SUV 1.republiky -Tatra
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Biimbo tak to kecáš. Pokud teda máš na mysli nákladní auta. To že to leží brzy na břiše, dejme tomu, gumy to žere úplně stejně jak cokoliv jiného ve verzi 6x6. Rychlost kterou to dokáže jet terénem s čímkoliv jiným nesrovnatelná. Ale bavíme se o sériovém autě při běžném stavebním využitím. Vzduchové pružení u Terrno1 je zajedno spolehlivé, za ty roky co tu nějaké terrna máme se neměnil ani jeden měch, snad jen několik ventilů, za druhé neskutečně pohodlné. Měl jsem možnost porovnat s nějakým Manem tonáží cca nastejno oboje ve verzi 8x8 a z toho Manu bych při stejné rychlosti po nezpevněné silnici v kamenolomu vypadl. Nějaké problémy s diferákama a čímkoliv jiným nepamatuju. Občas manžeta,ale to už se musel sakra brodit v nějakém extrémním bordelu.
Co se týče moderních SUV, či offroad vozidel, v tom musím s tebou Jericho naprosto souhlasit, největší zklamání je pro mne nový Defender. Zatím jsem neměl osobní čest,ale už od pohledu to na mne působí spíš jako to SUV jak to za co defik dřív platil. Další zklamání je pro mne Discovery od verze 3, nehledě na silně nespolehlivé motory, tak už ani ten podvozek na mne nepůsobí dojmem do nějakého většího terénu. Co dokáže projet Discovery 1,to jsem měl i strach co s tím tady soused dělal a co všechno projel. Myslím že ani V3S by neujela to co to Discovery.
Co se týče moderních SUV, či offroad vozidel, v tom musím s tebou Jericho naprosto souhlasit, největší zklamání je pro mne nový Defender. Zatím jsem neměl osobní čest,ale už od pohledu to na mne působí spíš jako to SUV jak to za co defik dřív platil. Další zklamání je pro mne Discovery od verze 3, nehledě na silně nespolehlivé motory, tak už ani ten podvozek na mne nepůsobí dojmem do nějakého většího terénu. Co dokáže projet Discovery 1,to jsem měl i strach co s tím tady soused dělal a co všechno projel. Myslím že ani V3S by neujela to co to Discovery.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Discovery 1 som mal ale napríklad Lada niva prešla tam kde aj ja bez problémov a ten novy defender pozri na YouTube videa testy to auto podľa mňa práve super vyzerá ale neuveriteľne to aj prejde terénom je tam dokonca test kde je defender model pred ním a tento posledný a tento posledný model prešiel to isté ako jeho predchodca dokonca z klzkeho terénu sa vyhrabal lepšie ako jeho starší mráz takže nový defender je auto co v teréne rozhodne nesklame a to testované auto bolo séria bez žiadnych úprav.
BMW 330 ix
Mi ten nový Defender přijde strašně při zemi. Oproti tomu starému. Ale asi zvedne a projede. Cenově pro normálního malého zemědělce silně mimo.Ale to i ten starý. Občas koukám po něčem s čím bych mohl do lesa a na pole,nicméně vše co by bylo za normální peníze je buď totálně zhnilé, nebo je tam nějaký problém. Nejlíp mi vychází to disc1 nebo nějaké terrano jen trefit na něco hezkého nehnitého je problém..
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
https://auto.bazos.sk/inzerat/120096795 ... 300tdi.php
Toto keby si sa pohral a dokončil to mohol by si mat v pohode auto na dlhšiu dobu veľa vecí porobenych
Toto keby si sa pohral a dokončil to mohol by si mat v pohode auto na dlhšiu dobu veľa vecí porobenych
BMW 330 ix
Ty auta jsme měli a už nemáme. Lidi co je měli už je nemají. Znám lidi z Kopřivnice co dělají servis podvozků, vozili jsme je k nim po částech (dělali dřív ve vývoji) a když slyšíš co všechno je na tom konstrukčně špatně a co kolik stojí, změníš na to názor. I v tý jejich oblasti už to přestávají lidi chtít. A pokud vezmeš Tatru s tonáží 33t(podvozek s24) tak to díky tvrdým torzkam a těžkýmu pérování nic pohodlného není. Pokud na tom podvozku není Jamal kabina vzadu. Těch vycvakaných inteligentních poloos, několik ztracených když ulítly ty tři malý šrouby po obvodu, kolikrát se to půlilo jen kvůli ložisku nebo jedný hřídeli, sestupy na prvních V8 turbo s tím inteligentní šestym kvaltem. Motory mají výkon dole že se z bláta naložený sotva rozjedou. Na dalších 5kvalt a želva. Takže vždy na tvrdu zastavit a vyřadit ji. Na ternech 6 kvalt s pomalým jedním stupněm. Když už se to rozjede tak se na ten kvalt vlečes celou stavbu protože přeřadit nejde jinak se to zespodu nesebere. U naložený 8x8 katastrofa. U pár aut z bláta jsem viděl prošoupanou přední nápravu jak je to naložený nízký. Zlatá nezničitelna pevná náprava, 8kvalt ZF, reduktory a taky motor u konkurence. Schnily rám je už v záruce. Kabina to samý. Věčně poblitý motor, u některých typů motoru se povolovaly hlavy a vymačkaly dosedací plochy válců a valce na šikmo a opět zblity motor. Abys vyndal kryt pod motorem a vyčistil ho, musíš vyndat motor. Kondenzátor a vrtule na střeše dokonalé řešení na závady. Olejové topení taky dobrý. Bez automatickýho řízení v kopci horko. Servisní zastoupení bídný všude, díly dodání i v řádu měsíců. Kolik těch aut už shořelo. Po třech letech provozu už kluci začaly opravovat spodky na vytížených Phoenixech.Tomas6 píše:Biimbo tak to kecáš. Pokud teda máš na mysli nákladní auta. To že to leží brzy na břiše, dejme tomu, gumy to žere úplně stejně jak cokoliv jiného ve verzi 6x6. Rychlost kterou to dokáže jet terénem s čímkoliv jiným nesrovnatelná. Ale bavíme se o sériovém autě při běžném stavebním využitím. Vzduchové pružení u Terrno1 je zajedno spolehlivé, za ty roky co tu nějaké terrna máme se neměnil ani jeden měch, snad jen několik ventilů, za druhé neskutečně pohodlné. Měl jsem možnost porovnat s nějakým Manem tonáží cca nastejno oboje ve verzi 8x8 a z toho Manu bych při stejné rychlosti po nezpevněné silnici v kamenolomu vypadl. Nějaké problémy s diferákama a čímkoliv jiným nepamatuju. Občas manžeta,ale to už se musel sakra brodit v nějakém extrémním bordelu.
Co se týče moderních SUV, či offroad vozidel, v tom musím s tebou Jericho naprosto souhlasit, největší zklamání je pro mne nový Defender. Zatím jsem neměl osobní čest,ale už od pohledu to na mne působí spíš jako to SUV jak to za co defik dřív platil. Další zklamání je pro mne Discovery od verze 3, nehledě na silně nespolehlivé motory, tak už ani ten podvozek na mne nepůsobí dojmem do nějakého většího terénu. Co dokáže projet Discovery 1,to jsem měl i strach co s tím tady soused dělal a co všechno projel. Myslím že ani V3S by neujela to co to Discovery.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Nevím, to co píšeš mi připadá jako z pohádky,netvrdím že kecáš,ale já mám zkušenosti přesně opačné. Dělám servisáka u stavební firmy, kde je Tater několik, znám tu spoustu různých autodopravců kteří mají taky hodně Tater,od 148 přes 815 až po terrna. O 148 nebo 815 se nebavme, ty auta mají 30 let a víc,miliony km ujetých. I my tu měli nějaké, půlila se jedna jediná a to proto že jezdila 5let po povodních na prohlubování koryt. Byla to jedna jediná Tatra co jsem za 20 let co tu dělám půlil. Problém byl v tom že někde v u Olomouce v servisu místo aby vyměnili pravidelně olej v diferáku, tak se na to vy.... a vyrezly ložiska.
Terrna, koroze dveří na kabině, ano ten kondenzátor klimy na střeše není dobré vyřešený,na tom autě je víc konstrukčních krp. Všechno to pramení z toho že se vyvíjelo auto narychlo a narychlo emisní normy atd.. Všechna výbava se skládala na koncepčně staré auto, vždyť základ toho všeho je pořád stejný. I ta budka je pořád jedná a ta samá.
Když se ohlédnu po tom co nám tu jezdí,tak asi 10 sklopek 6x6, nemá problém žádná. Všechny mají 10 a více let, každá má odjeto x stovek tis km problémy nejsou s žádnou. Blbosti jako hnilé dveře po 20ti letech, nebo zarezlý ventilátor na střeše, dejme tomu, startér jsem měnil snad jen jeden, nebo dva, jednou se měnily přední poloosy, páč zdechlý řidič nemazal. Semtam cívka na žhavení. Máme tu valníka s rukou, rok výroby 2001, ten má ujeto dobře 1,5 mil. km, jestli ne víc, jediné co se řešilo tak se zabrušovaly hlavy, některé podfukovaly,od té doby je to ok. Na to že posledních 5 let ty auta jdou z ruky do ruky,páč není lidi, každý na to dlabe, nějaká údržba se už skoro neřeší,tak to pořád funguje. Jednou za rok to dojede k nám na kanál,se to alespoň namaže a vymění oleje a jde to dál do procesu.
Ten 6ti kvalt s tím souhlasím, to není dobrá převodovka, ale ty 5ti kvalty s želvou jsou ok. Kolikrát je potřeba tu želvu řadit, většinou se jezdí stejně jen uvnitř stavby, ono se dá jezdit v pohodě i na zajíce, ta jednička není zas tak rychlá.
Asi máš jiné zkušenosti, možná z jiného odvětví, neříkám že někde do lomů apod jsou to auta vhodné,ale pro běžnou stavební firmu či nějakého autodopravce...
Terrna, koroze dveří na kabině, ano ten kondenzátor klimy na střeše není dobré vyřešený,na tom autě je víc konstrukčních krp. Všechno to pramení z toho že se vyvíjelo auto narychlo a narychlo emisní normy atd.. Všechna výbava se skládala na koncepčně staré auto, vždyť základ toho všeho je pořád stejný. I ta budka je pořád jedná a ta samá.
Když se ohlédnu po tom co nám tu jezdí,tak asi 10 sklopek 6x6, nemá problém žádná. Všechny mají 10 a více let, každá má odjeto x stovek tis km problémy nejsou s žádnou. Blbosti jako hnilé dveře po 20ti letech, nebo zarezlý ventilátor na střeše, dejme tomu, startér jsem měnil snad jen jeden, nebo dva, jednou se měnily přední poloosy, páč zdechlý řidič nemazal. Semtam cívka na žhavení. Máme tu valníka s rukou, rok výroby 2001, ten má ujeto dobře 1,5 mil. km, jestli ne víc, jediné co se řešilo tak se zabrušovaly hlavy, některé podfukovaly,od té doby je to ok. Na to že posledních 5 let ty auta jdou z ruky do ruky,páč není lidi, každý na to dlabe, nějaká údržba se už skoro neřeší,tak to pořád funguje. Jednou za rok to dojede k nám na kanál,se to alespoň namaže a vymění oleje a jde to dál do procesu.
Ten 6ti kvalt s tím souhlasím, to není dobrá převodovka, ale ty 5ti kvalty s želvou jsou ok. Kolikrát je potřeba tu želvu řadit, většinou se jezdí stejně jen uvnitř stavby, ono se dá jezdit v pohodě i na zajíce, ta jednička není zas tak rychlá.
Asi máš jiné zkušenosti, možná z jiného odvětví, neříkám že někde do lomů apod jsou to auta vhodné,ale pro běžnou stavební firmu či nějakého autodopravce...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Díky za polemiku, velmi zajímavé věci z praxe. Bimbo, považuješ mne za burana, a máš částečně pravdu, kadibudku máme na zahradě , bohužel zánovní za 8000kč pro případ ztroskotání v oblasti vylučování, protože do baráku bych to nestihl,a mám doma dokonce splachovací WC, ale bohužel ne na fotobuňku, musím rukou. Trochu se divím, i když mám rád jednoduchosti, že posuzuješ pevnou přední nápravu s nápravou z TATRY a divíš se, že i když mají manžety vzadu zespoda ochranu, že se vyjímečně i protrhnou. Musím se přiznat, že jsem je v dílně snad ani neměnil jen kvůli protržení a i v armádě to nebyl žádný problém. Na druhé straně se ti divím, že sám nemáš auto s pevnými nápravami , měl bys klid. Tatra by si zasloužila trochu shovívavosti , neměla to jednoduché na rozdíl od MANU, který se mohl vyvíjet kontinuálně už od války.. 
nepropadat panice...
já nepotřebuji mít klid s pevnými nápravami u osobáků když víceprvek děláš jednou za tu dobu co auto máš. Stejně to mám s ostatní složitou technikou v autě. Důležitý je komfort,prostor, výkon, 4x4 a bezpečnost. A vzhledem k najetým km a trasám co jezdíme si neumím představit si koupit nějakou naftovou Mareu. A srovnáváš jablka s hruškama. U nákladních aut přeferuju pevný nápravy. Vydrží to věčnost. Ujede to víc. U osobáku je mi to jedno. GO za 5 tis v materiálu mě nezruinuje. Kdyby ten tatra koncept byl tak skvělej úžasnej, tak v tom jede celý svět. Ale ten je celý století blbej a dělá pevný nápravy. Ani rusáci už ty tatry moc nechtějí. Jen v mým okolí jsou tři soukromníci kterým ten slavnej vzducháč v Ternu euro 3 shořel i s půlkou auta. Auta měli od novoty. Jediný manžety na poloosy co nezpuchří jsou určený pro ruský trh a mají na sobě A (arktik), ty vydrží 10 a více let. Druhá varianta origo je ze tmy a po 3 letech je zpuchřelá. Kryt manžety brání kamenům, ale na skládce kde jsou dráty je to prd platný. Už jsem dělal i zatečenou nápravu na ternu skrz těsnící kroužek kolem toho slavnýho volnýho cvakajícího unašeče (kroužku) poloosy když auta jezdili k bagru přes brod a někdy v něm i stály když je nakládal. Tatra je hrozná rychlokvaška a všechno testují až zákazníci. A kdo říká že ujede všude, nejezdil s ničím jiným. I na tom jejich polygonu mají mezi kolejemi kde jedou kola terén níž aby se ta jejich centrální roura nebrousila a šel pak aspoň bez navařovaní povolit vypoušťák.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tomas6 - Ty si za 20 let praxe viděl jenom jednou to jejich slavný tatrovácký "trhání"? Tak to tý praxe asi moc nemáš, já to poprvé viděl už na
vojně a to ty vojenský měly 20-60 tisíc najeto, za dalších 15 let u soukromníků to byl pro mechoše denní chleba a taky o tom jejich "trhání" s náležitou hrdostí mluvily. Nezlob se na mě ale jestli někdo říká že za 20 let ví o jediným případě kdy se to musí rozdělit tak kolem toho sotva prošel, kolem traktorů a náklaďáků se motám taky od 5 let jako Bimbo a vím že věci jako gufera se na těch komunistických sráčích TATRA, LIAZ, ZETOR, AVIA, Š 120 řeší od nepaměti jak na běžícím páse a bylo to jedno z mých nejlepších životních rozhodnutí když jsem z Tater utekl na normální stroje protože už jsem toho měl plný zuby pomalu každej den po práci něco řešit Jerichem nenáviděný "dodo" a nebo jenom v létě dojít domů a jenom padnout protože oni mají ten svůj slavnej vzducháč co nepotřebuje fridex a topí pod kabinou svejch 180 stupňů celsia a to si piš že to máš i v kabině, když teda zrovna nepleská nějaká ta hlava který se dělaj určitě častějc než ta slavná roura, jinak youtub máš plnej videí s hořícím zánovním Ternem a představ si že mě se to stalo taky (na Ternu) příčina je jednoduchá, soudruzi v Kopřivnici jak šetřil na kdečem tak nepojistily tepelnou izolaci nad motorem plechovou síťovinou jak to měly starý 815 a ta se odlepí už po pár letech provozu a padne na ten jejich rozpálenej zázrak co nepotřebuje vodu(zajímavý je že hasiči to tam perou hlava nehlava
)))
No a nebo jestli se chceš zasmát tak se podívej na video z"linky" - kořen co montuje to "gró" - nápravu a je tam zaskládanej jak v nějakým kolchoze že kolem toho nemůže ani pořádně chodit, myslím že to bylo video nějaký ZŠ na exkurzi takže to bylo pěkně syrový, žádný promo kde to vypadá jako v normální fabrice
vojně a to ty vojenský měly 20-60 tisíc najeto, za dalších 15 let u soukromníků to byl pro mechoše denní chleba a taky o tom jejich "trhání" s náležitou hrdostí mluvily. Nezlob se na mě ale jestli někdo říká že za 20 let ví o jediným případě kdy se to musí rozdělit tak kolem toho sotva prošel, kolem traktorů a náklaďáků se motám taky od 5 let jako Bimbo a vím že věci jako gufera se na těch komunistických sráčích TATRA, LIAZ, ZETOR, AVIA, Š 120 řeší od nepaměti jak na běžícím páse a bylo to jedno z mých nejlepších životních rozhodnutí když jsem z Tater utekl na normální stroje protože už jsem toho měl plný zuby pomalu každej den po práci něco řešit Jerichem nenáviděný "dodo" a nebo jenom v létě dojít domů a jenom padnout protože oni mají ten svůj slavnej vzducháč co nepotřebuje fridex a topí pod kabinou svejch 180 stupňů celsia a to si piš že to máš i v kabině, když teda zrovna nepleská nějaká ta hlava který se dělaj určitě častějc než ta slavná roura, jinak youtub máš plnej videí s hořícím zánovním Ternem a představ si že mě se to stalo taky (na Ternu) příčina je jednoduchá, soudruzi v Kopřivnici jak šetřil na kdečem tak nepojistily tepelnou izolaci nad motorem plechovou síťovinou jak to měly starý 815 a ta se odlepí už po pár letech provozu a padne na ten jejich rozpálenej zázrak co nepotřebuje vodu(zajímavý je že hasiči to tam perou hlava nehlava
No a nebo jestli se chceš zasmát tak se podívej na video z"linky" - kořen co montuje to "gró" - nápravu a je tam zaskládanej jak v nějakým kolchoze že kolem toho nemůže ani pořádně chodit, myslím že to bylo video nějaký ZŠ na exkurzi takže to bylo pěkně syrový, žádný promo kde to vypadá jako v normální fabrice
Naposledy upravil(a) tommi 81 dne 14 led 2021, 00:12, celkem upraveno 1 x.
No a co se týče průchodnost terénem tak ti můžu popsat jak to vypadalo když jsem jel za MANem - ten jenom poskakoval zatímco já musel zapnout mezinápravy a plnej abych difecem uvoral ten tvrdej prostředek (jestli si někdy jezdil s traktorem a víš kolik se musí naložit abys to utáhl, jenže ten má ostrý radlice a ne tři kulatý břicha) a nejlepší bylo varování od šéfa-tatrováckýho fanatika "mrzne ať neprorazíte difec, to ví každá p.. a že se musí jet opatrně" nevím, měl jsem to přenýst v rukách nebo na zádech to mi nikdy neprozradil, p... e co znám já se vždycky musely rozjet aby tam nezůstaly protože ty jejich vzducháče mimo jiný h... o jedou
Naposledy upravil(a) tommi 81 dne 14 led 2021, 11:57, celkem upraveno 1 x.
První tatru jsem půlil myslím ve 13-14 letech. Tehdy to byl zážitek, podruhý o dva roky později mě to taky bavilo. Potřetí už jsem tu práci nesnášel. Naposledy před 10 lety a jsem rád že to období je pryč. Jj pleskání hlav. To je téma. Na hlavy jsme měli udělaný přípravek na upnutí do soustruhu a stáčeli jsme je protože nějaký broušení pastou bylo k ničemu a pleskalo to časem zase (pro ty co to neznají není to rovná hlava jako u TDI )A jinak se musí hlava měnit a to je v opět kopřivnický cenový nesmysl. Pokud je zrovna mají vyrobené, jinak si musí zákazník počkat pár týdnů než si ráčí je vyrobit (myšleno obrazně protože u některých dílů to tak opravdu je) Těch prasklých kroužků pod hlavami co jsme se nadělali. Mázlý písty u motorů s 200-300tis. A ten božský přístup mezi hlavami a čerpadlem když tam musíš něco dělat. Všichni na světě jdou u těžkých podvozků cestou diferák tenký jako nudle a v kolech reduktory. Průchodnost super. Tatra udělá bečky jako 60l sud že v terénu jasně poznáš kde před tebou jel i prázdný. Obtisknutý had od roury a po krajích rýhy od krytů manžet. Regulaci výšky perování dají na předposlední nápravu. Takže když máš poslední nacouvanou u bagru výš, předposlední se vyvěsí, myslí si to že je třeba upustit a když se pak s 20 tunama rozjedeš(na želvu, nebo C převod protože se to jinak nehne, 8x8 s 30 tunama už vůbec) prdel leze po zemi jak ochrnutý jezevčík a krásně cítíš každý kamen který tomu stojí v cestě. A ještě co mají klucí vymakaný jsou přední náboje. Ložisko ho vykurví tak že se musí vyměnit. Tolik jsem neudělal ani vaček u PD jako nábojů u tatry 
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Tak asi proto jak to píšete tu mají na okolí všichni Tatry že. Málo kdo z těch živnostníků má něco jiného. A nejen živnostníků. Kdyby to bylo všechno na pi.u jak tvrdíte, tak to všichni dávno naházeli do šrotu. Ale nebudu se přít. Vy máte svůj názor já taky.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jsou místa kde se ty auta těší stále oblibě a lidi baví takový to víkendový vrtání a ladění aby se s týdnu mohlo vydělávat. Nebo to mají starší lidi co to v tom už nějak chtějí doklepat, nebo ti co mají liché obavy z oprav a provozu neznámého. Většinou jsou to takové ty zamrzlé chudší kraje kde se nejdýl držely v provozu 120, Felicie a teď je tam stále kultem jedničkova Octavka s červeným Íčkem , křídlem a chipem. Máme vyzkoušeno že auta dají s přehledem 23-25 tis motohodin a s vůlemi stále fungují. Tatra 13-15 tis motohodin a začíná to. Beru provoz kamenolom ,stavba, naložení minimálně na konstrukční hmotnost. Spíš 5-10tun přes ní. Silnice když ještě byla možnost nadrozměru i na sypký materiál, tak stále povolené maximum 42-44t na osmikolu.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Popíší můj zastaralý pohled, který s dnešní dobou práce pod bagrem nemá moc společného. Tatra byla u nás v podniku u silnic králem, nejen pro řidiče ale i pro mechaniky. Je pravda, že distributory/vozily asfalt /toho moc ve velkým terenu nenajezdily, ale běžné Tatry ano. Proti Trambusu s předním náhonem a s tou vahou co Tatry unesly byly jedničky. Řidiči Tater si jen chrochtali, pouze když dělali gumy, tak ne. Ráno si pustili bufíka, ůdržbu neměli v podstatě žádnou a ostatní jen záviděli. Pravda, motory nevydržely žádné stovky tisíc, ale nebylo to objektivní, protože prováděné G.O. byla katastrofa, motory přímo z továrny byly dělány výborně. V dílnách vévodil Trambus , zastaralá to předválečná koncepce neskutečně přeplácaná, a proto poruchová. Neustále se dělaly hlavy, uniky stovek litrů fridexu , vadné posilovače řízení , v háji redukce v kolech,no prostě sráč..Samozřejmě šlo i o řidiče, který s tím jezdil. Vyndavat třeba motor z Tatry , samozřejmě včetně T111 byla pohádka. Sem tam odešlo ovládání redukce, přední klouby, přepouštění oleje vzadu apod. To auto bylo dělané vždy chytře, v kabině komfort pro řidiče vůči Trambusu nesrovnatelný a ekonomicky to byla proti Trambusu jednička. Tatra byla pro protekční řidiče, ale už T 813 mě moc nepasovala, dělala na mne dojem takového chrastí , tahala nám v armádě tanky a měla toho plnou prdel. Zatímco T 141 byla pro opravdové chlapy a dnešní zhýčkaný cápek by z ní utekl k mamince. A seděla jako přibitá a už měla také redukce v kolech , ale také pěkný řev v kabině.Samozřejmě pravda je omezení Tatry ve vyjetých kolejích a dření rourou. A je také fakt, že po revoluci soukromníci si vykupovali Tatry a mnozí s nimi jezdí dodnes. Trambus tak v nějakém ZD vozí krmení než lehne. Samozřejmě s jinými cizími vozy zkušenosti nemám a rád si přečtu nové informace... 
nepropadat panice...