Vibracie 1.9 tdi arl

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Vibracie 1.9 tdi arl

Příspěvek od matooo »

Zdravím Vás

Chlapi zdravím Vás dnes som si vymenil silent blok prevodovky (dog bone) reakciu vzperu
Dal som tam strongflex polyuretán keďže už ani lemforder dlho nevydržal (power flex stojí nezmysel :p)

Problém ktorý nastal sú extrémne vibracie v kabíne podľa mňa aj vonku počuť že auto šialene vibruje
Pri jazde úplná pohoda reakcie motora pri rozbiehani perfektne necítiť žiadne skubanie ani zvuky pôvodného už vybiteho uloženia

Montáž prebehla úplne bezproblemov všetko sadlo na pôvodné miesto ako malo žiadny zadrhel nenastal. Až na tie vibracie

Je to možné nejako vyriešiť? Alebo to je vlastnosť týchto polyuretanov...

Ďakujem
Naposledy upravil(a) matooo dne 20 zář 2020, 18:06, celkem upraveno 1 x.
Tom.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 711
Registrován: 20 srp 2008, 17:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzen

Příspěvek od Tom.s »

a jaký jsi dal mají různé tvrdosti, ale tohle je normální je to tvrdý a netlumí to jako guma
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Reakcni vzperu jsem mel taky strongflex a rychle letela doprdele :D asi spatna tvrdost a strasny vibrace do volantu no hnus
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

Tvrdosť 80ShA základný strongflex červený

Co sa tyka rozbehu konečne mám pocit že mám nový dvojhmotak a auto sa fakt rozbehne ani žiadne cukanie pri podradzovani.

Ale auto som naštartoval a interiér auta sa trasie ako keby som mal niečo s motorom 🤣

Mal som pocit ze som asi zle niečo prisruboval a motor je posunuty no toto sa nepotvrdilo

Chystám sa ešte teraz natom previesť a trosku to skúsit to ci je možné natom jazdiť vobec
TomášTDI
Aktivista
Příspěvky: 1728
Registrován: 15 pro 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek za Brnem

Příspěvek od TomášTDI »

Zkus schvalne prehododit za origo a uvidis ten rozdil
SEAT LEON TDI ARL 110kw+soft,HDS,EGR-off,KAT-on,312/256mm ,18" CUPRA R, Seat Inca TDI spodekARL,2260,SachRace-performance,trysky0.280+12mm hlava s podávačkou,17"alu,brzdy 312/239mm
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ja som si spravil “hybrid” tiez to bolo moc tvrde tak jednu polovicu som dal strongflex a druhu origo gumu a pocit z auta super :D
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

presne to som dnes rano urobil, nahodil som tam jeden stary ktory som z auta povodne demontoval
samozrejme ziadne vibracie sa uz nekonali

v interieri nieje mozne vydrzat ked auto stoji na volnobeh kedze to niesu vibracie ale po nastartovani sa trepe cely interier auta obcas nejaka rana kov o kov rany boli citelne iba ked bol v aute strongflex
zistil som ze aj silentblok prevodovky pod filterboxom je podla vsetkeho vadny motor sa v nom hega sice je to vidiet iba na pohlad ked som lezal pod autom uz pri originalnej vzpere

otazka je ako to vyriesit rad by som pouzival ten strongflex ale bez tych vibracii pripadne alternativne riesenie samozrejme nie origo to vydrzi tak 2 roky a ta guma je nasracku
samozrejme reakcie pri rozbehu a pod su uplne niekde inde ako s polyuretanom

??? nejake rady

pomohlo by keby som pouzil aj silnetbloky motora s polyuretanu ? alebo by to len znasobilo vibracie?

dakujem
Naposledy upravil(a) matooo dne 20 zář 2020, 12:49, celkem upraveno 1 x.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Mozte zacat pisat a opravit co sa da na "vibracie"? Vzdy ked otvorimforum tak ma dviha....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

Source píše:Ja som si spravil “hybrid” tiez to bolo moc tvrde tak jednu polovicu som dal strongflex a druhu origo gumu a pocit z auta super :D
takze aby som doplnil update.
vymenil som silentblok prevodovky za novy povodny uz bol pekne vymackany

nasledne som vyskusal reakcnu vzperu opatovne no k nicomu to nebolo, este som vyskusal ako sa pise vyssie tzv hybrid zadna cast polyuretan a predok origo guma
- vibracie po nastartovani sa stratili a je s tym mozne jazdit aspon po meste no nieje to uplne to co som cakal :D

dnes som s tym siel mimo mesto 60km tam a 60km naspat a je to v podstate nejazditelna vec kedze v oblasti 1500-2200 sa prenasa do kabiny extremne dunenie a ide to na mozog
(LOL)

cize predpokladam ze objednam celu vzperu origo novu a kaslem nato (wallbash)
favo
blázen
Příspěvky: 2761
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Já ty polyuretany odvrtávám, prostě z nich odělám ementál. Funguje mi to takto už pár roků. Samozřejmě musíš nechat nějaký materiál mezi otvory, aby se to nerozpadlo.
Dostala se mi tato rada od kluka co staví závodní auta a funguje to.
Sice jsem to musel dělat na několikrát, než jsem našel ten správný počet děr, ale dá se to.
Jen netuším, jak dlouho asi ten polyuretanoementál vydrží.
Ovšem já mám pouze a jen polyuretanovou reakční vzpěru, zbytek je lemforder. Příště ale asi obětuji prachy a koupím originál.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2375
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

já mám na vzpěřě powerflex a pohoda.....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Odstraňuješ následok a nie príčinu vibrácií . Nechaj nastaviť motor niekoho kto tomu rozumie . Nečakaj však , že laickým zásahom do RJ získaš závodné auto s komfortom továrenského .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
favo
blázen
Příspěvky: 2761
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Chceš říci, že kdyby měl své TDI ve 100% ním stavu, tak po nasazení tvrdých silentbloků mu auto vibrovat v žádném případě nebude ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

[quote="favo"] Principialne najmenej vibrujú 8 ,10 a 12 valce , kde sú vibrácie potlačené samotnou konštrukciou motora . Pre potlačenie vibrácií prvého a druhého radu konštruktéri motorov už roky používajú vyvažovacie hriadele .
Vibrácie ktoré popisuje MATOO však nie sú bežné a na ich odstránenie nestačí zmena silentblokov . Odpoveď na Tvoju otázku je , že 4. valec TDI má prirodzenú vlastnosť vibrovať a jej potlačenie je úlohou siletblokov . Tvrdšie uloženie - zretelnejšie vibrácie a hluk .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
favo
blázen
Příspěvky: 2761
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Však já to chápu, ale on tu řeší problém který mu vznikl až po použití tvrdých silentbloků. Dal tam tvrdý a začalo se třást celý auto, takže jeho jediný řešení je vrátit měkký silentbloky, nebo změkčit stávající tvrdý.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“