Špatné starty 66kw ALH
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tím čidlem teploty paliva G-81 to nebude. I kdyby bylo vadné, tak start nemůže být horší. Pro start je rozhodující teplota od čidla chladicí kapaliny G-62. Vadné čidlo G-81 by nemělo způsobovat ani nepravidelný chod motoru po spuštění při těchto teplotách. Dojde-li k jeho závadě, vezme si ŘJ motoru náhradní teplotu paliva /-5,4°C/. Proto by ŘJ nařídila vstřikovat ještě větší množství paliva než kdyby bylo čidlo G-81 funkční. Já bych si nejdříve zkontroloval zda mi nepadá palivo a jestli mi do čerpadla nejde hodně bublin. Také nesmí být v přívodní hadičce od filtru k čerpadlu před studeným startem velká bublina /větší než asi 6 cm/. Dal bych do mot. prostoru petku s čistým palivem a z ní natáhnul průhledné hadičky do čerpadla a z něj. Takhle bych nechal motor chvíli běžet a až by v hadičkách nechodily žádné bublinky, tak bych motor vypnul. Motor bych nechal přes noc vychladnout a ráno zkusil nastartovat. Pokud by motor nespustil dobře, tak bych to další ráno zkusil i s odpojeným čidlem G-62 /prodlouží se předžhavení na max. dobu/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
Co je tak zlozite si overit udaj z toho cidla? Da sa aj bez Vagu, obycajnym ohmetrom (4 a 7 pin na cerpadle). Ak ukazuje blbe hodnoty vymena stoji drobne.prka píše:Tím čidlem teploty paliva G-81 to nebude.…
Nepisem, ze je prerusene. Pisem, ze moze davat nespravne hodnoty.
Pises, ze to nemoze mat ziaden vplyv na start.
Ibaze, z toho sminaca sa dopocitava aj zaciatok vstreku.
Preco si neoponoval Milosovi ked napisal:
slovacek.milos píše: nic že čidlo může mít vliv na start i chod motoru,
pokud má jirka ráno pět stupnů a odpovídá to okoli potom 28 tak není důvod nic měnit
slovacek.milos píše:Teplota paliva je velmi důležitá,
je, ale kdo to nezná a nevidí ten výfuk nepochopí, teplota paliva ti hodí i počátek vstřiku mimo toleranci a zapíše se ti závada
pak hledáš jak cyp prblém v regulaci vstřiku a ono čidlo teploty pliva lže
Ale kludne to moze byt hoc aj netesnym prednym guferkom na cerpadle. Po jazde skusit zasvorkovat palivove hadicky k/z cerpadla, na druhy den odsvorkovat, startovat…Marek77 píše:… Myslím, že toto čidlo je nezbytné pro řízení dynamického předvstřiku - ostatně jeho závislost je víceméně pouze na teplotě paliva.
Toto čidlo bývá v čerpadle.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33560
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Když jsem konstatoval, že čidlo G-81 nemůže mít na studený start v těchto teplotách vliv, tak jsem chtěl kolegovi z fóra co nejvíce pomoci, aby nemusel koumat a dělat zbytečnou práci, když to není potřeba a zejména když píše, že v tomhle ohledu /G-81/ je úplně "mimo mísu". Také jsem mu proto naznačil jak začít /co bych udělal já/. Nechtěl jsem tady polemizovat, když ho tlačí čas / brzy budou mrazy a ty špatné starty baterce nijak neprospívají/.
Pokud však chceš dokazovat, že jsi měl pravdu a já jsem se Tě svým konstatováním nějak dotknul, tak to se Ti nepovede.
Datové pole ŘJ motoru totiž kromě jiného obsahuje celý soubor dat pro start. Vstřikované množství paliva a předvstřik závisí pouze na teplotě chladící kapaliny/G-62/. Můžu Ti sem vložit logy studených startů se zaznamenaným množstvím paliva a velikostí předvstřiku v závislosti na teplotě chladící kapaliny. Pokud by toto čidlo G-62 "selhalo", je nahrazeno čidlem teploty paliva /G-81/, jehož teplota je u studeného motoru stejná. Kdyby i toto čidlo selhalo, je nahrazeno "teplotou" mínus 5,4°C a s takovou teplotou motoru pracuje ŘJ jak při startu, tak po celou dobu chodu motoru.
Čidlo G-62 a G-81 může ukazovat chybně, ale jen ve prospěch nižší teploty /většího odporu/ způsobeného zvýšeným odporem na připojení samotného čidla nebo nedokonalého kontaktu na pinech nebo vedení k ŘJ. Menší odpor než odpovídá teplotě mohou čidla ukazovat jen teoreticky. V praxi jsou chybná tato čidla buď ve zkratu, s vyšším odporem než odpovídá teplotě nebo přerušené. Proto při nesprávné hodnotě čidel je do motoru vstřikováno více paliva než by mělo. Tudíž při daných teplotách nemůže dojít u studených startů ke vstřikování menšího množství paliva z důvodu "chybného čidla".
Čidlo G-81 má za úkol korigovat množství vstřikovaného paliva v závislosti na teplotě paliva tak, aby do motoru bylo vstříknuto požadované váhové množství paliva a také korekci předvstřiku. Ne však při studeném startu.
Pokud však chceš dokazovat, že jsi měl pravdu a já jsem se Tě svým konstatováním nějak dotknul, tak to se Ti nepovede.
Datové pole ŘJ motoru totiž kromě jiného obsahuje celý soubor dat pro start. Vstřikované množství paliva a předvstřik závisí pouze na teplotě chladící kapaliny/G-62/. Můžu Ti sem vložit logy studených startů se zaznamenaným množstvím paliva a velikostí předvstřiku v závislosti na teplotě chladící kapaliny. Pokud by toto čidlo G-62 "selhalo", je nahrazeno čidlem teploty paliva /G-81/, jehož teplota je u studeného motoru stejná. Kdyby i toto čidlo selhalo, je nahrazeno "teplotou" mínus 5,4°C a s takovou teplotou motoru pracuje ŘJ jak při startu, tak po celou dobu chodu motoru.
Čidlo G-62 a G-81 může ukazovat chybně, ale jen ve prospěch nižší teploty /většího odporu/ způsobeného zvýšeným odporem na připojení samotného čidla nebo nedokonalého kontaktu na pinech nebo vedení k ŘJ. Menší odpor než odpovídá teplotě mohou čidla ukazovat jen teoreticky. V praxi jsou chybná tato čidla buď ve zkratu, s vyšším odporem než odpovídá teplotě nebo přerušené. Proto při nesprávné hodnotě čidel je do motoru vstřikováno více paliva než by mělo. Tudíž při daných teplotách nemůže dojít u studených startů ke vstřikování menšího množství paliva z důvodu "chybného čidla".
Čidlo G-81 má za úkol korigovat množství vstřikovaného paliva v závislosti na teplotě paliva tak, aby do motoru bylo vstříknuto požadované váhové množství paliva a také korekci předvstřiku. Ne však při studeném startu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33560
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
o pravdu nejde. tu ani smrt nehledá,tiguan2 píše:Miloš ma pravdu, z tepleho motoru jdou ven lepe jak za studena.
V DP neni vždy napsana pravda. Je potřeba přemyšlet.
tahej z toho zkurveného fordu co má svíčky tenké vzadu ze studeného motoru
to je smrtící

pravá ruka a mozek motor ohřeje

škola naučí ale vzdělávát se musí člověk pořád každou minutu, díky bohu za toto forum

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 840
- Registrován: 08 črc 2007, 17:23
prka, tak potom ozrejmi skutocnost, ze niektorim to cidlo keca a nemozu nastartovat, kedze podla teba RJ pri starte neberie v uvahu teploty paliva. Mimochodom, pri popise chybovej hlasky toho cidla je uvedeny sympton aj problemu so startom, co vsak podla teba je vylucene.
Ty stale riesis iba KO cidlo, ja vsak pisem o tom, ze cidlo moze o teplote nafty kecat. Neries KO cidlo, o ktorom by bol chybovy zaznam a dosadena nahradna hodnota, ktora v terajsom pocasi je docelo blizko realite.
http://forum.passat-club.cz/viewtopic.p ... 2&start=40
Tu sa tiez nedalo nastartovat :

Atd, atd.
Aj mne sa na AGR nedalo nastartovat koli tomu cidlu, no podla teba to je blbost…
Ty stale riesis iba KO cidlo, ja vsak pisem o tom, ze cidlo moze o teplote nafty kecat. Neries KO cidlo, o ktorom by bol chybovy zaznam a dosadena nahradna hodnota, ktora v terajsom pocasi je docelo blizko realite.
http://forum.passat-club.cz/viewtopic.p ... 2&start=40
Tu sa tiez nedalo nastartovat :

Atd, atd.
Aj mne sa na AGR nedalo nastartovat koli tomu cidlu, no podla teba to je blbost…
Když někteří nemůžou nastartovat a čidlo jim "kecá", tak mají problém s "palivem" nebo špatně nastavené rozvody. Nevím jak bych to již napsal, abys viděl, že neřeším jen skratované nebo přerušené čidlo.
Co tedy je tohle v předchozím článku ?
Čidlo G-62 a G-81 může ukazovat chybně, ale jen ve prospěch nižší teploty /většího odporu/ způsobeného zvýšeným odporem na připojení samotného čidla nebo nedokonalého kontaktu na pinech nebo vedení k ŘJ. Proto při nesprávné hodnotě čidel je do motoru vstřikováno více paliva než by mělo.
Větší odpor má přece za následek vstřikovánání většího množství paliva a motor nemůže při studeném startu "kuckat" než pořádně chytne.
Co se týká "skrínu" tak ten říká jen to, že je vadné čidlo G-81/je tam větší odpor/, které neodpovídá vnější teplotě 19,8°C.


Co tedy je tohle v předchozím článku ?
Čidlo G-62 a G-81 může ukazovat chybně, ale jen ve prospěch nižší teploty /většího odporu/ způsobeného zvýšeným odporem na připojení samotného čidla nebo nedokonalého kontaktu na pinech nebo vedení k ŘJ. Proto při nesprávné hodnotě čidel je do motoru vstřikováno více paliva než by mělo.
Větší odpor má přece za následek vstřikovánání většího množství paliva a motor nemůže při studeném startu "kuckat" než pořádně chytne.
Co se týká "skrínu" tak ten říká jen to, že je vadné čidlo G-81/je tam větší odpor/, které neodpovídá vnější teplotě 19,8°C.



Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tyto problémy se studenými starty jsou ve většině případů způsobeny zmiňovaným padáním nafty, to je u rotačky zásadní,někdy pomůže výměna pitomých gumiček na termoventilu,přepadových hadiček,někdy fakt skončí u čerpadla,třeba si uvědomit že ty káry mají půl mega v kolech,mnohé i víc a ty čerpadla nejsou věčné
Jednou jsem to řešil na A3 tdi 81kw,čerpadlo se u trubek jen lehoučce rosilo,úplně nic a každý studený start katastrofa,+/-jedno ať bylo +20 nebo -10,čerpadlo ven,nechalo se rozebrat,přetěsnit,pak nějaká pružinka tam byla prasklá nebo co ,kontrola a seřízení vstřiků a chytalo to jak fik

Jednou jsem to řešil na A3 tdi 81kw,čerpadlo se u trubek jen lehoučce rosilo,úplně nic a každý studený start katastrofa,+/-jedno ať bylo +20 nebo -10,čerpadlo ven,nechalo se rozebrat,přetěsnit,pak nějaká pružinka tam byla prasklá nebo co ,kontrola a seřízení vstřiků a chytalo to jak fik
Podla mna curaju vstreky ked vypne auto vstrek neudrzi tlak nafty preto dymi a nechce chytit az ked cerp dotiahne naftu chyti málokto to kontroluje sak otvárací tlak je ok naco este minutu pockat ci aj vstrek udrzi tlak
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431