Ohřev oleje

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Ohřev oleje

Příspěvek od pajda »

Našel jsem elektrický výměník http://www.rostlinnyolej.cz/index.php?p ... &Itemid=57
myslíte že by stačil?
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřev oleje

Příspěvek od ozi »

pajda píše:Našel jsem elektrický výměník http://www.rostlinnyolej.cz/index.php?p ... &Itemid=57
myslíte že by stačil?
nestacil, kup si urcite aj normalne vymenniky voda/olej, tento elektricky len pomoze preklenut cas kym sa zohreje voda v systeme, a verim ze ma dost velky odber cize dost zatazuje elektricku siet auta, mat ho ako hlavny a jediny vymennik je podla mna cira blbost, ale skusit to mozes
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

výměnník

Příspěvek od wiguf »

naopak, tuto ohřívá mnohem víc než výměnník na vodu, jenom je škoda že sou tam ty žhavičky zapouzdřený a nedotýkaj se toho oleje, oto jsou tam větší ztráty a žhavičky se míň chladí a bohužel častějc odchází. Maj to sice pro to aby se to nepřipalovalo, ale po mejch testech sem na žádnou byť jen sebemenší usazeninu či připáleninu neobjevil, nicméně pro jistotu za to vždycky strkam filtřík. Akorát u takovýdleho výměnníku je fajn si tam dát teploměr, aby člověk poznal, kdyź to přestane fungovat, nebo se šlehne žhavička. Na delší trasy je samozřejmě mnohem sofistikovanější klasickej výměnník. Tuto žere konstantně 400W a pokud nemáš světla pro denní svícení, tak si buď jist že to nebude dobíjet. Jinak, aby si byl v obraze tak já tuto vyrobim za 1300,- (2 žhav.) a pokud budeš chtít tak tam může bejt 1 žhavička, dvě, tři, kolik budeš chtít. Termostat nedávam, termostatu nevěŕim. Velmi dobrej je na to ten teploměr co tady kluci několik vláken zpět řeší. A muj výrobek stejně tak jako jejich není ani trochu homologován!!
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Na homolohaci s..u.Stejně je mi ko h..nu.Máte pravdu,je škoda ohřívat vodu elektrikou když je tam dost teplý vody.
brutar68
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 30 říj 2007, 23:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Litomyšlsko

Příspěvek od brutar68 »

Já koupil vyměník tady
http://www.aukce.cz/Views/saleN/default.asp?id=169898 ,
ale musí se dokoupit hadičníky
Ford Fiesta 1,6 bez uprav na použitý RO. Fiesta 1.8 2nárže ohřev šluslá zpátečka. Auto slouži mě, né já jemu.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 11:03, celkem upraveno 1 x.
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

ohřev

Příspěvek od wiguf »

tak sama jedna žhavička snad za 150,- ani neni,....ten kontakt s tim olejem neni ku škodě, jednak se chladí žhavička aby se neutavila a za druhé se mnohem rychlejc ohřívá. Vždy jsem z toho vytáh žhavičku úplně jako novou.
samozřejmě je lepší využívat horkou vodu, ale prvních 20km tam ta horká voda, aby ohřála olej aspoň na 70 stupňů C prostě neni. A právě v tutom okamžiku se vstřiky a čerpadlo s prominutim ku*ví nejvíc. Na delší cestu si člověk elektrickym ohřevem ždíme baterku-ovšem de o to jestli mu za to ten výměnník min. za 2000,-(aspoň trochu schopnej něco ohřát) stojí....
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

Já už to koumám.Mám měděnou trubičku asi 5m.Tak ji stošim do několika závitů a šoupnu jí do pixly (noteeth) .A uvidim.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

pajda píše:Já už to koumám.Mám měděnou trubičku asi 5m.Tak ji stošim do několika závitů a šoupnu jí do pixly (noteeth) .A uvidim.
mrkni sem. ja už to mám vyrobený a jezdím na to už druhej rok a vše ok. Pořád jezdím.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=8703
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

je to udělaný z 2 metrový trubky 8 mm ohřeje to dostatačně aby to ohřálo samotnej olej na takovou teplotu aby prošel přes naftovej filtr. Ta pixla je z origoš benzinovýho filtru
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
pajda
Přispěvovatel
Příspěvky: 680
Registrován: 25 lis 2007, 11:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od pajda »

a nevíš jakou má teplotu?
wiguf
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 27 zář 2007, 10:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň a okolí

výměnník

Příspěvek od wiguf »

2 dvorky: ta teplota by mi taky zajímala, jestli má cenu se s tim dělat.
escort 1,8D Bosch již minulost
MB 124 200D
MB 190 250D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

s tou teplotou nevím ale jak je výstup z výměníku do le. magnet ventilu tak na něm ruku neudržím. Práh bolesti mám v normálu tak nevím kolik to může být stupňů :-) jinak nemám žádnou tepelnou izolaci a funguje to. Před čerpadlem mám ještě jeden menší výměník tyky doma dělanej. Teploměr mám už doma ale nějak se pořád nemužu dokopat ho zapojit.:-(
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

foto druhýho prototipu výměníku made in doma

Příspěvek od dvorky1 »

ObrázekObrázekObrázekObrázek
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
teekey
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 23 pro 2006, 23:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno/Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od teekey »

jaky to ma prumer? Se mi to zda byt trochu velike, ze bych snad ani nemel v aute misto kam to dat...
• VW Passat 2.0TDi BMP@103kw
Passat 3C: rady pri koupi
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“