AUDI 1.9TDi AFN Tlaky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
AUDI 1.9TDi AFN Tlaky
čau, je tady někdo kdo má motor v AFN a byl by mi schopnej změřit tlak ve válcich? Já mám 17,5b - 19b a dlouho točí než chytne, tak chci poměřit a najít problém, kdyztak dekuju
Pokud jsi naměřil to, co píšeš, je někde poměrně zásadní problém. Měl bys mít aspoň kolem 25 bar, radši víc.
Já, co si pamatuju, jsem na Galaxy AFN měřil tlaky, spíš ze zvědavosti, když to mělo asi 350 tisíc km, a naměřil jsem na všech válcích skoro 30.
Já, co si pamatuju, jsem na Galaxy AFN měřil tlaky, spíš ze zvědavosti, když to mělo asi 350 tisíc km, a naměřil jsem na všech válcích skoro 30.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Praveže ten problém chci najít, s minulým čerpadlem to nechytlo vůbec na startér, jak se tomu striklo trošku start spreje, tak to jelo bez výkonu a bílej dým po nespalene naftě a pořád jsem nějak ten tlak neřešil a myslel jsem si ze je dobrej a ze je v prdeli čerpadlo a ten problém nezjistim kdyz ten motor nerozkucham😃
Budeš muset motor opravit. Osobně vždy, když chci mít jistotu, jaký je stav motoru a nechci nic předem rozebírat, měřit apod. tak zvednu přední kolo, dám 5. kvalt a otáčím kolem. Zní to primitivně, ale když budeš otáčet, tak poznáš rozdíl mezi jednotlivými hupy a to dost přesně. Ten rozdíl krásně zaznamenáš, pokud se ti zdá že je tam dokonce prodleva, tak máš "prázdný " válec.. Takže pokud při startování motor slibuje, bíle hulí, žhavičky žhaví a pak to chytne, třeba na 3 a až pak se to srovná, tak normálně jezdí a buď rád, že jedeš. Ono už jaro klepe na dveře, takže se to zlepší. Nemá cenu jakoukoliv další opravu provádět, protože ten základ-kompresi prostě nemáš a jak je známo diesel má nevýhodu v tom, že čím větší zima, tím problematičtější starty motoru..a ty jsou právě odvislé od komprese.Vždy na zimu nastoupí opravy, které v létě nejsou. Řeší se právě věci, které jsou v tom "nevinně", protože majitelé si neradi přiznávají , že jejich vrána je už před smrtí, když ještě v létě motor čipovali a jak jezdí.. 

nepropadat panice...
Pokud jsou tlaky takové, jaké jsou, nezbývá nic, než sundat hlavu a prohlédnout to. Možná budou stačit jen kroužky a hlava. Třeba jsou stěny válců dobré. Pak by to znamenalo víkend práce a pár drobných v materiálu.
Ale ještě předtím bych zkusil do oleje nalít kvalitní výplach. Pokud by byly upečené kroužky, mohlo by je to povolit a tlaky se spraví. Mnohokrát jsem toho byl svědkem.
Ale ještě předtím bych zkusil do oleje nalít kvalitní výplach. Pokud by byly upečené kroužky, mohlo by je to povolit a tlaky se spraví. Mnohokrát jsem toho byl svědkem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jo, taky jsem měl takovej budík kterej u každýho motoru ukazoval +/- stejně a pak to měření stálo za hov..
Vycházejme ale z toho že ty tlaky jsou reál,ono to není ani nic divnýho, kolik ty motory 1Z mají dneska najeto...půl mega,700, víc?? Jsou to všechno babičky s vyjetýma motorama
Dobře, někdo se hned ozve že měl na motoru 800tis. a jezdil,chytal, ale je jich spousta který začaly zlobit daleko dříve
Pokud to auto stojí za to, určitě opravit než měnit za jinej kterej taky nevíš jakej bude že...
Vycházejme ale z toho že ty tlaky jsou reál,ono to není ani nic divnýho, kolik ty motory 1Z mají dneska najeto...půl mega,700, víc?? Jsou to všechno babičky s vyjetýma motorama
Dobře, někdo se hned ozve že měl na motoru 800tis. a jezdil,chytal, ale je jich spousta který začaly zlobit daleko dříve
Pokud to auto stojí za to, určitě opravit než měnit za jinej kterej taky nevíš jakej bude že...
Je dobré si připomenout základy, aby člověk přistupoval k problému z té správné strany...
https://www.portalridice.cz/clanek/vite ... 2102221318
https://www.portalridice.cz/clanek/vite ... 2102221318
nepropadat panice...
Hele teď tu mám Corsu 1.7D (Isuzu) a kluk přijel s tím, že jde na 3 válce a bíle hulí, tak jsem shodil sání a výfuk a vyšrouboval žhavky a foukám do válců a ze sání 1 válce fičák jako prase. Rozhodil jsem to a je totálně zabetonovaný sání karbonem, že se nedovíral sací ventil. To se může týkat každeho dieselu, co má funkční EGR.RadekA6 píše:zkusim do válce striknout trosku oleje a jestli chytne na drba, tak je to víc než jasny, díky za čas
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Mercedes GLK 320 CDi
Souhlasím s Markem. Pokud bych měl opravdu tlaky pod minimem, tak bych do oleje nalil proplach a pak bych znovu překontroloval tlaky. Pokud by se spravily, tak bych vyměnil olej a jezdil dál. Pokud ne, tak bych to řešil dále. Vždyť to nestojí raketu. Například tento:
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/d ... 09/7830738
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/d ... 09/7830738
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip