická.
Ohřev vstřiků je důležitej hlavně pro start. Ztráty toho tepla se nebojim, jen to tak 2 minuty bude trvat než se prohřejou, pár témat zpět kluci právě psali že na vysokotllakym potrubí maj okolo 50 stupňů Celsia, což je málo, po dlouhý jízdě by se měly zahřát, pokud tamtudy neproudí vzduch.
zrovna silver to tam psal:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=60
Ohřev vstřiků je důležitej hlavně pro start. Ztráty toho tepla se nebojim, jen to tak 2 minuty bude trvat než se prohřejou, pár témat zpět kluci právě psali že na vysokotllakym potrubí maj okolo 50 stupňů Celsia, což je málo, po dlouhý jízdě by se měly zahřát, pokud tamtudy neproudí vzduch.
zrovna silver to tam psal:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=60
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
MB 124 200D
MB 190 250D