1.9TDi AFN předvstrik

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10321
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo, hledal bych to určitě v čerpadle.

Napadlo mě vyndat ventil 108 a podívat se, jestli tam není nějaký mechanický problém. Třeba něco, co ho blokuje nebo mu nedovoluje chodit. Přece není možný, že tak jednoduchý čerpadlo bude takhle školit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

třeba zvuk motoru byl po každé jinej, ale pořád to uplne na hovno startovalo a pořád psalo předvstřik 255, takze netusim a jiný čerpadlo na odzkoušení nemám
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Zase jestli je to nejakej repas, je otázka jestli se v tom vrtat.
Jinak zamozřejme potom jak píše kolega...dole na čerpadle pod tou krytkou je přesuvník, můžeš zkontrolovat, jestli se pohybuje, jestli neni zadřenej. Ten přesuvník se pohybuje resp. je ovládanej tlakem nafty. Je tedy důležitý jakej tlak v tom čerpadle je. U vstupu do čerpadla je přetlakovej ventil, kterej tohle má na svědomí...(tlak v čerpadle)...V tom ventilu je pružinka a váleček, nekdy se to rozpadne , nebo zasekne a v čerpadle neni tlak.

Pokud už nemáš kde brát, můžeš zkusit přehodit ten přesuvník a ovládací ventil z tvýho původního čerpadla, když tam to chodilo.
***VAG,PSA,Renault***
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

to by stejně znamenalo čerpadlo ven a to čerpadlo asi nejspis rozdělavat nebudu když na něj je 2 roky záruka, zkusím ho vyhodit a vyreklamovat
fenix85
Přispěvovatel
Příspěvky: 131
Registrován: 30 kvě 2010, 17:17
Odpovědi: 0
Bydliště: skalice

Příspěvek od fenix85 »

To je fakt takový problém to posunout o jeden zoubek proti směru hodinových ručiček na čerpadle?
Audi 80 B4 tdi 96kw
Audi A4 B5 1.9 tdi 81kw quttro
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

myslis ze jsem to nezkousel? 😂
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle toho co si doposud napsal/zejména, že u minulého čerpadla ta regulace chodila/, tak se opravdu domnívám, že na vině bude ventil N-108 /nefunkční nebo ucpaný/, případně zablokovaný nastavovací pístek předvstřiku /přesuvník/. Pokud chceš zkoušet el. obvod N-108 u třipinové svorkovnice, tak musíš měřit při rozpojené svorkovnici nejdříve správný odpor mezi vodiči vedoucími do ventilu N-108. To se Ti zřejmě povedlo i když jsi nevěděl, které to jsou. Ve svorkovnici je společně s piny k cívce N-108 také pin pro ventil odpojení paliva N-109. Na ten je po zapnutí zapalování přiváděn + /kostru dostává od vysokotlaké hlavy čerpadla/. Pokud není vidět, který z těch tří pinů to je, tak připojíš jeden kontakt měřáku na přišroubovaný konec vodiče na ventilu N-109 a druhý na jednotlivé piny. Na kterém naměříš 0 ohmů, tak ten to je. Zbylé dva piny vedou k cívce N-108. Měl bys na nich naměřit 12-20 Ohmů. Když bys potom měřil na protilehlé straně svorkovnice /"na samici" /jednotlivé kontakty, tak musíš při zapnutém zapalování naměřit vůči kostře napětí akumulátoru jak oproti pinu k N-109, tak na jednom z kontaktů k pinům N-108. Tím druhým pak bude vedena kostra od ŘJ k N-108.
Pohyblivost jehly ve ventilu N-108 si také můžeš prověřit na rozpojené svorkovnici, přerušovaným přikládáním + od baterky k pinu N-108, který odpovídá protilehlé svorce pod napětím. Na druhý pin N-108 máš připojenu kostru od baterky. Měl bys slyšet cvakání jehly. To samé si můžeš napřed vyzkoušet i na starém čerpadle.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

zkoušel jsem tu jehlu a cvaka
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

No a co to napětí na tom pinu na "samici" pro N-108 při zapnutém klíčku. Já Ti to tady hodinu smolím, abys to pochopil a ty ani nejsi schopen pořádně odpovědět. A ne jen mě.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

ano pardon, naměřil jsem tam stejný napětí co na baterce
Michal99
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2006, 18:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Žatec

Příspěvek od Michal99 »

Vyndal bych to čerpadlo kouknul na predsuvnik a na gumičky ventilu n108. Když nic tak ho vrať nebo to celý rozeber. Ještě to může být špatně poskládaný tzn. čerpadlo o půl kola.
VW Sharan 1.9TDI AFN,egr off,MAF off
donedávna Ford Mondeo 1,8TD combi,EGR Off,KAT Off
Michal99
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2006, 18:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Žatec

Příspěvek od Michal99 »

Vyndal bych to čerpadlo kouknul na predsuvnik a na gumičky ventilu n108. Když nic tak ho vrať nebo to celý rozeber. Ještě to může být špatně poskládaný tzn. čerpadlo o půl kola.
VW Sharan 1.9TDI AFN,egr off,MAF off
donedávna Ford Mondeo 1,8TD combi,EGR Off,KAT Off
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20101
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Já bych do toho nelezl mají to vše zakapnute barvou a pak vyreklamuje prd
Udělat printscreen z VAGu to přiložit k reklamačním protokolu
Blbý je ze bude čekat měsíc...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já se taky divím, pokud to bylo na ofiko opravě tak to odvézt tam , kde to dělali. Tohle je ten největší opruz, přivezeš repasovanou nebo někdy i novou věc a předpokládáš, že je to košer a ono to nejde, tak bádáš, zkoušíš, čas utíká a nakonec se vrátíš na začátek.., Ono stačí, když jsem přivezl opravené zazátkované čerpadlo a zátka na přívodu nebyla..A byly tam takové pitomé zátky , které mohly spadnou do čerpadla. A já čerpadlo nemohl uvést do chodu..Tak si říkám, nespadla mi tam v tašce ta ucpávka dovnitř?? Nakonec jsem zavolal a chtěl mechána, který to dělal a říkám mu, dával jsi všude ty zátky nebo ne? On chvíli přemýšlel a pak povídá...když tak uvažuju, tak na přívod ne, jo jo máte pravdu..Tak jsem v klidu a pohodě pokračoval a našel chybu... (noteeth)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20101
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Psal že to má z kelly, tam se žádných informací nedovoláš, dělá to nějakej smluvní opravce nejspíš v polsku a seká to jak Baťa cvičky
Teď tam mám GIV s tekoucím čerpadlem,vyndám je a dám k Doležalovi do Troubska, víc to neřeším, vím že pak bude fungovat
Nemám tucha co to v Kelly stojí ale málo taky určitě ne
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“