1Z 66kW - úprava řízení motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1Z 66kW - úprava řízení motoru
Ahoj.
Mám Golf III s legendární 66-kou. V době své největší slávy se na sprintu mohl rovnat se 102kw jettou nebo 110kw leony, pak se rozstříklo turbo (odpojená regulace) a bylo vymalováno.
Teď řeším hlavně dvě věci:
1) Turbo
1.A) Pouze Turbo z něčeho jiného:
Co všechno má turbo s obtokem, které by mohlo jít použít na podtlakovou regulaci 1Z? Údajně by snad mělo být použitelné turbo z BMW E46 330d, pokud seženu nějakého kouzelníka co mi udělá svody /redukci. Je to reálné? Případně z něčeho jiného?
2.B) Přestavba na turbo s variabilní geometrií lopatek:
Druhá varianta by byla udělat přestavbu na turbo z ASZ/ARL nebo něčeho jiného co má "naklápění lopatek". Jediná "rozumná" varianta jak to udělat mě napadá: sehnat řídící jednotku z AFN, motorovou kabeláž z AFN, N75 ventil z AFN.
Jak by se na to tvářil IMO a budíky? Někdo mi říkal že se ještě liší čidla na motoru mezi 1Z/AFN, je to tak? Nebo existuje jednodušší varianta?
2) "Chipovatelná" ECU
Bohužel má 1Z idiotskou jednotku, která nejde přepisovat přes OBD a je potřeba pájet paměť a upravovat mapy přes externí programátor. Jak je na tom jednotka z AHU nebo AFN? Tam je potřeba taky pájet?
Dá se případně použít jednotka z něčeho jiného, aby to v G3 chodilo?
Prakticky by mi nevadilo když by se musel použít spodek motoru z něčeho jiného, ale aby na to sedla 1Z/AHU/AFN hlava.
Mám Golf III s legendární 66-kou. V době své největší slávy se na sprintu mohl rovnat se 102kw jettou nebo 110kw leony, pak se rozstříklo turbo (odpojená regulace) a bylo vymalováno.
Teď řeším hlavně dvě věci:
1) Turbo
1.A) Pouze Turbo z něčeho jiného:
Co všechno má turbo s obtokem, které by mohlo jít použít na podtlakovou regulaci 1Z? Údajně by snad mělo být použitelné turbo z BMW E46 330d, pokud seženu nějakého kouzelníka co mi udělá svody /redukci. Je to reálné? Případně z něčeho jiného?
2.B) Přestavba na turbo s variabilní geometrií lopatek:
Druhá varianta by byla udělat přestavbu na turbo z ASZ/ARL nebo něčeho jiného co má "naklápění lopatek". Jediná "rozumná" varianta jak to udělat mě napadá: sehnat řídící jednotku z AFN, motorovou kabeláž z AFN, N75 ventil z AFN.
Jak by se na to tvářil IMO a budíky? Někdo mi říkal že se ještě liší čidla na motoru mezi 1Z/AFN, je to tak? Nebo existuje jednodušší varianta?
2) "Chipovatelná" ECU
Bohužel má 1Z idiotskou jednotku, která nejde přepisovat přes OBD a je potřeba pájet paměť a upravovat mapy přes externí programátor. Jak je na tom jednotka z AHU nebo AFN? Tam je potřeba taky pájet?
Dá se případně použít jednotka z něčeho jiného, aby to v G3 chodilo?
Prakticky by mi nevadilo když by se musel použít spodek motoru z něčeho jiného, ale aby na to sedla 1Z/AHU/AFN hlava.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Takže přestavba na AFN řízení motoru bude nakonec opravdu nejjednodušší řešení. HW může zůstat stejný (kromě turba a N75 samozřejmě), nebo jsou někde jiná čidla?
Jarda S: 1Z/AHU/AFN a všechny novější TDI by měly mít stejný rozměr válců pokud vím, co konkrétně je tam jinak? Jinak umístěné mazání? Jinak umístěné šrouby?
cacinek: Nemám v plánu tam hodit staženej soft a jít od toho. Chci si to naladit tak, aby mi to vyhovovalo, takže předpokládám, že paměť budu klidně i 30x přepisovat, než se to bude chovat podle představ.
Elektrika z něčeho novějšího (třeba Octavia 1) by tam dát nešla bez nějakých velkých zásahů? Tam už by měla být přepisovatelná jednotka pokud se nepletu.
Jarda S: 1Z/AHU/AFN a všechny novější TDI by měly mít stejný rozměr válců pokud vím, co konkrétně je tam jinak? Jinak umístěné mazání? Jinak umístěné šrouby?
cacinek: Nemám v plánu tam hodit staženej soft a jít od toho. Chci si to naladit tak, aby mi to vyhovovalo, takže předpokládám, že paměť budu klidně i 30x přepisovat, než se to bude chovat podle představ.
Elektrika z něčeho novějšího (třeba Octavia 1) by tam dát nešla bez nějakých velkých zásahů? Tam už by měla být přepisovatelná jednotka pokud se nepletu.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Najjednoduchsie je prerobit na podtlak,turbo s zvodami z passat/audi 96kw VA,k nemu vstreky a ked to ma alu rj ta sa da prerobit na podtlak a napajkovat patice... A uz len ladit
Spodok motora neries...aj kebyze 1Z vydrzi toho vela...su to ese poctive tdicka....nezabudni na spojku.
Spodok motora neries...aj kebyze 1Z vydrzi toho vela...su to ese poctive tdicka....nezabudni na spojku.
A4 B6 Avant Sline AVF-hybrid gtb1756v,fmic 550x140,egr/off, kat/on-soft 227ps 461 nm
A4 B6 Avant Quattro AVF,-Gtd2060vz,Wzt 100%,dbilas 280,porting hlavy,sachs race+kevlar,FMIC 55/60mm,vyf.63mm-soft 290ps 540nm
A4 B6 Avant Quattro AVF,-Gtd2060vz,Wzt 100%,dbilas 280,porting hlavy,sachs race+kevlar,FMIC 55/60mm,vyf.63mm-soft 290ps 540nm
Já 1z postavil na AFN z B5 a bylo to nejjednodušší řešení jednotka u pojistkovky a jen se zapojilo a bylo
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Tak udělej co jsem napsal navíc můžeš používat bosch váhu a případně větší průměr saní do turba a i do hlavy ale to už pak budeš shánět i ladiče co dokáže udělat dobrý sw ke všemu je to lego ale dá se udělat hodně...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!