Problem - Haldex nevypína

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

ved ono huci furt ked bezi motor. Skus sa kuknut do Haldexu a sleduj snimac pozdlzneho zrychlenia. Mozno snimac pozdlzneho zrychlenia udava podstatne mensiu rychlost ako je skutocna rychlost vozu z udaja tachometra. Haldex si mysli ze skutocna rychlost je mensia ako namerana tachometrom a teda predpoklada ze si na lade a furt aktivuje regulacny ventil na 100%
liska.00
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 27 bře 2011, 20:12

Příspěvek od liska.00 »

Tak sem zkoušel zmeřit ten snimač a nevim,jestli vám to řekne vic,při zrychlovani se choval me přišlo dost zmatene,občas byl v minusu ale plynulej rust to nebyl.

Obrázek
Uživatelský avatar
Octava
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 15 srp 2006, 20:55

Příspěvek od Octava »

a dela ti to i na rovine plnej plyn a jakoby pocukava jak se spina zadek? Me jo... (wallbash)
Octavia TDi PD 4x4
Golf II 1,6TD 59KW SB
liska.00
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 27 bře 2011, 20:12

Příspěvek od liska.00 »

Ne,na rovině je klid nejvetší problém je v zatáčce a plnym rejdu.
lalli
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2016, 18:32
Bydliště: košice

Příspěvek od lalli »

nazdar,prišiel si na chybu haldexu z minulosti čo nerozopinal pri tych zakrutach ? mne to robi teraz to iste na vw sharan 4x4 2006,už som skusil všetko,aj dva haldexy som dal,v abs žiadna chyba v čidlach žiadna chyba,čo to može byt ???? (wallbash) :?
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

No takto, ono je velmi vela teorii o haldexe a 50% z nich su jedna tetka povedala lebo vsetci to tak vravia.

Snimac pozdlzneho zrycjlenia pokial nevykazuje el. chybu neovplyvni rozbeh respektive aktivaciu haldexu pretoze...treba nastudovat naco tam ten snimac je...

po druhe, treba si to poriadne pozriet, co sa vlastne deje tomu autu pretoze z logickeho hladiska pri vyrovnanych otackach prednej a zadnej napravy nemoze vzniknut tlak ktory by stlačil lamelky haldexu. Pokial su komponenty v haldexe OK. Sa bavime o tom ze je tam kopec ventilov, tlakovy regulator na vratke..atd, je to jemna hydraulika ktora ma vymenny interval oleja 60t km.

ventil ktorý je v haldexe je regulačný, reguluje tlak ktorý vytvorí tlakova pumpička v haldexe (nie podavacie cerpadlo) ale mechanicka pumpa.

Skus si pozriet to vagu ak ma pamat neklame, jednotka haldexu a hladaj HI/LOW hodnoty..to by malo byt regulovanie tlaku tj pri HI mas na 100% zopnuty haldex pri LOW...nemas skoro ziadny pritlak.

pre tych ktorych by to zaujimalo,

uploadol som vam SSPcko haldexu jak to vlastne funguje ;)

Kód: Vybrat vše

https://ulozto.cz/!gohM39gAzLfo/ssp-206-pdf
PS: prevadzkovy tlak pri beznej jazde je cca 4bar (generovane motorcekom haldexu) tlak ktory pôsobí na lamelky pri plnej aktivacii je cca 100bar, potom zacnu prepustat pretlakove elementy
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
lalli
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2016, 18:32
Bydliště: košice

Příspěvek od lalli »

zabudol som dopisat že haldex som dal z funkčneho sharana angličana v ktorom nerobil žiadne problemy,povozil som sa nanom a tak kupil a vymenil haldex,novy olej novy filter a aj ten stary olej bol ako novy. Myslim v tom anglickom haldexe.Išiel kompletny aj s diferencialom,je to elektrika? aj ked nevykazuje žiadne zavady v riadiacich jednotkach potrebnych na funkciu haldexu. Za radu vopred každemu dakujem. (to vo Vagu pozriem,ten tlak) :(
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

to tazko povedat...definuj co to robi. taketo veci sa tazko cez PC riesia..to sa treba vozit a merat
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
freda29
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2017, 09:23

Příspěvek od freda29 »

Nepřišel na ten problém prosím někdo? Mám stejný problém, vytočím volant a při rozjezdu zezadu slyším jakoby dřela guma o gumu.. Haldex je sepnutý.
Už jsem menil řj, čerpadlo, samozřejmě olej i filtr...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

dvihni auto, odpoj motorček haldexu (konektor, 2 hrube kable), robi to aj potom?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
freda29
Nováček
Příspěvky: 2
Odpovědi: 0
Registrován: 02 lis 2017, 09:23

Příspěvek od freda29 »

Nerobi, už mám na palubovce spinac a jezdim s odpojeným čerpadlem, kdyz potřebuji, zapnu a funguje 4x4, ale ty zvuky mi vadí.
calibrator
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Odpovědi: 0
Registrován: 28 pro 2010, 01:34
Bydliště: Ba - SK

Příspěvek od calibrator »

nazdar chlapi . riešim teraz rovanky problem u vw bora ASZ 4motion rok 2003 . Auto ma realnych 250tkm a haldex permanentne zopne obe nápravy hned po štarte motora . Ako prve som to napichol na comp , a samozrejme je to bez zavad . dnes som robil par testov .. odstate auto na mieste bez pohybu, zdvihol som jedno zadne kolo do luftu a išlo snim potočiť krasne a lahko ..po zapnuti kluča na kontrolky - koleso vo vzduchu išlo stale pretáčat bez problemu . No po štarte motora už snim išlo hnuť len v rozmedzí “zubovej” vole diferaku ...po vypnuti a vytiahnuti kluča zo spinačky kolesom nešlo stale pretočiť . hned som odpojil baterkovy minus kontakt aby som vedel ci to robi elektronika , a stale rovnako- koleso bolo tuhe . počkal som 20minut .. koleso už išlo pretočiť ale s problemami.. po 40minutach bolo koleso zasa volné a išlo sním otáčať pekne lahko . teda problem bude asi v samotnej hydraulike . Mal to niekto zvas uz rozhodené, prípadne vyriešil niekto z vas uspešne tento problém ? Za každý postreh ďakujem
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2432
Odpovědi: 0
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Jdi po kostře,špatné ukostření dokáže dělat s haldexem divy!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“