Čerpadlo AFN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Čerpadlo AFN

Příspěvek od stres3d »

Zdravíčko,

po dlouhý době co jsem tu nebyl bych potřeboval radu:

Passat B5 AFN

měnil jsem těsnění pod hlavou, rozvody, pumpu, termostat, trysky za sprint 764 a přetěsňoval čerpadlo (kromě gufera a plechových těsnění na bocích u nastavovače předvstřiku - chcalo mi to kolem O kroužku u vysokotlaké části).

Postavil jsem motor na značku 0 (ověřeno i při sundané hlavě že první píst je přesně v HU), vačku jsem zajistil pomocí přípravku a čepadlo zajistil měděnou trubkou (LOL) ).

Při nasazování řemene mi vycházel řemen tažený od spodku přesně zub na zub na čepadle, povolil jsem ho a natočením mi řemen zapadl s troškou snahy. Sundal jsem aretaci na čerpadle, napnul napínak na značku po směru hodinových ručiček a dotáhnul řemenici na vačce. Po protočení motoru všechno sedělo, tak jsem to doskládal. Balónkem jsem natlačil čerpadlo naftou a nechtělo mi to chytit. povolil jsem hadičky na střikách, pak dotáhnul a motor čápnul s bílím dýmem.

Po ohřátí jsem nastavil volnoběžnou dávku na cca 3,6-4mg. Předvstřik mi ukazuje 50-60 v měřených hodnotách, při základním nastavení je ale 255... Při startování je to skoro jako by byla spadlá nafta - cca 4x cukne že má snahu a pak chytne a trochu bílého dýmu. Je to tak i když to chcípnu a hned startuju, to bude tím časováním. I mi to přijde docela líné, navíc mi kolem 2500 nestihne regulovat turbo, skočí mi regulace cca o 6% a je to cítit jako ubrání výkonu a pak táhne dál - vadný N75 nebo to souvisí s nenalazeným SW a časováním mimo? Zítra zkusím povolit čerpadlo a hodit čerpadlo na nějakou stranu, jestli se někam dostanu... Na jakou stranu to mám dát - ke spolujezdcovi, nebo směrem k řidičovi?

Nebo je to hozené o zub? Pokud jo, jak to nejsnadněji přehodím? Předpokládám, že čerpadlo pootočím o zub proti směru hodinových ručiček nebo se pletu?

Díky moc draci :D

EDIT:

jo a pokud někdo ví jak upravit mapu čerpadla + mapu SOI, vůbec se zlobit nebudu... Chtěl jsem vyjít z map T4, ale ta má 11mm pístek (crazy)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Koukal jsi na to přes TDI graf nebo jen v těch hodnotách? Občas mi přijde, že to ukazuje nesmysly. Na TDI grafu přesně vidíš v závislosti na teplotě jestli s tím máš jít dolů nebo nahoru.

Teď si nejsem jistý jestli Passat má "naklápěcí" čerpadlo nebo řemenici na 3 šroubech. Pokud naklápěcí, tak jsem to řešil tak že jsem ho táhnul jen tak na citovku, aby s ním šlo silou hýbat, hodil jsem si notebook s TDI grafem vedle auta a za běhu jsem s čerpadlem hýbal dokud jsem neměl předvstřik tam kde jsem chtěl - nastaveno za chvilku.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Však to píšu v hodnotách 50-60, po přepnutí do základního nastavení skočí na max 255 (změní se zvuk motoru a začne blikat žhavení). Na TDI grafu je to mimo samožřejmě...

Mám řemenici napevno na klínku, takže se hýbe celým čerpadlem. Je možné aby tam bylo 255 a přitom stačilo hnout čerpadlem? Představoval bych si že tam bude třeba 100-200 a to by šlo doladit, 255 je ale maximální hodnota z hex FF (víc ukázat nemůže, takže to může být až o ten zub dle mě)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Samozřejmě musí být motor v režimu základního nastavení. Tím čerpadlem stačí hnout opravdu jen neznatelně a hodnota je úplně jiná. Hneš s ním o milimetr a ze 30 máš 130. Trochu ho povol a při zapnutém TDI grafu s ním pomalu natáčej a uvidíš. Pokud v celém rozsahu nic, tak bude o zub.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Zkusím zítra :) a tip na jakou stranu když je tam 255 aby se to snížilo? Směrem ke spolujezdcovi?

EDIT: Tak jsem teď koukal na nějaké video a když to cpal směrem k motoru, tak zvyšoval, takže zkusím směrem k řidičovi :-D
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Tak v -8 nic moc, jsem jak nanuk (LOL)

Šoupnul jsem čerpadlo směrem k řidičovo kolu a nešlo to ani natočit... Hodil jsem to na druhou stranu a to samý, chytalo naprd. Dal jsem to ještě víc směrem k motoru ale hodnota stále 255, když ještě víc hodnota spadne na 0-10. Dal jsem to tam kde bylo občas 0, občas 255 a motor chytá nabrnk a i při jízdě ožil. Co ale teď dál?? (crazy)

Při testu N108 cvaká, na N109 se po nastartování objeví napětí baterie, má 9ohm a když jsem dělal čerpadlo, na 12V fungoval normálně. Jediný co jsem mohl v čerpadle podělat je snad přesadit vačku o 180° (dal jsem to dle nákresu klínek i zajišťovací pin pístku s kanálkama v jedné rovině), to by ale nestartovalo vůbec ne?
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Jenom dodám že předvstřik při plně dotaženým čerpadle mám nyní cca 5-8, motor startuje úplně super, jede to daleko líp, že bych s tím hejbal moc? měl jsem povolené šrouby zepředu (docela sranda startérem si to natočit abych nasadil oříšek s tyčkou :D ) a jeden zezadu. vždy jsem mírně povolil šroub co je u čerpadla a pajcrem zapřeným o držák u altíku s tím hýbal, je to opravdu tak citlivé že by i nepatrný pohyb změnil z 0 na 255? zvuk to nějak výrazně nemění v té poloze kde je stále kolem 0, nebo opět 255, akorát když to bylo víc ke straně kde to pak nechtělo ani startovat, tak v měřených hodnotách bylo 70 (jinak je tam 50-60 což by značilo že regulace už je úplně nahraně) a po přepnutí do základního nastavení se motor třásl...

Prosím někdo zkušený, nechce se mi znovu vyndavat čerpadlo (to už bych snad i radši sehnal 11mm pístek a měl bych mapu čerpadla + soi z T4 - mapy jsou do 50mg, ale podle mě zbytečný peníze) :(
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Ano, je to opravdu VELICE citlivé. I opravdu nepatrný pohyb změní hodnotu o desítky. Proto jsem to dělal jak říkám.

Povolené šrouby, nastartováno, notebook s TDI grafem vedle sebe, hýbal jsem s čerpadlem sem a tam dokud jsem nebyl na správné hodnotě, pak jsem houknul na kolegu ať mi chcípne motor a šrouby trochu dotáhl.

Potom start a znova kontrola. Když OK, dotáhl jsem je úplně, když ne, tak jsem to ještě přes montpáku "doladil".
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Kenapuc píše:Ano, je to opravdu VELICE citlivé. I opravdu nepatrný pohyb změní hodnotu o desítky. Proto jsem to dělal jak říkám.

Povolené šrouby, nastartováno, notebook s TDI grafem vedle sebe, hýbal jsem s čerpadlem sem a tam dokud jsem nebyl na správné hodnotě, pak jsem houknul na kolegu ať mi chcípne motor a šrouby trochu dotáhl.

Potom start a znova kontrola. Když OK, dotáhl jsem je úplně, když ne, tak jsem to ještě přes montpáku "doladil".
No víš ja to měl kolem nuly, přitáhnul jsem ten jeden šroub co je přístupný více a pak jsem pomocí dřeva zapřenýho o blok potahával čepadlo zpět (skoro jsem to dřevo lámal, možná přístě zkusím gumovou paličku). Buď tam bylo kolem 0, nebo 255. Dokonce jsem to nastavil tak že jsem dotáhl šroub a skákalo to 0-255 tam a zpět... Jediné co mi ještě napadlo, tak jsem možná povolil moc ty 3 šrouby, ale to se mi moc nezdá - na AHU motoru jsem to nastavoval podobně a ta hodnota rozhodně takhle moc nelítala :(
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9155
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Já tohle parkrat řešil na těch milionovejch autech a dopadlo to vždy výměnou nebo komplet repasem čerpadla.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

čerpadlo je kompletně vyčištěný, přetěsněný originál sadou bosch. Poškození jsem se nějak nevšiml

Obrázek[/img]
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

nekolise ti vnutorny tlak cerpadla?
si si isty ze nie je problem s N109? kable, kontakty, samostny solenoid?
keby si otocil vacku o 180°tak nenastartujes.
skace ti len predvstrek alebo aj volnobezna davka?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

Ahoj, nevím jak změřit tlak, ale před přetěsněním jsem měl předvstřik 55 když jsem měl čerpadlo úplně nadoraz (soudě podle čárek ten předemnou dělal rozvody nějak jinak než podle manuálu).

Když udělám test akčních členů, solenoid cvaká, O kroužky jsem vyměnil. Váleček co nastavuje předvstřik chodil normálně, nátačela se vnitřní část v celém rozsahu bez drhnutí. Kabely jsem zkoušel odpojit připojit a beze změny. Dle logu to reguluje cca od 65% až do 90, regulace funguje dle diagnostiky...

Volnoběžná dávka byla 10mg, zklepal jsem to na cca 4mg a po ohřátí to drží normálně, i volnoběh.

Teď v tý zimě na to nemám nervy, bych umrznul... Chvilku dýl to startuje, ale pak to jede a po chvilku běhu chytá na brnknutí (zkoušeno v -15). Ještě jsem zalomil jednu žhavičku a v ní pak vytahovák, takže startuju jen na 3V, zimy u nás moc nejsou, i když letos to je trošku jinak (LOL).

Jedna otázka - co je pod tím černým plastem jak do něho vede kabelový svazek (nastavovač množství)? Nikde jsem to neviděl, tak jsem to radši nerozebíral...
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tesnenie a napajkovane kable. nic co by stalo za pozornost
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nevyjadřuješ se dosti přesně."Dle logu to reguluje cca od 65% až do 90, regulace funguje dle diagnostiky..." Při jakém režimu provádíš log? Plná akcelerace nebo normální jízda? Loguješ blok hodnot č.4 ? Nastaví regulace požadovaný předvstřik? Nejdříve si zkontroluj hodnotu podle TDI grafu a pak si přepni zpět do bloku měřených hodnot č.4. Zkontroluj, zda odpovídá skutečný předvstřik požadovanému. Pokud Ti při prudkém přidání plynu na neutrálu motor "nezvoní", tak naloguj při plné akceleraci na trojku po rovině blok hodnot č. 1,4,10 od ot. 1500-4000 a dej ho sem. Při 3000 ot. by měl být předvstřik kolem 10° a při 4000 asi 15°.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“