Prečo sa má u autobatérie najprv odpojiť záporný pól?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Prečo sa má u autobatérie najprv odpojiť záporný pól?
Všetky návody na demontáž autobatérie tvrdo vyžadujú najpv odpojiť záporný pól batérie od kostry a až potom kladný pól od +12V kabeláže. Čo také zlé sa môže stať, ak najprv odpojím kladný pól a až potom záporný? Mne sa to javí, že na poradí nezáleží...
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Jak píše zuzizidan. Ale za praktickou zkoušku nic nedáš a příště už zcela jistě budeš dodržovat doporučený postup 

ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Je zajímavý že u některýho auta se nestane nic,tahal jsem DPF z toyoty a brnknul jsem o plusák na altíku ( blbec jsem neměl odpojenou baterku no ) blesk jak prase, tak jsem trnul co to udělalo a nic,pohoda,auto pak normálně chytlo,žádný následky
To stejný P307 1.6HDi kolega tahal ten krycí plech co je na DPFku,brnknul o plusák na altíku a počítač KO
To stejný P307 1.6HDi kolega tahal ten krycí plech co je na DPFku,brnknul o plusák na altíku a počítač KO
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Aha... vďaka, má to logiku.zizuzidan píše:Když budeš odpojovat první +pol a dotkneš se třeba klíčem karoserie,tak svařuješPři odpojování -polu se ti to stát nemůže.
Takže celé je to iba o väčšej pravdepodobnosti skratovania batérie, keďže kostra je kade-tade dookola, zato kladná svorka batérie je len malý objekt. Ale keď opatrne odpojím najprv kladnú svorku a vývod batérie okamžite zakryjem izolačnou krytkou, tiež sa nič zlého nestane, že ? Mňa k tejto otázke len inšpirovala tá prísnosť toho pravidla - akoby už len odpojenie kladného pólu nejako ohrozovalo elektroniku vozidla apod..
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Ja s tým mám aj vlastnu skusenosť. Počas praxe v ČSAD mi dal majster odpojiť na autobuse baterky boli tam dve v serii tušim 2x180Ah a odpajal sem prvý plus a 13ku klučem sem brnkel o kostru a ten klúč sa normálne rozsvítil majstr to nastastie ukopel bagancu. To bylo prvýkrát v živote co mi nekdo vynadal do kokotú 

Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Samozrejme skrat je nebezpečný. Jednak dáva zabrať samotnej batérii, jednak poškodí či zničí nástroj, ktorý skrat spôsobil, môže sa zničiť svorka batérie či štartéra/alternátora ale najväčšie riziko je z toho, že pri rozpojení skratu (iskrení) sa v kabeláži môžu indukovať krátke, ale nebezpečne vysoké napäťové špičky, ktoré môžu zničiť elektroniku. To bol zrejme prípad toho P307...roman1648 píše:Je zajímavý že u některýho auta se nestane nic,tahal jsem DPF z toyoty a brnknul jsem o plusák na altíku ( blbec jsem neměl odpojenou baterku no ) blesk jak prase, tak jsem trnul co to udělalo a nic,pohoda,auto pak normálně chytlo,žádný následky
To stejný P307 1.6HDi kolega tahal ten krycí plech co je na DPFku,brnknul o plusák na altíku a počítač KO
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
To jsi měl štěstí, že se zrovna baterky nenabíjely, já zažil výbuch, že to utrhlo tu bednu na baterky , protože výpary chytly a baterka se roztrhla..ROMEK píše:Ja s tým mám aj vlastnu skusenosť. Počas praxe v ČSAD mi dal majster odpojiť na autobuse baterky boli tam dve v serii tušim 2x180Ah a odpajal sem prvý plus a 13ku klučem sem brnkel o kostru a ten klúč sa normálne rozsvítil majstr to nastastie ukopel bagancu. To bylo prvýkrát v živote co mi nekdo vynadal do kokotú

nepropadat panice...
Ja som mal rovnakú skúsenosť ako učeň na ťahači, ale mne jebla pred ksichtom. Neprajem nikomu to zažiť a ešte držať kľúč v rukejericho-3 píše:To jsi měl štěstí, že se zrovna baterky nenabíjely, já zažil výbuch, že to utrhlo tu bednu na baterky , protože výpary chytly a baterka se roztrhla..ROMEK píše:Ja s tým mám aj vlastnu skusenosť. Počas praxe v ČSAD mi dal majster odpojiť na autobuse baterky boli tam dve v serii tušim 2x180Ah a odpajal sem prvý plus a 13ku klučem sem brnkel o kostru a ten klúč sa normálne rozsvítil majstr to nastastie ukopel bagancu. To bylo prvýkrát v živote co mi nekdo vynadal do kokotú

-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: 14 zář 2006, 10:15
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Oni tie "výpary" vznikajú elektrolytickým rozkladom vody, je to zmes vodík + kyslík. A má v sebe veľa energie - nie nadarmo poháňala aj raketoplány.jericho-3 píše:To jsi měl štěstí, že se zrovna baterky nenabíjely, já zažil výbuch, že to utrhlo tu bednu na baterky , protože výpary chytly a baterka se roztrhla..ROMEK píše:Ja s tým mám aj vlastnu skusenosť. Počas praxe v ČSAD mi dal majster odpojiť na autobuse baterky boli tam dve v serii tušim 2x180Ah a odpajal sem prvý plus a 13ku klučem sem brnkel o kostru a ten klúč sa normálne rozsvítil majstr to nastastie ukopel bagancu. To bylo prvýkrát v živote co mi nekdo vynadal do kokotú
Octavia I 1.9TDI-81kW/ASV/Elegance/MR2002
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012
Octavia II Scout 2.0TDI-103kW/CFHC/MR2012