Čerpadlo AFN

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

mám tu jen starší logy 1-4-11 a 1-3-11, předvstřik kolem 0-8 při základním nastavení. při normálním logu tuším 50-60 ve skupině 0.

https://uloz.to/tamhle/mfeEqHqTlM9L/nam ... v-19-55-33


Obrázek
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

prka píše:Nevyjadřuješ se dosti přesně."Dle logu to reguluje cca od 65% až do 90, regulace funguje dle diagnostiky..." Při jakém režimu provádíš log? Plná akcelerace nebo normální jízda? Loguješ blok hodnot č.4 ? Nastaví regulace požadovaný předvstřik? Nejdříve si zkontroluj hodnotu podle TDI grafu a pak si přepni zpět do bloku měřených hodnot č.4. Zkontroluj, zda odpovídá skutečný předvstřik požadovanému. Pokud Ti při prudkém přidání plynu na neutrálu motor "nezvoní", tak naloguj při plné akceleraci na trojku po rovině blok hodnot č. 1,4,10 od ot. 1500-4000 a dej ho sem. Při 3000 ot. by měl být předvstřik kolem 10° a při 4000 asi 15°.
co to zanemna nezvoni? :o
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Když má motor horní hranici předvstřiku, tak při prudkém přidání plynu na volnoběhu "zvoní"= ozývá se nepříjemný kovový zvuk. Při prudkých změnách režimu motoru je pak extrémně namáhán a hrozí jeho poškození. Proto jsem se Tě ptal, zda se takto Tvůj motor neprojevuje. Pokud by se tak neprojevoval, tak jsem Ti doporučoval provést plnou akceleraci a její průběh nalogovat.
Podle Tvého logu skupin 1,4,11 z 12.2.2021, který si sem dal, je v závěru zachycena i plná akcelerace a z ní je naprosto zřejmé, že regulace předvstřiku funguje tak jak má a není důvod s motorem cokoliv dělat.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
geo
Aktivista
Příspěvky: 4730
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Pokud není v základním nastaveni dobře a je to jen o kousek a to asi je tak to jednotka regulací dožene problém je jen se studeným startem prtože je vstřik chvilku jinde.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je mi jasné, že pro dobrý start je potřeba nastavit optimální základní /dynamický/ předvstřik. Pokud mu však v měřených hodnotách při zahřátém motoru ukazuje předvstřik asi 50-60, tak by tomu tak mělo být i v základním nastavení a na TDI grafu /viz. obrázky níže/. Tato hodnota je optimální a na TDI grafu bude u zahřátého motoru uprostřed mezi modrou a zelenou čarou. Sám uvádí, že po novém nastavení mu to startuje teplé na brnk. Regulace za jízdy je také podle logu bezproblémová. Studený start při patnácti pod nulou nebude u tohoto staršího vozu asi na brnk, že ?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

teď v +8 chytlo chcíplo, pak chytlo, trošku zahaprovalo a běželo normálně...

Zkusím nejdřív mírně sklepat a pak když to nepůjde, tak znovu postavit na značky (wallbash) a případně přendat o zub... (wallbash)

Já měl jen kolem nuly, nebo 255 - nic mezi jsem neviděl :(
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud v základním nastavení a TDI grafu opravdu nemáš hodnotu 50-60, tak to máš špatně nastavené a musíš tam tu hodnotu dostat, protože regulace pracuje správně.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

bože já vím kam ho nastavit, ale v jedné poloze to mám 255 a pokud zatlačím na čerpadlo tak 0. v jednom místě mi skákalo 0-255, tam jsem to nechal... problém je že to nejde nějak normálně nastavit (LOL)
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
RadekA6
Přispěvovatel
Příspěvky: 62
Registrován: 15 dub 2020, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od RadekA6 »

Hele, ja si sehnal čerpadlo po repasu a mám to skoro stejný jak ty hodnota předvstřiku pořád 255, ať a ním hýbam jak chci pořád 255 občas mi tam skočí 38, ale jakmile při těch 38 dam zase základní nastavení tak motor chcipne, startuju taky dlouho a rozvody jsem zkoušel nastavit 100x a pořád stejný, zkoušel jsem i zub vedle i o dva, ale pořád to samý, takze ted jsem se rozhodl reklamovat to čerpadlo a zjišťuji jestli 17,5 baru na válci není náhodou moc málo, kdyby jo vysvětlovalo by mi to to startování, ale předvstřik ne 😃
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

napojit cerpadlo na kanister ci nepada nafta
mozu kapat trysky a upustaju tlak nafty tak im mozno chvilu trva pri prvom starte nez natlacia naftu aby zacali striekat.
pruziny na rozdelovacej hlave su ok? nepraskla jedna?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
stres3d
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 23 dub 2010, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od stres3d »

jedině že by praskla při prvním startování, naftu jsem zkoušet dotlačit balónkem (předtím jak chcalo čerpadlo, tak jsem si dal před filtr balónek - jde zmáčnout jednou, pak už je tam tlak), takže na spadlou naftu bych to neviděl...

Docela zajímavé je ta ukapávající tryska, ale když jsem dával nové? Škoda že je covid, bosch v Plzni by mi je otestoval zadara (noteeth) Spíš je ale problém ten předvstřik
Audi A4 B5 1.9TDI 66kW AHU 1997, MAF OFF, EGR OFF. Firds alá SPRINT764
Audi A6 C5 2,5TDi Q-tiptronic 132kW
VW Passat B5 AFN 81kW EGR OFF, MAP SL
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

to stres:
Tobě regulace předvstřiku během jízdy evidentně funguje. To znamená, že celý systém předvstřiku je v pořádku. Když Ti to nejde nastavit podle TDI grafu, tak to nastav jiným způsobem. Zahřej motor na provozní teplotu, přepni si do měřených hodnot, blok č.4. Tam budeš mít v druhém poli požadovaný předvstřik,ve třetím aktuální a ve čtvrtém střídu N-108 /velikost buzení N-108/. Tuto střídu musíš nastavit natáčením čerpadla na co nejmenší číslo /většinou to bývá 2,8/. V tomto okamžiku bude regulace na spodním dorazu /minimální předvstřik/. Při této hodnotě střídy /2,8/ by aktuální předvstřik měl být shodný s požadovaným nebo o "fous" větší. U Tvého motoru bude požadovaný předvstřik kolem 1,3° před horní úvratí, tak by měl být také aktuální 1,3° nebo 1,5°. Nastavíš-li to tak, tak to bude jako bys to nastavil podle TDI grafu kousíček nad střední čáru /modrou/. To je pro spouštění ještě lepší než kdybys to měl nastaveno na střed.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

A ještě k těm Tvým informacím dříve. Pokud máš opravdu kompresní tlaky kolem 17.5 baru, tak to se zalomenou žhavičkou nikdy nebude žádná hitparáda při startu za nízkých teplot. Výrobce předepisuje alespoň tlak 19.5 baru při zahřátém motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“